Inlägget är skrivet under kategorin ✓ A Savior In The Darkness © BIEBSTOORY.BLOGG.SE

40 - life's difficult riddle, love forgive and forget [THE END]

Jag hann ut genom dörren innan jag hörde det lilla pipet och en smäll fick allt ljud att isoleras. Min hörsel försvann och ersattes med ett permanent pip medan min syn var suddigare än någonsin förr.

’’Justin…’’ viskade jag med min kraftlösa röst. Framför mig anande jag någon komma springandes. Vem det var… Jag fick personen aldrig sedd. Utan kollapsade med tårar rinnandes för mitt ansikte.

Jag var så gott som död.

 

När jag trodde att det var slutet.

Fanns det en börja igen. Jag låg i en bil som snabbt körde i kurvur. Min blick var riktad uppåt mot det gråa taket till bilen. Mannen vid ratten hade inget ansikte då det både var mörkt pågrund av natthimmlen och hans mörka luva som var dragen över huvudet. Han såg min rädda blick stirra i backspegeln.

’’Jag vill dig inget illa.’’ Sade den lena rösten. Det fick mig att tänka på Justin som en gång räddat mig. Det var som dejavu…

 

Ett starkt ljus kom emot mig - jag trodde det var slutet för mig, om jag inte redan var död, men det starka ljuset från bilen stannade precis framför mig. Jag kände mer rädsla en lycka av att inte bli träffad av bilen då jag ville dö. Jag kände inte att jag behövde leva efter att blivit våldtagen och slagen av sin - inte längre - pojkvän. Jag stängde ögonen och öppnade de långsamt för att se en mörk gestalt komma emot mig.

’’Nej… Nej!’’ Jag backade och backade, för att snabbt ta mig ifrån mannen. Men jag var svag och alldeles för rädd för att kunna springa. Utan blev ståendes efter bara tre steg från honom. Hans muskulösa armar drogs runt min kropp innan jag föll in i hans famn. Det lilla jag såg var hans armar som var täckta med mörka tatueringar . Han bar en svart hoodie som han kravlat upp ärmarna på och bar mig försiktigt in i hans svarta bil.

’’Jag vill dig inget illa.’’ Sa hans lena röst.

 

Trots hans övertygande röst så kunde jag inte mer än tro illa om honom. Han hade kidnappat mig, enligt mig själv. Men vem visste egentligen vad han tänkt göra med mig? Bilen stannade kvickt.

’’Du kommer klara dig fint.’’ Sade han och rundade bilen för att öppna bildörren till baksätet. Innan han erbjöd sig sin hjälp drog han väck luvan. Jag trodde inte mina ögon. Men det fanns en anledning till det. Synen var inte den bästa.

’’J-Justin?’’ Stammade jag. Jag önskade att stunden varat längre, men mitt medvetande vägrade att behållas och strax efter var jag som borta.

 

’’Hennes högra arm är lätt bruten och hennes vänstra fot är stukad, och ja, både synen och hörseln kan vara i obalans då explosionen orsakat en hög smäll. Hennes balans kan heller inte vara den bästa vilket kan orsaka illamående. Bortsätt från det så mår hon fint.’’ en mörk röst lät otydligt långt bort från mig. Men mina ögon vägrades att öppnas.

’’Kommer hon kunna åka hem i kväll?’’ jag kunde höra min mors röst skärra sig vid slutet av meningen.

’’Tyvärr inte. Hon har lågt blodtryck och behöver därför stanna över en natt. Vi behöver även göra några fler prover på hennes blod då vi är osäkra om det kan finnas splitter i hennes kropp. Vi vet inte riktigt hur explosionen orsakats men det har oroats över en bomb med många farliga ämnen.’’ 

’’Kommer hon klara sig om det visar sig vara splitter?’’ hennes röst brast med tårar och smärta.

’’Om det visar sig vara splitter så är det ingen fara så länge vi får ut det snarast. Men oroa dig inte för någonting vi inte vet ännuMrs McCall. Hon kommer klara sig fint.’’ efter de sagt slogs mina ögon upp efter en stund av kämpande. Det var ljust och suddigt. Jag såg ett ansikte lutas över mitt och fick det starka ljuset att försvinna. Sakta men säkert förbättrades synen, soppas mycket mycket att jag kunde ana min mors ansikte strax ovanför mitt. Hon fällde en tår som stöp mot min hals. Hon lutade sig tätt intill mig och gav mig en mjuk kram för att inte orsaka smärta hos mig. Men det gjorde ont trots hennes försiktighet. Inte bara i kroppen, även i hjärtat.

’’Vem var det som tog mig hit?’’ frågade jag försiktigt. Det var det viktigaste just nu. Ingenting betydde någonting, förutom Justin som betydde allt.

’’Ja…’’ hon sneglade mot Dallas. ’’det vet vi inte gumman. Men vi är glada att någon hittade dig i tid nog att kunna rädda dig.’’

’’Och Justin?’’ jag förde frågan mot Dallas som försiktigt kollade på mig. Han bet ihop med tänderna för att besviket skaka på huvudet. Mamma förstod ingenting alls. Men det var bäst så. Hon behövde inte oroa sig för mer än mig och Dallas. Jag höll inne tårarna och tittade bort. Jag råkade få blicken mot korridoren som syntes från glasdörren till mitt rum. Där satt Travis, Trenton och Tyson förkrossade. Trentons ansikte var lutad i hans händer och förmodligen grät. Travis satt med blicken i golvet, samma gällde Tyson som var helt borta. De var värre än mig. Men frågan var, vem plågades mest?

 

Den svarta klänningen prydde min kropp fint.

Men att tänka på klädsel och utseende, det spelade ingen roll längre. Ingenting spelade någon roll.

’’Noah gumman, vi måste åka nu!’’ Ropade mamma från hallen. Jag spände blicken i mig själv via spegeln. Det är okej att gråta. Det är okej att visa känslor. Stark, men mänsklig. Jag log mjukt emot spegelbilden trots smärtan, jag var van vid att spela någonting jag inte var. Men för Justin… Det var omöjligt.

’’Jag kommer!’’ Ropade jag och böjde mig ner för att ta mina svarta Raybans. Skulle jag gråta så skulle jag göra det utan att folk skulle se. Det var bara inte bekvämt att visa mina svaga sidor för folk. Inte efter detta. Med snabba steg tog jag mig ner till hallen där både Dallas och mamma stod i svarta kläder. Dallas i kostym och mamma i en svart klänningen som satt perfekt om hennes kurvor.

Med solglasögonen om ögonen lät jag ögonen hållas stängda. Jag tänkte på allt positivt jag kunde komma på. Men det fanns ingenting positivt längre. Endast negativt. Mamma slog på radion där hon satt i förarsätet. Men det var ett misstag av henne.

’’Efter att polisen undersökt händelsen till Justins Biebers försvinnande har det inte mer än konstaterat att han är spårlöst försvunnen. Jimmy Corth som nu har ansvar för undersökandet kan inget mer än att tro på att han är död. Ännu har de inte funnit några svar i proven de tagit fram explosionen, inga delar av hans kropp eller annat. Dock har polisen funnit Tyler Jacks - gärningsmannen - döda kropp i en flod. Poliserna har redan fått ett svar och de visade sig vara självmord. Justin Bieber 19 år har sedan innan suttit i fängelse vilket leder till Tyler Jack som kan ha varit orsaken och…-’’ Dallas slog av radion när han anat tårar från mitt håll. Allting spelades upp i huvudet, från dagen vi möttes till natten han dog.

 

Regnet slog hårt mot oss. Det var kallt, men trots det värt att vara här.

’’Noah.’’ Dallas viskade mitt namn samtidigt som han lätt knuffade till mig i sidan. Jag nickade och ställde mig framför hans gravsten. För stunden struntade jag i allt och alla som stod bakom mig, även fast det inte alls var många. Jag knep ihop med ögonen och drog bort mina solglasögon för att möta hans grav. Jag tittade ner på det lilla brevet i min hand och lade det på hans grav med tårar rinnandes för mina kinder. Brevet lydde så här:

’’Justin. Att älska någon så hårt som jag gör med dig är en förtjänst från dig. Jag var rädd för kärlek, men du fick mig att känna någonting ingen fått mig att känna för någon förut. Det kommer ingen kunna ändra på, för du var min första riktiga kärlek och kommer vara det för resten av mitt liv. 

Du lärde mig livets svåra gåta. Älska, glömma och förlåta. Du fick mig att älska trots min rädsla för kärlek. Men jag måste glömma allt vi hade för att låta mig själv förlåta allt du lämnade. Från din Noah.’’


 

NU ÄR ASITD OFFICIELT AVSLUTAD!

Nu vill jag att varenda en utav er kommenterar er åsikt om ASITD!

*Vad är det bästa med noveller?

*Någonting du tyckte jag kunde gjort bättre?

*Vad tyckte du om slutet?

*Det sämsta med novellen?

*Bästa Nustin moment?

Det är superviktigt att ni skriver det då jag verkligen behöver veta vad jag ska göra bättre eller bara mer av! Epilog kommer också, så dont worry! Efter epilogen kommer info om Tainted den nya novellen jag kommer  börja skriva på :)

Tack till alla som gjorde denna resan igenom Noah och Justins liv så grymt rolig! 


Kommentarer
Anonym säger:

Hur kunde han lämna henne..

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Sitter och gråter som ett litet barn, åhh så hemskt:(
Det bästa är nog att man kan låtsas att det är en själv och att man kan stänga av omvärlden för att läsa.
Jag tyckte hela din novell var så himla bra välskriven och hade en bra story en sådan som man bara fastnar för haha.
Slutet shit går inte att förklara så många känslor och jag vet inte allt, men den var bra även fast den var sorglig:)
Novellen var grym hela tiden, kanske inte så bra svar men det är så jag kan säga:)
Helt ärligt tror jag nog när Noah flyttar in hos Justin för då känns det som att novellen kommer igång och saker börjar hända haha:)
Ääääälskade denna novell och längtar till den nya:)
(Ja jag tycker om smilies:))

Svar: Naw *-*
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

JEN...<3 säger:

Va slut nu??!!! Det känns som att den slutar mitt i ju!!

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://justinblogg.blogg.se

Anonym säger:

sjukt bra what nej hoppas han inte är död elr något :( hoppas typ han bara rymt osv sen kan han komma fram typ när Noha sitter vid hans så kallas gravsten PLEASE :((((
*DEAD*

KOMMENTAR SKRIVEN:

Emelie säger:

sjukt sorgligt slut, men grymt bra. Hela novellen !

KOMMENTAR SKRIVEN:

Insta: buurcutk säger:

JAG GRÅTER VARFÖR MÅSTE DEN SLUTA SÅÅÅHÄR:(:(:( dehär är bästa novellen

KOMMENTAR SKRIVEN:

Sanna säger:

FATTAR DU HUR JÄVLA MYCKET JAG GRÅTER!!?? Sitter helt seriöst och bölar som ett litet apmongo. Men åååh, vet inte var jag ska börja med hur mycket jag älskar denna novellen även fast den hade detta slutet... BARA KÄRLEK!!! Dock så känner jag typ för agg slå nån bara för att jag blir så himla emotional av sånna hör slut men det är också en bekräftelse på hur bra du skriver och hur bra du förmedlar känslan sååå applåder till dig!!! ;)

*Vad är det bästa med noveller?
Alla gulliga "nustin" moments, älskar dom. När han var så snäll och beskyddande och visade sin "mjuka sida".
*Någonting du tyckte jag kunde gjort bättre?
Inget specifikt som jag kommer på just nu.
*Vad tyckte du om slutet?
Tragiskt! Kanske inte det man hade önskat lixom men det var väldigt bra skrivet (som alltid) och kanske inte ett "bra" slut så till vida att det var som man hade hoppats och velat men samtidigt ett bra skrivet slut och så.
*Det sämsta med novellen?
Ingen aning, kanske gick lite snabbt i slutet men jag förstår om du blev trött på att skriva den och så, so I don't blame you eller nått så, men om man måste skriva något så var det väl det.
*Bästa Nustin moment?
Kommer inte ihåg något specifikt men något när han var så gullig, och snäll och verkligen visade att han älskade henne och brydde sig om henne! :D


TACK FÖR EN AV DOM BÄSTA SVENSKA FANFICTION NOVELERNA JAG HAR LÄST!! PUSS<3

Svar: Nämen herregud! Du är för skön Sanna! Tack tack och tack! Jag är ordlös och freakar!
''EN AV DOM BÄSTA SVENSKA FANFICTION NOVELERNA'' det betyder mer än mest för mig att få höra det! Massa kramar och kärlek till dig, puss <3
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

Sandra säger:

Åh slutet var så sorgligt! Men hela novellen var så bra och spännande!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Oline säger:

Allt vasr jätte bra seriöst! Blev bara så ledsen i slutet :((

KOMMENTAR SKRIVEN:

ajsa säger:

Hur grym får man va, man levde sig verkligen in i det och jag kände på nåt sätt att just denna novell passade in så mycket på mitt liv just nu... Om jag ska va helt ärlig så började jag gråta i slutet av hur mycket kärlek det fanns i själva historien. Det kunde inte blivit bättre skrivet än såhär!

Svar: 😍 ska jag vara ärlig så får du mig tårögd 😍
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

Ylva säger:

Det va jättttttttttttttttteeeeeee braaaaaa slut😍🔫🔫🔫👍😢😢😢

KOMMENTAR SKRIVEN:

Ebba säger:

Jag sitter faktiskt här och gråter. Hela novellen... Seriöst, denna novellen var nog en utav de bästa jag läst och jag vet att jag inte har kommenterat på varenda kapitel, och jag ber om ursäkt för det. Men jag har tagit tag i mig själv och kommenterar faktiskt nu och de ända orden för denna novellen är P E R F E K T I O N.
Men seriöst - justin får inte vara död. Han kan inte vara död ellerhur? Det bästa med novellen var deras kärlek till varandra, och när Noah flyttade in hos justin❤️💖 väntar redan på epilogen!😘

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://biebzters.blogg.se

Anonym säger:

*Någonting du tyckte jag kunde gjort bättre? - Skriva lite mer utförligt, alltså mer detaljerat för ibland kändes det som om du bara förklarade snabbt
*Vad tyckte du om slutet?- super bra men ändå tråkigt ville inte att Justin skulle dö:(
*Det sämsta med novellen? Hmm... Det vet jag faktiskt inte, ingenting jag kan komma på nu
*Bästa Nustin moment? Alla

KOMMENTAR SKRIVEN:

A säger:

Jag tror inte Justin är död. Utan att han ännu en gång räddade Noahs men sedan försvann från hennes liv. För han är bara kriminell som inte förtjänar mer? Iaf ett tag framåt för att låta allt lugna sig. Sjukt sorgligt annars, man vill ju alltid ha ett "happy ending". Jättebra novell!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Lidre säger:

Neeeeeeeeej! Snällllllllllla Justin kom tillbacks! Jag seriöst gråter it feels like he are dead for real! Snyyyyyyft. Kan du inte skriva en epiolog där han kommer tillbacks och har aldrig varit död utan kommit därifrån! Eftersom det måste ha varit han som räddade henne! Pyss

KOMMENTAR SKRIVEN:

Nathalie säger:

Gråter as mycket
1.de bästa med noveller är att man lever dig in i berättelsen och det känns som man är en del av allt som händer!
2.du var faktiskt jätte duktig och kommer inte på ngt som du behöver ändra på.
3. Jag tjöt som en gris:( det var sorglig slut.
4. Att man inte fick veta om Justin dog ;(
5. Alla var bäst!

KOMMENTAR SKRIVEN:

amanda säger:

Jätte bra novell. Tycker verkligen om den men tråkigt att det slutade med hans död. Men eftersom de aldrig hittade kroppen eller spår av den så hoppas jag på en mycket bra epilog :D

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://liindstrand.blogg.se

camilla säger:

NEJ MEN VAFAAAN!!??? HUR KAN DU SLUTA SÅHÄR JAG.....nej. Asså det är så bra men så sorgligt dåligt...
1. Det bästa med noveller? Asså mycket, men med din novell har det varit ALLT.
2. Inget jag kommer på, kanske att nu i slutet var allt så pang på, det var inte så sammankopplat som du annars brukar göra så bra, det kändes förhastat men trots det var det jätte bra!
3. Sorgligt. Jag trodde inte alls att det skulle sluta så, det är ju också det som är bra då kan man inte tänka sig hur slutet är utan BAM det är där!
4. Det finns inte mycket som varit dåligt så...
5. ÅÅÅ det går inte att välja!! Får man välja alla? :S

KOMMENTAR SKRIVEN:

loveyou säger:

love it sick! <3 *.*

KOMMENTAR SKRIVEN:

Cellies säger:

Synd man inte fick reda på om han var död ;( annars var det fint skrivet!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Emma 💖 säger:

Shit.. Jag bokstavligen grät när Noah läste upp det på pappret, så fint skrivit! Ugh, du är SÅ bra och SÅ begåvad! 😍

Svar: 😍😍😍
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Jag kan vara jävligt trög men dog Justin eller inte? För det var väl han som drog ut Noah?

Men annars, du är så jävla grym!! Älskar det!

Svar: Det är upp till var och en att tro ;)Aw! Så himla grym du är! Kärlek till dig :*
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

Lisa säger:

Åhhh!! Gud vad bra, du är så himla duktig. Kommer den en epilog? Och igen bästa bloggen jag någonsin läst😘

KOMMENTAR SKRIVEN:

Josefine säger:

Det bästa med novellen ät helt klart hela berättelsen och sättern du skev den på! Så himla spännande!!! Finns nog inget du kunnat göra bättre, så fantastisk! Kommer komma ihåg första gången de träffades på festen, man bara visste att det skulle bli dem även om detta inte skulle varit en berättelse! Men slutet..asså tårarna rann ut från ögonen som Niagarafallen typ! Himla bra skrivet men känslor och allt!

KOMMENTAR SKRIVEN:

ebba säger:

ÅHH JAG GRÅTER SOM EN LITEN BEBIS!!! Han kan ju inte bara lämna henne nuuuuu :((
Helt klart den bästa novellen jag läst!! Du skrev så sjukt bra och man kan verkligen leva sig in när man läser!!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Fanny säger:

Ååå herre Gud så här kan den ju inte sluta, vill verkligen inte att den ska sluta! Tycker verkligen att den här har varit en jätte jätte dunder bra novell, lika bra som alla dina andra!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Linda säger:

Jag gillade den här novellen ganska mycket från början, den blev dock mycket bättre med tiden och tillslut blev den min favoritnovell.
Nu har jag bara en fråga..
Var detta det slutet som du hade planerat ifrån början, eller blev det ett nytt slut bara för att d ville avsluta novellen?

KOMMENTAR SKRIVEN:

Julia säger:

Alltså jag både hatar och älskar dig just nu. Du skriver så himla bra! Och jag sitter här och gråter som en bebis. Det är helt sjukt vad din novell gör mot mig.
Men en sak, dog Justin eller typ försvann han?!
Kan du inte ha ett extra kapitel??!! ♡♡♡
Nu kommer jag tänka på det här i flera veckor. Jag kommer säkert att gråta då och då också.

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Nej nej nej, det får inte sluta såhär! Gråter som en liten bebis det kan inte sluta såhär det går inte, kan du inte göra en del två helt ärligt detta är den bästa novellen

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Jag orkar inte! Så sjukt bra!
Jag väntade på att Justin skulle komma gåendes på kyrkogården. Jag hoppas att du skriver ett kapitel om "framtiden" så man får veta om vem som tjusade henne till sjukhuset och om Justin lever i alla fall?!?!!!
Jag vill verkligen tro att Justin överlevde och att han tog henne till sjukhuset och lämnade henne där som första gången men han tyckte att hon förtjänade bättre (vilket i princip är omöjligt).

KOMMENTAR SKRIVEN:

Becca säger:

Alltså ååååååh.. och tårarna fortsätter. Älskar att det slutar så här, även om det är sorgligt. Det är mystiskt och skapar en massa frågor man får svara på själv. Man får dra lite egna slutsatser, vilket jag älskar.

Åh, har ingen aning om vad jag tycker är det bästa med ASITD eftersom att allt med den är bäst. Men alla Nustin scener har alltid varit lika underbara och Bieber-bröderna har också varit helt underbara att läsa om. Men jag måste nog ändå välja slutet, för ååååh. Kärlek alltså❤️

Åh Nattis, du hade inte kunnat göra något bättra, för allt var redan perfekt. Collagen, konversationerna, beskrivningarna, liknelserna, karaktärerna, allt var perfekt.

Angående slutet så ÄLSKAR jag det, vilket du nog redan förstått. Twisten var asdkjgdihiudh och jag älskar verkligen hur det blev till sist, som sagt. Hade inte kunnat bli bättre.

Finns inget som är dåligt med novellen, så kan inte svara på den, hehe.

Bästa Nustin moment, hmm.. På klubben när Noah förlorade vadet med shotsen som ledde att hon flyttade in med Justin älskade jag, men bästa Nustin moment måste vara när Justin sa att han älskade henne. Fick fjärilar i magen och började hoppa på stället då.

Är jätteglad att få ha varit med på denna resa och det är trist att den nu är slut, men jag är jätte exalterad att få börja läsa Tainted och följa med på den resan.

Kraaaaaaam❤️

Svar: Som vanligt, Becca kommer alltid med bästa kommentaren 😍

Kärlek till dig, en trillion kramar och önskar dig bäst i sommar eftersom du fick min att börja grymt bra!❤️
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://bieberheaven.blogg.se




- Skriv ditt namn här:

- Skriv din e-post:

- Skriv din url här:

- Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback