Inlägget är skrivet under kategorin ✎ Tainted © BIEBSTOORY.BLOGG.SE

17 - And she's mine

’’Däremot är Jenice Fitch speciell. Känd för att bli kallad för Bitch. Hon är väldigt på Brandon och låter inte någon gå nära honom. Hon har även svårt med tjejer, det är anledningen till att hon bor med oss och inte har några tjejkompisar. Dom - vi - behandlar henne som en i gänget, och tar inte hänsyn alls till att hon är tjej.’’
"Så... Abby, är du redo?"

 

’’Så redo man kan bli.’’ Himlade jag med ögonen och följde Justin ut mot en bil som väntade på oss. 

’’Lycka till!’’ Ropade Peter efter oss. Jag tittade snett bak mot honom och nickade.

’’Hem och packa kläder och saker du behöver. Se till att gå in för rollen, och välj kläder efter vad du ska agera som person. Du är kriminell, kaxig…-’’

’’Jag vet, hur man väljer saker till detta Justin.’’ Avbröt jag honom.

’’Och fixa håret lite snyggt eller något.’’ Rörde han lätt vid mina toppar. Jag suckade och nickade. Jag hade ingen ork att säga emot, men heller ingen ork att fixa det långa håret som endast irriterade mig. Det var varmt och klibbade sig jobbigt nog mot huden. Chauffören började snabbt att köra iväg. Jag kunde inte låta bli att tänka på Bad Blood Gang. När jag tittade på Justin så såg jag bara så mycket ondska i honom. Inte det sättet att han dödade människor precis som Ashton och dom andra. Utan bara… Kriminell, på något vis. Han på något sätt hörde till deras gäng. Det skulle inte förvåna mig om han i sitt förra liv varit ledare för något Maffia gäng. Jag fnös inombords åt mina tankar och funderingar och tänkte istället på vad uppdraget ens handlade om. Gänget har en tanke om att ta sig in i MI9 och stjäla en viktigt kod - som jag dock inte fick reda på vad det var till för - och även stänga ner hela MI9. Möjligtvis även döda Peter. Och då är tanken, Peter måste ha gjort någonting för att de så gärna skulle vilja döda honom. Vårt uppdrag är att ta reda på hur och när de ska utföra detta, ta reda på så mycket fakta som möjligt och alltså tillslut kunna få stopp på dom.

 

’’Flyget går om 30 minuter Abigail!’’ Ropade Tori från trappan.

’’Jag är snart klar!’’ Ropade jag tillbaks medan jag tryckte ner den sista tröjan. Vi skulle till Houston i Texas. Justin hade sagt att vi skulle vara hos killarna vid 6 tiden så vi var tvungna att åka nu då det tog drygt 2 och en halvtimma dit, eftersom att vi tog direkt flyg. Med andra ord, privatplan. Jag rusade in i badrummet och började kamma håret med en svart borste för att få ut de stora tovorna. När det väl inte ville fungera så blev jag förbannad.

’’Förfan, kom igen!’’ Tjöt jag viskandes med tårar i ögonen. Dock var inte tårarna pågrund av hårets tovor, utan pågrund av exakt allt annat. Som att jag ska flytta till Houston med Justin, att min mamma är död, att min syster är hos en främmande familj, att jag känner mig värdelös och helt enkelt pågrund av allt annat också. Håret är väl bara en ursäkt för att kunna gråta, för att jag är stressad. Skärp dig Abby.

’’Fixa håret? Visst, Justin. Jag ska allt fixa mitt hår.’’ Viskade jag med sammanbitna tänder och började stressat rota bland lådorna under vasken. Tillslut fann jag objektet jag letat efter. Jag grep tag om den silvriga saxen med högerhanden och tog tag om mitt ljusbruna hår med vänsterhanden med ett bestämt grepp.

’’Erat flyg går om en halvtimme Mr Bieber. Det tar max 20 minuter dit.’’ Den indiska chauffören som stod utanför bilen med mig sneglade försiktigt mot mig.

’’Hon är påväg.’’ Nickade jag lugnt mot mannen. Han nickade till svars och lät blicken återgå mot deras ytterdörr.

’’Bieber.’’ Svarade jag kvickt i telefonen som plötsligt börjat ringa i min skinnjacka.

’’Yo Biebs. Hur går det? On your way?’’ Ashtons raspiga stämma fyllde mina öron. Jag nickade samtidigt som jag svarade.

’’Yes, vi ska kliva på planet alldeles strax.’’

’’Hurry up Bieber. Vi är nyfikna att få träffa din lilla flickvän.’’ Jag kunde höra hans breda flin.

’’Sure, låt bara bli att dregla över henne.’’ Himlade jag med ögonen, men fick det att låta som ett skämt. Han skrattade hest.

’’Beror på hur het hon är.’’ Retades han. Trots att hon inte var min, eller att jag inte riktigt ville ha henne som min ägodel, så var det fortfarande oacceptabelt att de gjorde som de gjorde och att de sa som de sa. Vad de visste så var hon min, det finns ingen rätt för dom att tala om henne på det viset de gör. Jag hatade Ash på sätt och vis, medan den andra halvan av mig kunde acceptera de faktum att han var som han var och gilla honom.

’’Well, fuck yourself Ash.’’ Sa jag skämtsamt - dock inte riktigt skämtsamt inombords - och la sedan på. Sekunden efter slängde jag blicken mot ytterdörren som hastigt öppnades. Ut kom en lång och slank gestalt. Benen var täckta av ett par slimmade svarta jeans och överkroppen var inte täckt med så mycket mer än en svart stickad tröja som slutade över naveln, en skinnjacka i min stil - fast tjejmodell - vilandes på ena armen och sin medelstora resväska släpandes efter sig i andra handen. Sedan fördes min blick upp mot hennes ansikte som på ett nytt sätt blivit sedd. Och hennes långa hår, existerade inte, utan var kort klippt precis i min stil - dock fortfarande i tjejmodell. Jag höjde chockat på mina mörka bryn och mötte hennes självsäkra ögon när hon nått fram till mig.

’’Är det fixat nog?’’ Hon höjde frågandes på sina bryn och lade huvudet på sned. Jag blinkade några gånger, lite stel över situationen hon skapat. Det drog i högra mungipan och bildade ett snett leende.

’’Jag… gillar det.’’ Nickade jag, sedan kollade jag ner mot hennes kläder. ’’Och kombon…’’ Mina ögon fästes i hennes igen. Jag vet inte vad som hände där, men det lilla med sitt avklippa hår gjorde henne så mycket mer attraktiv.

’’Killarna lovade mig att inte försökte någonting med dig. Dock kan jag inte lova någonting längre.’’ Jag flinade charmigt och blinkade med högeröga. Hon skrattade generat och skakade på huvudet.

’’Du skrattar.’’ Log jag nöjt.

’’Det är väl inget svårt att göra?’’

’’När man väl gått igenom något jobbigt, är det svårt att skratta igen.’’ Jag granskade hennes ansikte efter att meningen lämnat min mun. Leendet minskades en aning på hennes rosaröda läppar.

’’Nå, förstör inte stunden med ett djupa snack då. Ska vi åka eller inte?’’

’’Att kunna hålla sin roll är även någonting som skiljer proffs från amatörer. Vi båda vet hur lite du gillar detta, och promise me baby girl. Jag är inget stort fan av detta heller. Men låt oss åtminstone hålla det troligt framför gänget.’’

’’Fine. Spela framför dom funkar, eftersom att vi måste. Men bakom stängda dörrar när det bara är du och jag, så finns det inget vi.’’ Spände jag blicken i honom.

’’As you wish.’’ Nickade han. Jag andades tungt ut och försökte ställa in mig på att vara trevlig - dock bad och kaxig när det behövs, det är egentligen bara att läsa av situationen jag befinner mig i och utgå efter det - så att jag får ett bra första intryck. 

’’Här till höger.’’ Påminde Justin Chauffören som sedan gjorde som han sagt. ’’Tredje huset till vänster.’’ Pekade Justin på det stora ljusa huset som vi stunden efter stannade framför.

’’Hälsa Peter att vi är framme.’’ Klappade Justin honom på axeln innan han steg ut genom bilen. Snabbt som vinden hade han tagit sig runt bilen för att öppnade dörren på min sida. Jag var chockad. Men ändå inte, självklart skulle han visa hur bra pojkvän han var. Jag himlade med ögonen inombords och steg ut med ett leende. Väl ute stängde han dörren och fick resväskan av chauffören med ett milt leende som han sedan ställde bredvid mig. Jag var precis påväg att ta tag om den medelstora resväskan när jag istället blev upptryckt mot bilen vi kommit i. Justins händer hade lagts på mina höfter och tryckte min midja närmre hans.

’’Justin.’’ Sa jag med en varnande röst. ’’Fönstret.’’ Var det enda han sade, vilket fick mig att snegla förbi Justins huvud och sedan få syn på en lång och kaxig gestalt i det stora fönstret. Ashton Williams. Jag förstod precis vad han ville komma med detta. Och vad han ville skicka för signaler till dom. 

''Du behöver inte bevisa någonting för dom.'' Himlade jag med ögonen.

''Det gäller att markera sina byten.'' Sade han lite för seriöst. Jag suckade.

’’Vad väntar du på då? Kyss mig.’’ Sa jag bestämt när jag placerat blicken i hans ögon igen. Ett snett flin spred sig på hans fylliga läppar som i sekunden efter pressades emot mina. För att göra det mer dramatiskt så lät jag mina fingrar släpas lösa i hans korta hår på bakhuvudet.

’’Well, nog med kyssar Justin. Är det inte bäst att gå in nu när alla ändå står vid fönstret och glor?’’ Jag lyfte på mitt ena plockade bryn och skrattade försiktigt medan Justin vände sig om och log ett mycket nöjt leende.

’’Förbered dig på… Whatever. Bara, från och med nu, är du försiktig.’’ Han tog resväskan i sin ena hand och min hand i hans andra innan vi begav oss mot dörren. Justin sköt upp dörren med sin armbåge och steg in med mig vid hans sidan. Först var det tyst, nästan för tyst, men sedan när vi väl steg in så började röster att fylla husets stora och öppna ytor. De alla satt i det stora vardagsrummet som bar ett högt tag.

’’Bieber, äntligen hemma.’’ Ashton klev upp ur skinnsoffan och drog sin ena arm om Justin som manligt klappade honom på ryggen.

’’Och detta måste vara Abigail.’’ Han klev undan från Justin och ställde sig en bit framför mig. Hans ögon inspekterade varje millimeter av min kropp och stannade tillslut vid mina ögon. Douchebag. Justins arm runt min höft hårdnade.

’’Hon är snygg.’’ Nickade Ash med ett imponerat leende.

’’Och hon är min.’’ Sade Justin medan han drog mig närmre honom.


And here you are, lite Austin Moment och lite cut cut i Abbys hår. Då får vi se om Abby går in för rollen, men vad det ser ut som än så länge, så har hon klarat sig fint med kyssen ;)

Q: Vad tycker ni om att Abby klippte av sitt hår? x)

A: Tycker själv hon är riktigt cool i kortklippt + så vill jag ha tjejen lite annorlunda i Tainted :) För hur många ''novelltjejer'' finns det inte med långt hårsvall? x) lol

Kommentera lika bra, så får ni nästa lika snabbt, om inte snabbare ;)


Kommentarer
Anonym säger:

OMG så bra älskar det du är bäst

KOMMENTAR SKRIVEN:

Tea säger:

Jätte bra❤️ tycker det var jätte bra att hon klippte av håret, annorlunda från andra noveller och Justin och ash värkar ju gilla det😉 längtar så tills nästa

Svar: Hjärtat, tack så mycket! Hihi, me too ❤️ Ja, inte tyckte dom det var fult i alla fall ;) haha
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

Michelle säger:

Jag gillar det :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Petra säger:

Bästa novellen ever!!!

Svar: Åh tack så jättemycket som tycker det hjärtat! Du vet inte hur mycket det betyder att få höra det!<3
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

Emmy säger:

Detta gjorde min dag

KOMMENTAR SKRIVEN:

Emelie säger:

jätte bra! :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

OMFG!!!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Gloria säger:

Mycket bra💕💕💕

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Sjukt bra

KOMMENTAR SKRIVEN:

camilla säger:

Jag gillar Justins "låtsas beskyddande sida" även fast man inte sett mycket av den :S i like it! :)

Svar: Hihi jag med! Kan lova att det kommer visas mer och mer ;)
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Omg så sjukt bra ju!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Linn säger:

Jag gillar det så mycket så jag kommer att explodera!!

Svar: Dont, vill ha kvar dig fina Linn :')
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

Hilma säger:

Jag får gåshud flr det är så bra!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Ylva säger:

Feetttt grym!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Mia säger:

Verkligen jätte bra!
Måste bara fråga vad tycker du om Jelena? Tror du det kommer vaa dom i slut ändan?

Svar: Tack så jättemycket!<3
Jag tycker jättemycket om dom, de är ett supergulligt par! Men jag tror nog faktiskt inte det. Jelena är ju egentligen på och av beroende på hur de känner just då, men vad det ser ut som just nu. Så tror jag nog inte Jelena kommer återförenas :(
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Jag gillar faktiskt att du klippte av henne håret, man får känslan av att hon blivit tuffare, och hon ser så ut också. Om jag ska vara ärlig så har du helt rätt, nästan alla tjejer i såna här noveller ser likadana ut. Det enda som skiljer är hårfärgen. Jag älskar att hela din novell är annorlunda, att Justin och tjejen inte bara träffas, blir kära och lever lyckliga i alla sina dagar. Hela novellen och karaktärerna är annorlunda. Du har en klar begåvning när det gäller skrivning.
PS: jag är anonymen som frågade efter killarnas namn, tack för att du svarade. Dem flesta brukar inte göra det :) jag kommer gå efter mitt riktiga namn, Sara, så du vet vem jag är :)

Svar: Åh vad söt du är Sara! Precis som att du gjorde min dag så gjorde du min kväll! Självklart att jag svarar :) jag ser alla era fina kommentarer och försöker svara på så många jag kan ❤️ kärlek till dig finaste Sara 💁
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

Ash lover säger:

Vet inte varför men ja älskade Ashton i de här kapitlet

Svar: Håller med dig *-*
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Äälskar din blogg!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Gloria säger:

Bästa kapitlet everrrrrrr

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Åhhhh så bra jag kan fan inte vänta tills nästa är ute ahhh älskade att hon kippte håret och det är sant, alla andra noveller har inte det ❤️😍 och plus justin gillar det 😂 ahhh gillade när de kysste varandra 😍😍❤️

Svar: Aw så söt haha 😍
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

Liv frendin säger:

Awsome kapitel!!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Melinda säger:

Superbra kapitel! Först måste jag erkänna att jag nt gillade henne kortklippt. Tycker att det är fint med långt hår. Men jag ångrade mig, hon upplevs genast mk tuffare nu när hon har kortklippt hår. Så jag gillar det. Det passar bra in i denna novellen, samtidigt som den blir ännu mer olik andra noveller som man läser 😊

Svar: Gillar att ha så olikt som möjligt andras noveller, vilket då passade bra haha ^^
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:




- Skriv ditt namn här:

- Skriv din e-post:

- Skriv din url här:

- Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback