Inlägget är skrivet under kategorin ✎ Tainted © BIEBSTOORY.BLOGG.SE

11 - Justin Bieber goes bad

’’Jag leker inte med dina känslor, Abigail. Hade jag fått göra såhär på mitt jobb, så hade jag tagit chansen.’’ Precis när den meningen var sagd kände jag hur mobilen i min hand vibrerade till och ett svar från Nicole hade kommit in.

 

’’Nej, det gör du inte. Du vill, men du kan inte.’’

 

Och efter det.

Var det som om det aldrig hänt. Han var borta. Och jag var ensam. Dock inte riktigt ensam då jag hade Nicole på MI9, Tori och Tatiana, även många fler på utbildningen. Men det var ensamt och tomt trots att jag inte ville erkänna det för mig själv. Han var orsaken till att jag splittrades från min familj. Han är dålig. Mycket mer än så behövdes det inte för att nästan hata honom då Celest varit min livlina fram tills nu och faktiskt fortfarande är det. Hon och mamma är det enda skälet till att jag inte ger upp utbildningens smärtsamma genomgångar då de behöver pengar, likaså jag. Tori betalar för tillfället då jag bor med henne och Tatiana. Men det finns självklart någon som betalar henne som får henne att kunna försörja den lilla delen av mig som är kvar.

En vecka har gått. Jag har fått min bil som Justin lovat mig. Och jag har fått stryk. I flera mängder på utbildningen. Inte trodde jag att man skulle stå två och två och möta varandra i ett slagfält. Den som klarade sig utan att svimma vann självklart. Jag som inte ens kunde slå boxningspåsen kunde inte klå mer än 1 av 10 personer. Och denna personen var ynkligare än jag själv, vilket underlättade mycket. Jag steg in genom ytterdörren och stängde dörren utan att dra till mig nödvändigt mycket uppmärksamhet. Dock hörde alla i huset att jag var hemma, vilket jag velat undvika. Jag ville inte visa mig svag inför dom, jag ville inte visa mig gråtfärdig eller blåslagen som jag just precis var.

’’Jag är här inne!’’ Ropade Tori från köket, jag kunde höra hennes leende. ’’Hur gick det?’’ Hon var nyfiken. Men om jag varit hon, så skulle jag mer än gärna hållit tyst för att slippa se en 20 årig flicka gråta. Jag gillade att hon brydde sig, det gjorde jag, men i detta tillfället ville jag ha tystnad och ensamhet. 

’’Precis som gårdagen.’’ Suckade jag och drog försiktigt av mig min skinnjacka jag fått av Justin dagen innan han stuckit - vart han nu skulle - från stan. Faktiskt den kvällen han hållit om mig i min säng och förklarat för mig att han hade känslor. För det var väl det han sagt? Var inte det lite för snabbt att kunna känna någonting för mig? Och varför - om han skulle få känslor - valde han den misslyckade tjejen ingen någonsin velat ha? Det var tråkigt nog ingenting jag skulle få veta. För jag var här i Chicago medan Justin var… Gud vet vart!?

’’Mår du bra? Klarar du av att stanna hemma själv? Jag måste träffa en klient.’’ Tori kom utgåendes från vardagsrummet med en svart, lång och tight klänning som matchades med ett par höga klackar.

’’Klient säger du?’’ Jag höjde mina bryn ’’Och ja, jag klarar mig fint och mår bra.’’ Lögn. Lögn, lögn, lögn. Jag mådde piss! Men jag klarade mig. En vit lögn, kan man väl ändå säga.

’’Affärer.’’ Hon skakade leendes på huvudet och kysste min panna som bar ett blåmärke. ’’Om du säger det så.’’ Jag flinade.

’’Tatiana är iväg och besöker sina döttrar i New York och kommer inte hem förns i morgon eftermiddag. Jag kommer hem i morgon bitti. Är det någonting, ring mig.’’ Hon släppte händerna från mina överarmar och gick mot dörren.

’’Vart sover du?’’ Ja, jag hade börjat bry mig. Det gick liksom inte att inte bry sig om någon så varmhjärtad. Det hade egentligen inte spelat någon roll om hon var det eller inte, jag var en människa skapad för att kunna bry mig om alla. Precis som att jag brydde mig om Justin som egentligen bara skapat tårar hos mig. Det var ingenting jag valde, jag var bara illa tvungen att lyda min kropp.

’’Jag checkar in på ett hotell. Oroa dig inte Abigail.’’ Hon log lugnande och steg sedan ut genom dörren, vinkade löst mot mig och stängde sedan dörren igen. Med en suck tog jag mig till vardagsrummet och slog mig ner i den bruna fina soffan.

Jag knep hårt ihop med ögonen och pressade min hand emot ena ögat. Skulle jag gråta, nu när ingen kunde se? Skulle jag skrika, nu när ingen kunde höra? Skulle jag visa precis allt jag kände, när ingen ändå var hemma? Jag var tvungen att känna efter, leta efter det rätta beslutet i alla mina stökiga fack i huvudet. Men fann ingenting alls. Jag var tom, trots att det fanns en glaskula som speglade mer än vad man normalt kunde känna som max. Men jag var inte normal. För en normal människa skulle inte behöva tänka efter om personen behövde gråta, personen behövde inte mata in en massa styrka för att prestera någonting man egentligen inte vill men man måste intala sig själv att man ändå vill. Man behöver inte bli mindfucked av sina egna tankar, när man är normal. Och man ska inte behöva fråga sig själv om man kommer överleva om man är normal. Så nej. Jag är nog mer eller mindre allt negativt än normalt. 

Och oälskad.

’’Vart är din brud?’’

’’Hemma.’’

’’I Chicago?’’

’’Yes.’’

’’Varför inte bjuda henne hit?’’

’’Hon har affärer att göra, Ashton, jag har berättat det’’ Jag suckade och damp ner i skinnfåtöljen. ’’jag har även berättat att hon kommer om tre veckor.’’

’’Skulle hon flytta in?’’ Jenice reagerade mitt i allt och flög upp från Brandons famn. Jenice Fitch. Mer känd för Jenice Bitch. Dock är hon snällare i umgänget vi har hemma, utan några andra tjejer här omkring. Det blir antagligen ett problem när min flickvän flyttar in.Ashton Williams, Carter Peynee, Jackson Teller, JC, Brandon Corth. De är mer uppspelta för få se henne, träffa henne, och i deras drömmar… Få henne i sängen. Det kommer inte hända. Det tillåter jag inte hända. Med dessa grabbar är man inte säker med någonting. Brandon är väl antagligen den sista som skulle ge sig på henne, då han har Jenice. Men Ashton, Carter, JC och Jackson skulle inte ha någonting emot det. Desperata jävlar ska inte lägga ett finger på min tjej. Dock vet Abigail inte om detta ännu. Och synd nog är hon inte min tjej, än. När nyheterna kommer, så blir det kalabalik. Att neka finns inte med på lista, som med precis allt annat, får hon bita ihop och glida med.

’’Ja, Jen. Jag förklarade det ungefär samma dag jag kom hit.’’ Jag himlade med ögonen. Jag är glad att Brandon inte bryr sig så mycket om henne. Det gör det enklare för oss andra att kunna säga precis - nästan precis - vad som helst till henne utan att han får retard ryck och slår ihjäl oss. Han är mer ute efter ligg, men endast med henne, han är nog den trognaste av oss alla här. Men när Abigail blir en del av detta blir jag den mest trognaste.

’’Jag vet inte, Justin.’’ Jenice såg obehagligt på mig och la huvudet på sned. ’’Det är inte ditt beslut att ta, Jenice. Vi alla har gått med på det.’’ Sköt Carter in. Jag vet inte om det berodde på att han var desperat av att ligga med Abigail, eller om han ville göra mig en tjänst. Vad det än var så tackade jag honom, för att ligga med Abigail kunde han endast drömma om. Både jag och Abby skulle inte gå med på det. Och med tanke på att hon knappt låter mig röra henne, låter hon nog inte ens killarna komma nära henne.

’’Jag tar en cigg.’’ Suckade Brandon och klev bort från Jen och ut på terrassen i andra änden av vardagsrummet.

’’Du får vänja dig.’’ Ryckte jag på axlarna. ’’Du vet att jag inte passar bra ihop med tjejer.’’ Hon hade rätt där. Me no shit att jag låter planerna ändras pågrund av henne.

’’Inte mitt problem.’’

’’Det blir ditt problem om hon inte lyder mina regler.’’

’’Du har inga fucking regler, Jen. Sluta överdriv. Jag vet att du är rädd att hon hamnar i säng med Brandon, men det är inte jag. Hon skulle inte ligga med sådant skabb och är inte som du Jenice. Dessutom har hon en pojkvän som i detta fall är jag, om du kanske glömt det?’’ Jag morrade till och spände blicken i henne. Hon suckade frustrerat och skakade på huvudet medan hon ställde sig upp.

’’Fine! Låt henne bo här.’’ Sa hon medan hon gick mot terrassen. ’’Hon hade flyttat in i vilket fall som helst för jag minns inte att jag bad om din tillåtelse.’’ Spottade jag efter henne. Hon korsade armarna framför bröstkorgen och fortsatte ut, sur. Hennes namn passade bra, Bitch. Jag reste mig upp och började gå mot ytterdörren.

’’Ey! Vart ska du Biebs?’’ Ropade JC efter mig. ’’Hem.’’ Grymtade jag surt. 

’’Och sura?’’

’’Jag kommer igen nästa vecka. Ha klart 4 8 15 16 23 42 tills jag kommer.’’ Kodord för: uppdrag 4, förstörning.

’’Yes, sir.’’ Skämtade han. Men jag tog åt mig och var nöjd vid ordvalet. Om de bara visste. 

Jag var en sergeant.


Har uppdaterat Karaktärerna som ni finner under katergorin Tainted eller längre ner på bloggen. Bra att kolla in så man hänger med vem som är vem!

 

Låt mig inte tjata om kommentarer, jag avskyr att göra det. Kommentera bra så får ni nästa snarast, annars... får ni vänta att tag.


Kommentarer
Michelle säger:

Jag gillar det :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Jätte bra novell!!, längtar tills hon flyttar in i huset kmr säkert blu grymt!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Linda säger:

Snälla gör bara inte så att de blir kära direkt, det blir verkligen inte trovärdigt..

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

You wrote tainted and I fainted... :) skitbra kapitel

Svar: Men åh, sötnos ^^ Gillar ditt lilla rim, gulligt
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

Omg säger:

Din Novell gör mig galen !! ASSå kan inte sluta läsa kapitelet om och om :) älskar justin när han blir arg hahahah ASSå han är bra då på att säga saker hahaha jag kan inte vänta tills nästa är ute !!
Ahha ASSå har inte varit så intresserad av en novell så mycket som jag är i din nu !! Du gör det spännande , bra , intressant och väljer skit bra ordval :) vilket jag tycker jätte mycket om på ditt novell . Du är bäst och gjorde mitt dag till den bästa ❤️❤️❤️
Tack så mycket 🙏🙏🙏

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Din Novell gör mig galen !! ASSå kan inte sluta läsa kapitelet om och om :) älskar justin när han blir arg hahahah ASSå han är bra då på att säga saker hahaha jag kan inte vänta tills nästa är ute !!
Ahha ASSå har inte varit så intresserad av en novell så mycket som jag är i din nu !! Du gör det spännande , bra , intressant och väljer skit bra ordval :) vilket jag tycker jätte mycket om på ditt novell . Du är bäst och gjorde mitt dag till den bästa ❤️❤️❤️
Tack så mycket 🙏🙏🙏

Svar: Du är otrolig Anonym x) Så himla gullig och får allting att bli så himla bra just nu!Tack så mycket, det betyder något så enormt att få höra detta! Tack återigen!<3
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Skiiit bra, längtar till nästa😊 kan inte abby typ skriva "jag saknar dig" till justin nu när hon e själv och typ utråkad asså hon kanske skriver de utan att tänka efter och hon menar det men kan inte erkänna för sig själv, du fattar?

KOMMENTAR SKRIVEN:

Emilia säger:

Grym du är!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Ett tips, de blir inte så kul att lösa om de är kära redan efter 9 kapitel, tycker inte de är trovärdigt och därför inte kul att läsa men de är bara ett tips:) Annars älskar jag novellen

Svar: Hjärtat, den har bara börjat, jag har baktankar, och de tankarna kommer ni i nästa kapitel få reda på. Bieber går inte att lita på, glöm inte det ;)
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

11 kapitel* sorry haha :) kommentaren över^^

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Åh såå bra

KOMMENTAR SKRIVEN:

anon säger:

Så galet bra! En av mina favoriter redan :)

Hade du det roligt på din semester förresten?

Svar: Åh vad gulligt av dig!
Tack som frågar, verkligen! Bortsätt från att jag blev sjuk redan första dagen vi kom, otur x)
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

Emma säger:

Sååååå bra! 👌😍

KOMMENTAR SKRIVEN:

Oline säger:

Bieber präglar på en tjej låter det som :o ❤️😂 hah. Älskar det verkligen. Hela novellen.

Svar: Hahah, who knows?
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

Jennifer säger:

MEEER! Hahaa. As bra! 😍👌😉

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://Biebstory.webblogg.se

liv säger:

Awesome kapitel!!!!! Hoppas det kommer mer snart (ingen press)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Wilma säger:

Så jävla bra❤️❤️❤️

KOMMENTAR SKRIVEN:

Tora säger:

Älskar det<3333

KOMMENTAR SKRIVEN:

Hilda säger:

Såååå bra!!!

KOMMENTAR SKRIVEN:




- Skriv ditt namn här:

- Skriv din e-post:

- Skriv din url här:

- Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback