Inlägget är skrivet under kategorin ✓ A Savior In The Darkness © BIEBSTOORY.BLOGG.SE

35 - Over my dead body

’’Snälla! Killar, jag vet seriöst inte vad jag sak göra! Det ända jag vet är att det är någonting som är riktigt fel, det är inte ren slump att någon dör samma natt som jag sticker, det är heller inte ren slump att hennes bästa vänner tror att jag är Roxana. Det är bara… Helt fucked up!’’ Jag slängde med armarna åt varsitt håll. Justin suckade och tog ett steg mot mig.

’’Du vill ha sanningen? Fine, du ska få höra fucking sanningen! Roxana James, tjejen de trodde du var. Det var inte henne de ville döda. De tog fel tjej! Okej, Noah? De dödade fel tjej när dom i själva verket skulle dödat dig!’’

 

För att inte överdriva.

Jag hade tappat andan. Bokstavligen, tappat förmågan att andas. Allting började snurra vilket fick mig att vingla till så jag damp ner på sängen. 

’’Vad fan Justin! Vi var överens om att hålla tyst om det!’’ Morrade Tyson och bröstade upp sig. 

’’Hon har för fan rätt att veta det!’’ Försvarade Justin sig. När det precis kom en våg av panik som talade om att jag snart skulle svimma, kom syret åter in genom mina läppar och jag började andas snabbare än vanligt.

’’Noah, ta det lugnt.’’ Trenton lade sin hand på min axel och satte sig jämte mig. ’’Du är okej, allting är bra, eller hur?’’ Han försökte lugna ner mig. Jag nickade osäkert trots hans övertygande röst. Jag behövde ta in detta. Någon mördade Roxana James. En tjej som liknade mig. De tog fel tjej. Och de skulle dödat mig egentligen? 

’’K-an ni snälla ta från början. Jag menar, allt ni vet om detta.’’ Jag svalde hårt och tittade smått tårögt på på. Jag kunde inte förstå att jag hade varit några sekunder från döden den natten. Hade jag tagit ett steg färre, eller om det skulle varit trafik, hade jag varit död nu.

Jag kände mig skyldig. Faktiskt. Till att hon nu mådde dåligt. Hade jag inte sagt någonting hade allting varit bra, och hade inget utav detta hänt, hade det allting varit ännu bättre. Men jag kunde inte gjort någonting åt det. Det var bara försent för att ändra ödet när jag fått reda på det. Hon ville att vi tog det från början? Från början… Då allting hände…

De lämnade huset. Nu var det jag, ensam. Med de alla känslorna blanda i ett. En och samma känsla fastän det finns tusen intryckt i mig. Jag log halvt. Hade jag sagt att jag älskade henne? Hade jag det, och menade jag det? Mina käkar trycktes samman när frågan dök upp i huvudet. Det kanske bara var någonting jag sa för att få hennes att sluta gråta? För att jag hade skuldkänslor av att döma henne av sitt utseende? Hon var ju perfekt, i alla lägen. När jag gissade hur hennes liv var, trodde jag att det var så, det var ingenting jag sa för att såra henne. Vem trodde att den perfekta och populära tjejen skulle vara förstörd på insidan av sin barndom? Tillbaks till ämnet. Älskade jag henne? Älskade jag alla hennes sidor, även de stunden hon inte kan älska sig själv och även när hon gör misstag? Det var ingenting jag kunde avgöra just nu. Jag bara hoppades att jag kunde hålla vad jag sagt. Att älska henne när hon gör misstag. Jag skakade långsamt på huvudet. Att kunna älska henne om hon gör ett misstag så stort att jag blir sårad, vet jag inte om jag kan hålla. Jag fick väl vänta och se.

’’Det började när din mor ringde mig…’’

Det var tyst och ängsligt. Jag undrade vad som hände mellan Noah och hennes familj just nu. Jag förstod redan när Noah inte ville åka hem, att det var någonting som stod fel. På bordet framför mig befann sig min mobil jag stirrat på ett långt tag. Jag hoppades på att samtal från Noah som skulle be mig att hämta upp henne, eller åtminstone berätta vad som försegår. Istället fick mig ett samtal från någon helt annan, någon jag inte förväntade mig skulle ringa.

’’Ja hallå?’’ Svarade jag förvirrat. ’’Justin. Hej.’’ Svarade hon andfått. ’’Cassandra?’’ Rynkade jag pannan. Cassandra - Noahs mor - hade ringt mig förutom. Det var självklart om Noah det handlade om då. Noah hade berättat sin ursäkt för att bo hos mig, ett skolprojekt, sedan hade Cassandra ringt och sagt att jag skulle ta hand om henne väl eftersom att hon visste att det inte var något skolprojekt. Jag förstod inte hur hon fick tag på mitt nummer, eller hur hon visste vem jag var. Det var bara någonting som jag fick strunta i att få svar på just då. Men jag lovade henne att ta hand om Noah. Detta var någonting mellan mig och hennes mor då jag inte skulle vilja berätta vad Cassandra säger till mig. Jag antog också att det var någonting hon ville hålla mellan oss två, endast, så jag behöll det hemligt.

’’Justin. Jag behöver din hjälp.’’ Hon lät panikslagen. Att prata med min flickväns - vad jag antog Noah var för mig - mamma om saker och ting, liksom saker man vanligtvis inte pratade om, var bara någonting jag antog jag skulle få vänja mig vid. Noah var inte normal - på ett positivt sätt - vilket jag älskade. Det var någonting jag drogs åt, sedan att hon hade hemligheter om sin familj som var näst intill omöjliga att få höra om, fick jag respektera. Trots att det skulle underlätta för mig en hel del om jag visste varför hon betedde sig som hon gjorde i vissa situationer med hennes mor till exempel.

’’Vad har hänt? Är Noah okej?’’ Var det första som dök upp i huvudet.

’’Det är problemet, Justin. Jag har inte en susning om vart hon är! Hon bara stack, och var väldigt upprörd när hon lämnade. Jag är rädd att hon hittar på någonting farligt, du vet hur Noah är.’’ Hennes röst darrade och hela hon lät gråtfärdig. Att tveka om hon brydde sig om sin dotter, var inte en tanke som slog mig. Det var bara så självklart. Precis som att jag skulle göra vad som helst för Noah. I detta fall, ta hem henne i säkerhet.

’’I många fall, ja. Jag lovar Mrs McCall. Jag ska hitta henne, oroa dig inte.’’ Jag försökte låta lugn. Vilket jag i första hand inte var. Jag hade panik och ångest. Tanken om att Noah var försvunnen var ren en mardröm. En fucking mardröm som blivit verklig.

’’Jag uppskattar din hjälp Justin Bieber.’’ Sedan lade hon på. Trots att en del av mig ville ta åt mig, så var jag allt för upptagen med att hitta ett sätt att hitta Noah som kunde befinna sig vart som helst. Snabbt knappade mina fingrar in Travis nummer. Jag ringde upp honom och väntade otåligt på att han skulle svara.

’’Jag var precis påväg att ringa dig.’’ Svarade han lätt allvarligt. ’’Är Noah med dig?’’ Frågade han sedan. Jag var tyst ett tag.

’’Justin, säg snälla att Noah är med dig.’’ Han lät rädd för en sekund. Jag ville inte veta varför han tänkt ringa mig, vilket antagligen innebar att det var någonting viktigt han velat berätta. Och ville jag veta ännu en dålig nyhet? Absolut inte.

’’Hon är inte med mig.’’ Jag bet mig i kinden. ’’Hon är försvunnen.’’

’’What the… Justin. Det är någonting du måste veta.’’

’’Kom till fucking saken då.’’ Jag rusade ut till hallen för att dra på mig min skinnjacka och skor.

’’Nigel.’’ Han suckade. ’’Nigel vaddå?’’ Jag blev allt mer upprörd. Nigel, det fucking gänget som förstörde allt och alla. De gänget som fick mig i fängelse. Och andra sidan hade Tay hamnat i fängelse han också. Pågrund av mig. Men nu hade hela hans gäng tänkt att gå på oss. Jag hade ingen aning om varför. Denna gången hade jag och killarna inte gjort någonting för att göra dem upprörda. De var väl bara ett gäng med fuckade psykopater som inte visste bättre än att ge sig på oss.

’’Nigel har planerat att döda Noah.’’

’’Är du fucking dum i huvudet Travis!? Varför i hela jävla världen skulle de välja Noah?’’

’’Tror du jag vet det!? Kanske för att det är din jävla tjej?’’

’’Fan vet jag!’’

’’Har du kanske tänkt att göra någonting nu pantade människa? Kanske ska du leta upp henne innan dom fucking dödar Noah?’’ Spottade han panikslaget.

’’Jag är där om fem. Och du, över min fucking döda kropp att de lägger ett finger på min tjej.’’


Snart får ni reda på varför de ville döda Noah och varför hennes pappa stack :)
 
Q: Vad är lycka för er?
A: Lycka för mig är när jag får gulliga kommentarer, eller att någon ens tar sig tid att läsa det jag skriver, sedan att spendera tid med min familj och vänner
Älskar er, enormt.

Kommentarer
Sanna säger:

SÅSÅSÅSÅSÅSÅSÅSÅÅÅÅ BRA!!! Så himla gullig är Justin ändå, asså även fast han kan vara en äkta douche ibland så är han, innerst inne, såååå söööt känns det som!! Asså åååh va bra!!! Loveloveloveeeee it!!! Älskar hur beskyddande han är över henne och åååh va bra!!!! Amazing!! Lixom, hur grrrrym är du kvinna!!??

KOMMENTAR SKRIVEN:

Ylva säger:

Är de tsm ?? Haha trodde de va på G bara. Jätte spännande att veta vrf han stack😍

Svar: min familj och när du lägger upp ett kap💎

KOMMENTAR SKRIVEN:

Oline säger:

Så gulligt att han sa flickvän. Började verkligen le under det här kapitlet. :).
A: Det får verkligen inte att beskriva lycka med ord.

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Såååå grymt!!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Awesomeee

KOMMENTAR SKRIVEN:

Emilia säger:

Så grymt duktigt! Älskar dina ord, meningar, kapitel och specielt hur du uppdaterar! GRYMT!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Ååå himmel vad bra!! Det är sååååå himla fantastiskt!! Du är såå duktig!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Hilda säger:

Såååå grymt braa!!!!!!!!!!!!!!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Sofie säger:

Sanningen du förtjänar mycket mer kommentarer än vad du får ❤️

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://biebsdrew.blogg.se

Michelle säger:

Jag älskar det :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Emelie säger:

riktigt bra! :)

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://emelajzaan.blogg.se

Fanny säger:

Oh shit, skit spännande och så himla bra skrivet. Du skriver verkligen helt otroligt! Kan inte fatta att du är så duktig men ändå inte så gammal, man skulle kunna tro att du har jobbat som författaren hela livet!!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Såå bra

KOMMENTAR SKRIVEN:

Emelie säger:

"på min tjej" oh my lord jag dog bokstavligen. Såå bra!!

Svar: <3
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://storytimess.blogg.se

Fannie säger:

Är jag det vän? ahah anyways, ,lycka är Justin, pengar,godis,konståkning,vänner,familj och din novell <3

Svar: men åh så söt! Nä, du vet, du är min ovän ;) <3
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Ooommmmgggggggggg mmmeerrrrrrrrrr❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

KOMMENTAR SKRIVEN:

Ida säger:

Åååååå mer! Du e så sjukt duktig!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Josefine säger:

Herregud kvinna, vad du är bra på att skriva!! Hittade din blogg för några dagar sedan och läste ikapp på nolltid, kunde inte sluta läsa bara för att den var och är fortfarande asgrym och spännande! Har läst ganska många sånnahär bloggar för älska att läsa och kan säga att din är nog en av de bästa!! När denna novell tar slut så får du veklingen inte sluta skriva annat för du har verkligen något speciellt när det gäller detta!!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Emma säger:

Heeeeeerregud nu dör jag

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://Smilingbieber.blogg.se

Louise säger:

Åh jättebra kapitel! Var ett tag sedan jag var inne nu så har läst ikapp, sjukt bra vändning!

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://vitmossa.blogg.se

Anonym säger:

Det kliar nästan i hela kroppen av nyfikenhet nu. Är så himla himla himla nyfiken. Vill bara läsa vidare, iiiiiiiiiiiiiiiiiih.

Har jag någonsin nämnt att jag älskar dina flashbacks? För det gör jag, med stort Ä. Helt fantastiska är dem. Blir alltid lika förundrad över dem. Då förstås blir jag ju lika förundrad utav resten av kapitlet och för att inte tala om dina collage. Blir bara helt asdfghjkl.

Efter varje kapitel vill jag bara ha mer och mer och ännu mer. Hade jag haft allt tid i världen hade jag läst om alla dina noveller om och om och om igen. Jag skulle nog aldrig tröttna.

När jag började läsa skrev du jääääääätte bra, men du har verkligen utvecklats med tiden och nu skriver du hundra gånger bättre, vilket betyder att du skriver huuuuuuur bra som helst. Du utvecklas bara mer och mer för varjen kapitel, vilket är en otroligt bra sak. När du har gått ut nian kommer du ha kommit jättelångt med ditt skrivande, om du fortsätter dvs. Men det hoppas jag verkligen att du gör. OCh jag ser verkligen fram emot Tainted. Är jätteexalterad inför den.

Kraaaaaaam❤

Svar: ❤❤❤❤❤❤ love u, bäst är du ❤❤❤❤❤❤
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

Becca säger:

Ooops, det blev anonym på kommentaren innan, hehe. Det var jag, just so you know❤

Svar: Förstod att det var du då det var en lång underbar text 😍❤️
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://bieberheaven.blogg.se




- Skriv ditt namn här:

- Skriv din e-post:

- Skriv din url här:

- Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback