Inlägget är skrivet under kategorin ✓ A Savior In The Darkness © BIEBSTOORY.BLOGG.SE

37 - I will use my last breath to say i love you

’’Jag har sätt sidor av honom som jag hoppas att du aldrig kommer få uppleva.’’ han suckade. Jag kollade förvirrat på honom.

’’Vänta… Känner du Justin?’’ jag höjde chockat på ögonbrynen. Justins ord ekade i huvudet. Var försiktig. Han sa det av någon anledning. Jag svalde hårt.

’’Noah…’’ Han suckade och vred sig obehagligt i fåtöljen han satt i. 

’’Jag har varit ledaren för Justin och hans bröders gäng.’’

 

Han skämtar

Han måste skämta med mig. Säg att han skämtar. Jag försökte le, för att kolla om han snart också skulle le och visa att det hela var ett enda skämt. Men han tittade allvarligt på mig. Och om han visste om att Justin och killarna hade ett kriminellt gäng, det kunde inte vara ett skämt då.

’’Förlåt Noah jag ville berätta.’’

’’Men du kunde inte.’’

’’Jag skyddade er.’’

’’Genom att lämna oss?’’

’’Det var det ända sättet Noah.’’

’’Vet du vad… Tack för att du lämnade oss. Med dig hade allting varit skam och lidande. När du stack fick jag ordning på mitt liv, och allt tack vare för du lämnade existensen från våra liv.’’ Jag försökte le och visa mig stark.

’’Men jag är tillbaka nu.’’ han tittade hoppfullt men sårat på mig. ’’Och vi behöver inte dig, Charlie. Du har gjort ditt, men du lämnade oss och det var tydligen menat för dig att hålla dig borta från oss. Vi mår bra och behöver inte dig. Inte längre.’’ jag ställde mig och drog på mig min svarta kappliknande jacka innan jag började gå mot utgången. Han satt kvar, precis som om han förstod och accepterade det. Jag har alltid trott att det var mitt fel till hans försvinnande. Jag har alltid trott att jag vill ha tillbaka min pappa. Men nej. Jag hade fel på båda mina teorier. Jag var inte orsaken. Han själv var orsaken. Jag ville inte ha tillbaks min pappa. Jag ville att han skulle lämna mitt liv, för gott. Han har satt spår i mitt liv och varit en av de som uppfostrat mig. Men det räckte nog för att förstå att han inte var en av de som jag behövde i mitt liv. Jag gick med snabba steg igenom stan. Klockan närmade sig kvällen och himlen hade dragit över det mörka täcket som fick alla butiker att lysa extra starkt. Jag drog upp mobilen för att ringa efter Justin. Signaler klingade i luren medan jag otåligt väntade på honom att svara.

’’Hur gick det?’’

’’Varför berättade du inte?’’

’’Vaddå?’’

’’Att min pappa jobbat för er.’’ jag kunde höra honom sucka. ’’Jag visste inte att han var din pappa, förrens du berättade hans namn.’’

’’Och du kände inte igen honom?’’

’’Han jobbade inte med oss på det sättet. Han var bara en av de höga cheferna som talade om för oss vad vi skulle göra, via telefon.’’

 ’’Kan du hämta mig? Jag väntar…-’’ plötsligt blev allting mörkt, jag tappade förmågan att prata, jag tappade förmågan att höra. Jag blev medvetslös.

 

’’Är ni säkra på att det är rätt tjej denna gången?’’

’’Det är Noah. Vi har dubbel kollat. Vi såg dessutom henne med Justin tidigare idag.’’

’’Jag känner henne och vet säkert att det är hon.’’

’’Har ni kontaktat honom?’’

’’Ja.’’

’’Har ni sagt som jag sa åt er att göra?’’

’’Ja, Tyler.’’

’’Bra. Då kan ni gå.’’ det var mörkt. Kallt. Läskigt. Oroväckande och smärtsamt där jag låg. Jag hade någonting över huvudet, någonting som kändes som en tygpåse. Vissa av de röster som nyligen talat, var bekanta. Den svarta tygpåsen som satt knuten runt min hals drogs plötsligt av. Jag kisade med ögonen då det var en lampa precis ovanför mig som lös ovanligt starkt. Jag blinkade några extra gånger och tittade mig omkring.

’’Noah gumman. Minns du mig?’’ sade en röst i mörkret som omringade mig förutom de lilla ljuset ovanför mig. En man steg in så jag kunde tyda hans ansikte. Jag skakade på huvudet och började gråta.

’’Är du inte glad att se mig igen Noah?’’ Tyler, min största rädsla och ex, stod framför mig med sina elaka svarta ögon vilandes på mig.

’’Vad vill du?’’ frågade jag snyftandes. Han flinade äckligt mot mig. ’’Vad jag vill Noah?’’ Han tog några steg närmre mig, böjde sig ner och lät sin hand smeka mitt ben. Med ens pressade jag mig närmre betongväggen och kollade äcklat på honom. Hans flin avtog läpparna. Han ställde sig åter upp.

’’Du gjorde ett misstag som lämnade mig.’’

’’Det var det bästa som kunde hända mig, Tyler.’’

’’Du ljuger.’’ förnekade han morrandes. ’’Jag säger sanningen.’’ stretade jag emot.

’’Du vet inte vad du pratar om Noah.’’

’’Jag är mycket medveten om vad jag pratar om, Tyler. Och nu, utan dig, är jag lyckligare än förr. Jag har Justin vid min sidan och jämfört mot dig så slår han inte mig.’’

’’Jag älskar dig Noah. Justin är ett vidrigt svin som kommer utnyttja dig Noah!’’

’’Som om du inte gjorde det!’’ spottade jag uppretat. ’’Jag varnar dig Noah. Följer du inte med mig tillbaks till Kanada kommer jag att döda Justin.’’ han höll fram sitt pekfinger.

’’Du kommer inte göra det.’’ skakade jag på huvudet. 

’’Du har rätt Noah. Jag kommer inte döda honom. Du, kommer döda honom.’’ han flinade återigen och viftade med sin hand. Ut kom Hayden med en telefon i handen, han kollade osäkert på mig och mimade ett förlåt medan han gav luren till mig. Jag kollade känslokallt på honom och tog emot telefonen för att pressa den mot örat.

’’Noah, är du där?’’ sade Justins lena men lätt oroliga röst. ’’Jag är här.’’

’’Tack gode gud, du är oskadd.’’ han andades lättsamt ut. ’’Inte länge till.’’ mumlade jag.

’’Lyssna inte på dom Noah. Hör du mig? Vad du än gör, lyssna inte på dom!’’ Tyler ryckte luren från mig och satte på högtalare.

’’Justin. Vill du vara snäll och berätta vart du är någonstans?’’ jag kunde höra Justin morra.

’’I ett hus.’’ svarade han ovanligt lugnt. ’’Och vad finns i huset?’’ Tyler njöt av detta. Justin suckade.

’’En bomb.’’ hans ledsna röst fick mitt hjärta att gå i tusen bitar. ’’Berätta nu hennes två val.’’

’’Jag är fastbunden i ett hus med en bomb. 30 minuter härifrån sitter din bror fastbunden i ett likadant hus med samma bomb. Om exakt en timme kommer bomberna att utlösas, men du kan endast rädda en.’’ jag kunde höra hur smärtsamt det var för honom att säga det.

’’Justin. Snälla sluta.’’ jag bröt ihop. ’’Jag ber dig. Rädda din bror, Noah.’’

’’Nej, Justin, säg att du ljuger.’’

’’Du ska veta att jag räddade dig den natten på gatan. Jag lämnade dig utanför sjukhuset för att jag var en brottsling som inte var bra nog för att existera som ett minne i ditt liv. Jag är inte värd dig Noah. Men jag älskar dig.’’

’’Du ska inte dö!’’ Tjöt jag gråtandes. ’’Jo, Noah. Jag kommer dö. För jag är tvungen att välja mellan att andas och älska dig. Jag valde att använda mina sista andetag för att säga att jag älskar dig.’’ sedan lade han på.

’’Tiden startar nu Noah.’’


Detta förväntade ni inte va? ;) Yes, spänning, det är ju trots allt bara något kapitel kvaaar x)
Någon frågade innan om jag uppdaterade varje söndag, nej, det råkade tyvärr bara bli så förra veckan och nästan denna gången också, men ska försöka få ut nästa redan på måndag :)
 

 


Kommentarer
Ebba säger:

WHAAAAT HAN FÅR INTE DÖÖÖ, DÖDA HONOM INTEEE

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://biebzters.blogg.se

Aya säger:

OMFB FÖRSÖKER DU DÖDA MIG KVINNA?! SÅÅ HIMLA BRA!!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

ebba säger:

OMG SKÄMTA DU MED MIG!! JAG KAN KNAPPT ANDAS, SÅ FUCKING BRAAAAA

KOMMENTAR SKRIVEN:

Ylva säger:

NEJ! Han kommer inte att dö, han FÅR INTE dö:'(. 😿😿😿😿🔫
Nej , hoppas hon räddar bådaaaaa😓😓

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Oh my gosh!! Mitt hjärta 💔 i slutet 😔 MEN ÄLSKAR DRAMAAAA! Grymt

KOMMENTAR SKRIVEN:

Sanna säger:

OMG jag döööörr!! Asså helt seriöst jag skriker och gråter typ!!!!! Lyxig waaaahh!! Sen så gråter jag också typ för att det hör var ett utav som sista kapitlena och detta är lääääätt vart den bästa novellen, seriöst!! Men din nästa kommer säkert också vara jättebra men ändå!!! Åååååh!!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Oline säger:

Vilken taskig lek i slutendan:(

KOMMENTAR SKRIVEN:

Emelie säger:

neeej, ingen får dö!!!
jätte bra! :)

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://emelajzaan.blogg.se

Emilia säger:

Neeej vill inte att du ska sluta skriva på denna novellen! älskar den!

kapitlet är också underbart, älskar när det blir drama!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Michelle säger:

Jag älskar det :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

amanda säger:

Så himla spännande! Omg vad ska hon göra nu?! Och så gullig han är! Hoppas vi får ett lyckligt slut!

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://liindstrand.blogg.se

Erica säger:

Nejjjjjjjj!!!!! Börjar snart gråta Justin får inte döö!!!!!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Åh sluta du får inte döda Justin ja döör

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Jättebra! Vem är Hayden? Har han varit med förut?

Svar: Zac Efron karaktären, Hayden som hon innan dejtade ;)
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

Nathalie säger:

Assåååååååå , Justin får inte dööööö :(

KOMMENTAR SKRIVEN:

camilla säger:

Neeeeeeej men ääändååå jaa för det är så sjukt spännande, helt otroligt!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Becca säger:

SERIÖST NATALIE DU MÅSTE SKOJA MED MIG JAG FÅR PANIK DETTA ÄR FÖR MYCKET.

Svar: MEN SÅ SÖT BECKA 😍✋
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://bieberheaven.blogg.se

Becca säger:

*15 minuter senare*

Mitt hjärta bankar jättehårt och jag får knappt någon luft. Har panik. Hyperventilerar. Skriker. Detta kan ha göra med att jag nyss sett trailern till Tainted, men jag kan lova att det även är på grund utav kapitlet.

Det är Noah som står inför hennes livs största val, men det känns som om det är jag. Vill skrika och gråta och banka i golvet. Mina känslor är överallt. De får inte plats inom mig, det är alldeles för mycket. Det är såhär du får mig att känna Natalie, det är otroligt. Din skrivtalang är otroligt, du är otrolig, allt är otroligt.

Måste påminna mig själv att andas medan jag skriver den här kommentaren, annars skulle jag nog dö på grund av att jag inte får någon luft. Detta är ju farligt.

Med hjärtat i halsgropen och en nervös klump i magen ska jag läsa (och kommentera) resten av ASITD och sedan gråta. Kramisar❤

Svar: Med tanke på att du alltid skriver så jäkla bra kommentarer hela tiden så får du mig att tappa andan. DU är otrolig Becca! Du är fantastisk och jag typ flippar så söt du är 😍 fangirlar
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://bieberheaven.blogg.se




- Skriv ditt namn här:

- Skriv din e-post:

- Skriv din url här:

- Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback