Inlägget är skrivet under kategorin ✎ Tainted © BIEBSTOORY.BLOGG.SE

20 - There's a reason why she's not longer in my life

’’Justin!’’ En blond lång tjej kom springandes mot Justin i full fart och log brett innan hon slängde sina armar som Justins hals. Justin kollade lätt chockat ut mot mig och steg undan för att få sig ett ansikte för den pipiga rösten.

’’Amber?’’ Sa Justin förvånat.

 

’’Shit vad länge sedan! Jag har saknat dig!’’ Hon sken upp i ett brett leende och kollade lyckligt på Justin som chockat log snett med sina läppar. Plötsligt drogs hennes blick mot mig och hennes ögon förstorades.

’’Åh, gud förlåt!’’ Hon slog händerna för sin mun. ’’Du måste vara hans flickvän.’’ Hon skrattade nervöst och räckte sin högerhand emot mig. Jag kollade ner på den, upp på henne och skakade den sedan leendes. Jag ville se minst lika trevlig ut som henne.

’’Precis, Abigail Pott.’’ Nickade jag och log så brett det bara gick. Justin grep snabbt tag om min hand och drog mig en aning närmre honom.

’’Så… vad tycker ni om Houston?’’ Hon följde med oss igenom korridoren precis som om vi kände varandra nu. Håll masken.

’’Jo, det är väl bra.’’ Nickade jag. ’’Du, Justin, vet ju redan hur det är här. Minns du strandfesterna vi  brukade gå på? Hur jäkla mysigt vi hade det.’’ Hon log flörtigt emot honom och gick väldigt väldigt nära honom.

Jag vet att jag inte borde känna någonting, och ja, jag vet att jag egentligen inte ens borde tänka på detta. Men jag kunde inte låta bli att känna ett sting av svartsjuka. Kanske mer ilska i med att hon stötte på honom mitt framför ögonen på mig. Precis som att jag var hans, och bara hans - enligt Justin - så var han min och bara min. Ingen blond tjej vid namn Amber eller någon annan tjej med något rikemans namn skulle få stötta på honom, eller ens ta upp deras romantiska minnen framför mig. Back off bitch, han är min. Justin harklade sig, klämde åt min hand för att ge ut några signaler. Dock förstod jag mig inte på dom.

’’Vi måste vidare nu, vi kanske ses senare.’’ Log Justin ursäktande efter att hon slutat babbla om ännu ett par minnen om dom två. Vem Amber var, det lös väl riktigt starkt om henne med en stämpel i pannan där det stod ’’se-upp-för-ett-desperat-ex-som-vill-ta-Abigails-pojkvän-tillbaks-igen’’.

’’Vi kan mötas vid lunch!’’ Sedan gick hon med ett gulligt leende ifrån oss och vidare mot några tjejer som stod vid ett skåp.

’’Amber Cher. Skolans diva och överdriver om precis allt. Damn god Justin, låt inte den tjejen komma nära dig. Du har en bättre tjej alla redan. Håll dig snälla till henne.’’ Skakade Ashton på huvudet.

’’Hon är från det förflutna Ash. Inte en chans att jag ger mig in på någonting som är ett misstag när jag dessutom har Abigail.’’ Skakade han på huvudet, släppte min hand men drog istället sin arm om min midja och drog mig närmre honom än vad som egentligen var möjligt.

 

’’Justin Bieber och Abigail Pott. Välkomna till Houston High. Jag hoppas att ni kommer trivas här genom att följa våra regler. Vi har det väldigt strikt med att följa dom, och får vi höra att folk bryter mot dom så blir det raka vägen till mitt kontor. Förstått?’’ Rektor Rose lutade sig strikt fram emot sin disk framför sig.

’’Självklart.’’ Nickade jag med ett milt leende och Justins höll lugnt med. ’’Här har ni era böcker och scheman till lektionerna ni väntar. Det är bäst att ni går, den första lektionen börjar om fem minuter. Det är första dagen och ni vill inte komma försent.’’ Hon puttade fram två högar med böcker och pappren som vi sedan tog emot och lämnade hennes kontor.

’’Vad handlade det om?’’ Jag tänkte mer på reglerna hon pratade om, och hade kollat specifikt på Justin under de meningarna.

’’Några saker som står i mitt register. Saker jag inte är stolt över.’’ Han harklade sig hest och började gå med mig mot våra skåp. Peter hade fixat så vi fått skåpen jämte varandra, även fixat så att jag skulle kunna hamna i så många lektioner som Jenice sommöjligt. Justin fick killarna som mer huvuduppdrag och jag Jenice så vi båda var tjejer och enligt Peter skulle passa bättre tillsammans. Dock så vet jag inte riktigt om jag höll med där. Hon hade visserligen visat en del uppskattning igår när jag stod upp för henne. Men om hon fortfarande mindes vad jag gjort för henne och inte var en sådan person som glömde med vilje snabbare än blixten så skulle detta gå mer än bra.

’’Är du nervös?’’ Justin stängde sitt skåp med en smäll och lutade sig sedan mot det för att kunna tittade på mig som placerade allt iordning på de olika små hyllorna man hade inuti.

’’För att Amber ska ta min pojkvän? No way.’’ Jag stängde skåpet lagom hårt och höll mina böcker och schemat tryckt emot min bröstkorg. Han fnös och skakade på huvudet medans han tog tag om min höft och fortsatte vidare ner för korridoren. Han lutade sin närmre mitt höra och sa tyst:

’’För att klara detta så måste vi hålla rollerna. Och min roll är att vara din pojkvän. Även känd för att vara trogen dig. Så oroa dig inte. Amber är bara ett hinder vi måste ta oss runt.’’ Sedan kysste han min kind.

 

Jag drog min hand igenom mitt korta hår och hade nästan glömt bort att det var avklippt. En del av mig saknade håret, medans den andra delen av mig uppskattade att jag tagit styrka åt mig att klippa av det. Min syster har annars alltid varit anledningen till att jag behållit det, även mamma som i halva mitt liv inte haft något hår pågrund av cancern. Dock så tog jag min egna vilja i mina händer och gjorde det verkligt. Jag slängde den blåa handduken jämte solstålen som jag sedan slog mig ned på. Jag andades tungt ut och kände att jag för en gångs skull kunde slappna av på åratal. Och jag överdrev faktiskt inte. Detta var den första pausen jag fått från alla komplikationer i mitt - dåvarande - liv. Jenice slog sig ned på solstolen bredvid mig och placerade sina solglasögon på huvudet innan hon riktade blicken mot mig.

’’Så… Du och Justin. Hur länge har ni varit tillsammans?’’ Hon tittade med vänliga ögon på mig. Framsteg, Abigail, framsteg.

’’Över ett år.’’ Log jag efter att jag tänkt efter vad som stått på pappret med information om oss två som par. Även svar till frågor som folk skulle ställa, till exempel som denna frågan.

’’Och Amber då? Vad hade hon för roll i Justin liv innan du dök upp?’’ Hon var nyfiken. Men normalt tjejigt nyfiken.

’’För att vara ärlig, så har han faktiskt inte berättat om Amber alls.’’ Jag ryckte lätt på axlarna och slängde med blicken mot Justin som badade i den stora poolen med killarna.

’’Jag vill inte förstöra någonting för er. Men vad jag såg, så verkade Amber ha varit något mer än en vän.’’ Även hon ryckte på axlarna och kollade ut mot dom.

’’Vet du vad…’’ Hon bytte snabbt samtalsämne då hon kände att det kanske inte var riktigt rätt läge att prata om Justins förflutna tjejer.

’’Du är rätt okej du.’’ Nickade hon, men med ett fortfarande neutralt ansikte och förflyttade sin blick mot mig. Jag log.

’’Men ta inte åt dig för mycket. Jag är fortfarande emot alla typer av tjejer.’’ Höjde hon på sina bryn.

’’Det är en början åtminstone.’’ Jag log trots vad hon sagt, för jag kände mig faktiskt stolt över att ha brutit isen emellan mig och Jenice. För det var inte många som hade lyckats med det. 

’’Baby, kom hit.’’ Ropade Justin plötsligt mot mig medans han försökte vinka mig åt honom. För att inte avslöja den delen av mig som hatade honom, så gick jag kärleksfullt fram till honom och slog mig ned på poolkanten precis som han sedan visat med sin hand på kanten. Han bet sig i läppen medans han ögon fått rönka min kropp som var isatt en mörkblå liten bikini. Efter det ställde han sig ordentligt upp på den grunda delen av poolen, särade på mina ben och placerade sig själv där. Hans höfter nådde nästan upp till poolkanten. Dock pågrund av att poolen hade byggts med en lutning till botten. Sedan fanns det även ännu en liten pool som fortsatte en bit bort där det var djupare och hade ingen lutning alls. Hans händer sattes på mina höfter. Jag rös till av de blöta och kallade händerna han hade.

’’Någon som skaffat sig en vän’’ Han log nöjt ’’vad pratar ni tjejer om då?’’ Nyfiken. 

’’Vi båda undrar faktiskt vem denna Amber Cher är. Du kanske har lust att förklara?’’ Jag lyfte på mina ögonbryn. Han skrattade nervöst men skakade på huvudet.

’’Låt bli att ta in Amber i mitt liv igen. Det finns många anledningar till att hon inte längre är en del av det, och jag tar helst inte upp anledningarna just här.’’ Han gav mig en sträng blick. Jag suckade och himlade med ögonen.

’’Förlåt för att jag försöker vara en bra flickvän.’’ Viskade jag irriterat för ingen annan att höra. Hans händer pressade mina höfter närmre hans vilket fick mitt ansikte att komma närmre hans.

’’Din svartsjuka börjar nästan se verklig ut. Försiktig så jag inte går på den.’’ Han blinkade med sitt ena öga och gav mig en mjuk kyss på läpparna.


Då välkomnar vi Amber in i novellen :) Ville helst inte påpeka det, men jag fick bara 10 kommentarer på förra kapitlet. Vilket var dåligt. Det var en av anledningarna till att ni inte fick kapitlet igår som jag sagt. Kände inte att jag behövde stressa med att lägga ut det i med att ni inte visade att ni uppskattade kapitlet innan...

Q: Varför tror ni att Justin är så negg med att Abigail frågar om Amber? Kan ni gissa till er någon anledning till varför Amber inte är en del av Justins liv ännu? x) Kul att höra era tankar hihi


Kommentarer
Anonym säger:

😃😃👍👍👌

KOMMENTAR SKRIVEN:

Sandra säger:

Sååå sjuukt braaa asså!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Frida säger:

Superbra :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Jennifer säger:

Jätte bra kapitel! Har ingen aning men en sak är säker att han inte gillar henne längre, hoppas jag 😊

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://Biebstory.webblogg.se

Anonym säger:

Hon var säkert otrogen

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Jätte bra!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Lisa säger:

Gud vad duktig du är 😘

KOMMENTAR SKRIVEN:

bäst säger:

Kapitlet var grymt bra! Fortsätt så.

Jag tror att Amber och Justin har haft en kärlekshistoria som började som ett uppdrag, precis som Abigail och Justin har nu..

KOMMENTAR SKRIVEN:

Michelle säger:

Jag gillar det :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Braa kapitel! hon var säkert otrogen elr så vet hon någon djup hemlighet

KOMMENTAR SKRIVEN:

Melinda säger:

Jätte bra skrivet! 😄 Hon var säkert otrogen och vill ha tillbaka Justin nu. Antar att hon nt gillar Abigail speciellt mk då...

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Omg älskar feta kapitel ❤️❤️😍 jag dör längtar redan
!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Emelie säger:

sjuuukt braaa ! :D

KOMMENTAR SKRIVEN:

Olivia säger:

Superbra som vanligt! :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

:))) säger:

Omg meeeer !!! *_*

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Tvär braaa❤️👌👏

KOMMENTAR SKRIVEN:

Moa säger:

Jättte bra!!!<3
Jag tror att Amber är Justin ex och att hon kanske va otrogen och inte gillar att prata om henne<3<3

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Sjukt bra <3

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://walkinwonderland.blogg.se/

Wilma säger:

OMG så bra älskar det

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Varför är det alltid blonda personer som är taskiga, eller åt det hållet då.

KOMMENTAR SKRIVEN:

Sara säger:

Jag tror inte alls hon var otrogen, eftersom din novell är unik och den där otrogenskiten är så kliché och så tråkig att läsa för typ alla noveller har redan haft dem historien. Jag tror det är något större, som att hon vet vem han egentligen är eller något. Skulle vara roligt om han inte bara låtsas vara med Ashton och killarna, utan att han också låtsas vara agent om du förstår vad jag menar. Att det finns ett tredje parti, liksom.
Förlåt att jag inte kommenterat förresten, men jag var på kryssning och hade ingen internet :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Sofia säger:

Hmmhmhmmhmh Amber Amber Amber vad ska jag säga om henne?
Jag tror att hon vet en hemlighet om han som han inte vill någon ska veta😬 aja jag vet inte suger på att gissa😂 längtar så till nästa kapitel🙏🙏🙏

KOMMENTAR SKRIVEN:

Liv Frendin säger:

Jag suger på att gissa 😊 men hon och han hade såklart ihop det och hon bara vill ha tillbaka honom? Medan justin gillar abs ? Awesome kapitel!!!!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Sara säger:

KEEP GOING älskar din novell men känns som om det börjar bli lite segt mellan justin o hon, mer "action" hahah

KOMMENTAR SKRIVEN:

Kim säger:

Tror Justin är lite kär eller inte kär men du fattar i abs😍😍😍

KOMMENTAR SKRIVEN:

anonym säger:

När kommer nästa? :))))

KOMMENTAR SKRIVEN:

Ebba säger:

Sjuukt bra:))

KOMMENTAR SKRIVEN:




- Skriv ditt namn här:

- Skriv din e-post:

- Skriv din url här:

- Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback