Inlägget är skrivet under kategorin ✓ A Savior In The Darkness © BIEBSTOORY.BLOGG.SE

28 - I will love you when you can't

’’Kör mig hem, nu.’’ Jag slängde panikslagna blickar bakåt, för att hållas medveten om hur nära Charlie var oss. Han hoppade in i förarsätet utan att ifrågasätta, satte igång motorn och väntade bara på mig att stiga in.

’’Kör!’’ Stressade jag när Charlie nått fram till min ruta. ’’Noah! Öppna dörren!’’ Bankade han på fönsterrutan med rösten som dolt tog sig igenom glaset. Jag tittade bort och såg oss försvinna ifrån hans närvaro.

Bort från det hatade tinget.

 

Tystnad.

En långvarande, obekväm tystnad omfattade oss. Ett oändligt mörker, med ett ljusskimmer som knastrade till. Jag suckade tyst och blickade ut mot fönsterrutan. Så himla dåligt var det trots allt inte. Inte längre. Kanske var mörkret kvar, men ljus. Ljus fanns, vilket var orsaker till att jag fortfarande levde. Hopp. Ännu en anledning.

’’Vill du berätta vad det handlade om?’’ Frågade Justin halvvägs hem.

’’Nej.’’ Viskade jag. Han sa inget. Precis som om han accepterat det. Men jag hade tydligen fel.

’’Säker?’’

’’Vad är det du inte förstår, när man säger nej?’’ Morrade jag då mitt dåliga humor satt igång. Han log snett. Jag var förvånad över att han tagit det bra. Då han inte var en person som tålde uppkäftiga kommentarer. Knappast någon som inte ger ett korrekt svar han vill höra. Jag himlade med ögonen.

’’Är det din pappa?’’ Han slängde en lång blick åt mitt håll. Jag mötte hans bruna, vänliga ögon. 

’’Hur visste du?’’

’’Jag ser likhet mellan er.’’ Ryckte han på axlarna. ’’Nej, Justin. Verkligen inte!’’

’’Var inte så säker på det.’’

’’Du känner inte honom, vilket jag gör. Jag är mer kunnig om honom än du någonsin kommer bli och kan säga direkt att vi inte alls är lika.’’

’’Envis. En sak ni har gemensamt.’’

’’Sluta.’’ Beordrade jag. Charlie är ingen man vill vara lik. Han är ingen man vill vara släkt med. Och  verkligen ingen man vill veta av. Allting vore bara bättre om han inte existerade. Då skulle ingenting varit svårt i livet. Men då skulle jag heller inte funnits. Idiotiskt.

’’Du verkar ha någonting emot din pappa, har jag rätt?’’ Gissade han självsäkert.

’’Du har inte med det att göra.’’ Spottade jag bittert. ’’Eftersom jag sitter med dig i bilen som nyligen rymt från din pappas närvaro, så tror jag att jag borde få reda på vad som händer.’’

’’Då jag aldrig får reda på någonting du gör, ska du inte få reda på detta heller.’’

’’Det är för att skydda dig!’’ Suckade han som börjat bli irriterad.

’’Du ska bara veta vilket liv jag levt.’’ Viskade jag, och menade på att jag blivit utsatt för många hemska saker. Jag behövde inte bli beskyddad. Jag klarade mig bra utan en livvakt. Kolla bara, när Justin dykte upp - som tycks ska skydda mig - så kommer alla faror på en nanosekund. När jag var själv, hände absolut ingenting.

’’Nå, berätta.’’

’’Om jag knappast berättar någonting om Char…- Pappa. Så kommer jag nog inte berätta någonting om mitt liv.’’

’’Jag slår vad om att det värsta var en bortsprungen katt.’’ Fnös han. Jag kokade inombords. Ville skrika på honom, gråta, då han egentligen inte visste någonting om mitt liv. Han visste absolut ingenting! Vilket störde mig, för han antog att jag var ett barn med perfekt liv. 

’’Du vet ingenting, därför ber jag dig att hålla käften.’’ Röt jag och klev ur bilen när jag märkt att vi nått fram till våran klardestination. Han steg ut samtidigt och följde mig igenom glasdörrarna.

’’Låt mig gissa…’’ Började han när vi nått fram till hissen. Jag klev in igenom de öppna hissdörrarna innan han steg in efter mig. Han öppnade munnen för att fortsätta. Jag förberedde mig för det värsta.

’’Du och din bror var bortskämda. Ni hade ett perfekt liv med era två föräldrar. Du var poppis i skolan som du är än idag. Du har aldrig gjort någonting olagligt eller aldrig…’’ Han avbröt sig själv när han märkt hur smärtsamma tårar börjat rulla ner för mina rosiga kinder. Jag kunde inte ta det. Jag kunde inte. Hans perfekta beskrivning om det livet jag aldrig fick, men alltid önskat mig, gjorde mig förkrossad. Utan att yttra några ord, utan att snyfta eller knappast låta andetag lämna min mun, kollade jag sårat upp på honom, precis som om de han sagt var något hemskt. Jag skämdes över hur dåligt uppfostrad jag blivit. Över hur dåligt liv jag hade. Över att alla trodde att jag var perfekt. Att mitt liv var perfekt. Jag var trött på folks - i alla fall vad de trodde att de gav mig - komplimanger. Jag önskar att jag hade ditt liv. Jag önskar att jag var som du. Kan inte vi byta liv för en dag? Du måste vara lyckligt lottad som har ett sådant perfekt liv! Justin steg ut bakom mig. Han tittade förvirrat på mig. Jag vände mig helt emot honom och kollade honom djupt in i ögonen.

Rihanna – Love The Way You Lie (Part II) 

’’Vill du veta hur mitt liv var? Hu? Vill du det? Fine! Du ska fucking få höra om mitt ’’perfekta’’ liv!’’ Tjöt jag, innan jag fortsatte.

’’Som lite har jag alltid haft det tufft. Min mamma har aldrig riktigt funnits för mig. Heller inte min pappa. Jag och min bror fick klara oss själva för det mesta. Vi bodde i ett litet trångt hus där vi delade rum. Mamma var sjuk. Pappa visste jag inte ett skit om mer än att han en dag bestämde sig för att lämna oss. Jag var mobbad sedan 10 års ålder, hade det tufft och kämpade varje dag att inte ta livet av mig.’’ Jag grät medan orden utan några pauser lämnade mina läppar.

’’När jag var 16 år blev jag våldtagen av min pojkvän. Även misshandlad och hade dött om det inte vore för mannen som hittade mig på gatan. Ja. Justin. Mitt liv är så jäkla perfekt!’’ Den sista meningen kom ut som en viskning. Men jag såg att han hörde det. Jag såg att han lyssnat på precis allt jag sagt. Varenda smärtsam ord tog kraft av mig. Varenda lilla ord var som en kniv som stack i mitt hjärta. Det var hemskt att berätta. Precis som om jag fått uppleva det igen.
''Noah, I didnt know.''
 

’’Noah, jag visste inte.’’ Han såg ordlöst på mig. Hans bruna ögon avspeglade skam. Jag snyftade, slängde ner min blick mot marken och bet mig i kinden för att inte gråta något mer.

’’Om jag had…-’’

’’Om du hade vetat så skulle du inte sagt så. Ja, Justin. Det hade du kanske inte. Men nu dömer du alldeles för fort. Och se vart det leder!’’ Jag torkade bort tårarna. Sköra lilla Noah. Gråter framför en kille. Så ynklig och svag. Viskade en hånfull röst i huvudet.

’’Förlåt Noah! Förlåt.’’ Han tog ett steg närmre, men det fick mig bara att backa. Plötsligt stannade hissen med ett dunst. Jag förstod genast att det inte varit på våran våning. Kanske inte ens på en våning, kanske till och med mellan två stycken. 

’’Fan! Inte nu!’’ Viskade jag med sammanbitna tänder och bankade på de stängda hissdörrarna.

’’Hallå! Är det någon där?’’ Ropade jag med mina läppar tryckt mot springan emellan dörrarna.

’’De kommer inte höra.’’ Viskade Justin. ’’Detta får bara inte hända. Inte nu!’’ Sa jag panikslaget och brydde mig inte om Justin lyssnade eller inte.

’’Du kunde berättat.’’ Sa han plötsligt. Jag suckade emot den lilla springan och lät mina fingrar - som bildats till en knytnäve - långsamt spreta innan handen gled ner för den ena silverdörren.

’’Jag har svårt att lita folk.’’

’’Du kan lita på mig.’’ Sa han tyst.

’’Nej, Justin. Varje gång jag bestämmer mig för att lita på någon, blir jag alltid sårad i slutändan.’’

’’Du måste pröva!’’

’’Jag kan inte!’’ Tjöt jag och vände mig emot honom. ’’Jag kommer aldrig kunna lita på någon. När någon säger: jag fångar dig, vågar jag inte testa. Men i slutändan så tror man ändå det i en sekund och prövar. Sedan märker man att personen bara lekt med dina känslor och din kropp fallit ihop på golvet, som den lättlurade tjejen du alltid varit. Jag kan inte lita på någon för att jag vet att ingen någonsin kommer bry sig tillräckligt mycket för att verkligen älska mig.’’

En tår rann ner för min kind, jag bröt ögonkontakten för att han inte skulle märka det. Han tittade tyst på mig med sin ledsna min innan han tog ett kliv emot mig så vi stod nära varandra. Han pressade sin handflata mjukt mot min kind, fäste blicken i mina ögon, smekte bort tåren med tummen och viskade nära mitt ansikte:

’’Jag älskar dig, Noah McCall. Dina brister, sidorna du själv hatar med dig själv och alla dina dåliga sidor. När du käftar upp och de stunder jag gillar dig som minst. Du kan lita på mig när jag säger att jag fångar dig. För jag kommer älskar dig även de stunder då du själv inte kommer kunna det.’’


Vore en dröm att få en kille som Justin *.*

 

Q: Hur tror ni novellen kommer att sluta? Kanske lite svårt att gissa, men kul att höra vad ni tror ^^
A: No comments x)

Kommentarer
M.M säger:

Nej helt seriöst sluta, känner mig fett forever alone just nu hahah
Men omg asså så jävla gullig Justin var i slutet!!! Dööör för sånna killar!! :'') jätte bra!! :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

emma.m säger:

ahhhh fan va du är bra!!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Samanta säger:

Oh no.. Du frågade inte precis den dära frågan :O aldrig att denna novell får sluta!! ❤️

Svar: 😍😘 naww
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://mybieberstoriees.blogg.se

Anonym säger:

Omg så bra, börja fan gråta, hahah

Svar: ingen aning

KOMMENTAR SKRIVEN:

Sandra säger:

Åhh så braa!! ❤️

KOMMENTAR SKRIVEN:

Hilda säger:

Såååå himlaaa braaaa!!!!!!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Sanna säger:

OMG VAAA JAG ÄLSKAR DIG OCH ALLT JUST NUUUU!!! Och btw känner du för att ge mig en kille som Justin, för asså ÅÅÅH VA UNDERBAR HAN ÄÄÄÄRRR, får panik och vet inte var jag ska ta vägen!!! Du skriver så bra och man lever sig verkligen in i novellen och ååååhh!!! Du är så bra, novellen är så bra, Justiiin är så bra ALLLLTTT ÄR BRA, NEJ ASSÅ UNDERBART GALET BÄÄST!! AJJ LAAAVV IIITTT!!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Hur många delar kommer novellen vara??

Svar: 40 minst tror jag 😊
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

Oline säger:

Åh men gud, vill bara ha en kille som honom :o
Svar: Säkert på ett sett som man inte föränvtar sig på i alla fall :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Braaa!

KOMMENTAR SKRIVEN:

amanda säger:

Oj det känns som om det gått lite snabbt fram. Och kändes som om hon bara kastade ur sig allt som har hänt. Men tycker ändå att det var ett gulligt kapitlet och gulligt att han sa att han älskade henne. Nu är jag spänd inför hennes svar :D

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://liindstrand.blogg.se

Camilla säger:

Ååå shit vad gryymt, liksom perfekta killen i såna stunder alltså D':

KOMMENTAR SKRIVEN:

ebba säger:

åhhh shit så fucking braaaaaaaa

KOMMENTAR SKRIVEN:

Fanny säger:

Han är ju helt jävla perfekt ibland😍😍
Svar: för att var ärlig har jag ingen endaste aning, men ska bli så kul att få veta!

KOMMENTAR SKRIVEN:

anonym säger:

¨åhhhhhhh omg jag äslkar denna kapitel han sa att han älskar henne !! gud jag dör

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

OMG HAR LÄST ALLA KAPITLAR BARA PÅ 2 DAGAR!! Älskar dehääääär sä mkee

KOMMENTAR SKRIVEN:

Linda säger:

Du är hur bra som helst tjejen!

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://nattstad.se/lindablom

Emma säger:

MYYYY GOD HAN SA DET. DE TRE MAGISKA ORDEN PLUS NAMN OCH EFTERNAMN. SJUKT MIG NATALIE. DET HÄR VAR FÖR BRA 😭😭😭😭😭😭

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://Smilingbieber.blogg.se

Emelie säger:

så gryyyymt bra ! :D

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://emelajzaan.blogg.se

Anonym säger:

Asså är det jag som är helt väck eller sa han att han älskar henne? Snälla sluta inte skriva denna novell! Skriv typ hundra kapitel eller nåt! Får seriöst aldrig nog att läsa den! Puss på dig!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Becca säger:

Åh herre han sa det, döda mig Mitt hjärta smälter av Justins ord och perfektion samtidigt som det bryts itu i typ tusen bitar pågrund av Noah och hennes smärta. Som sagt, det är så himla lätt att leva sig in i historien.

Får typ panik när jag tänker på att den här novellen någongång kommer ta slut, vill aldrig att du ska sluta skriva på den. Fast jag vet att nästa (om du ska fortsätta, vilket jag hoppas) kommer bli lika grym, detsamma med den där efter och den efter den osv.

Det är helt otroligt hur du har utvecklats. När jag läste DID skrev du redan som en gudinna med perfektion upp till stjärnorna, så fatta hur bra du skriver nu liksom!? Och sen dina collage som alltid är så himla fina. Har alltid älskat dina collage.

Är så himla sugen på att läsa nästa nu att det kliar i fingrarna på mig för att få klicka mig vidare. Kommer typ gå under jorden när jag läst klart alla publicerade kapitel och måste vänta. Aja, det kan vänta FÖR NU HAR JAG ETT TILL UNDERBART KAPITEL ATT LÄSA. Massor av kramar och pussar till dig

Svar: AFSHSKDK sluta vara så gullig Becca! Du dödar mig! Du har verkligen gjort min dag med dina biblar 😍 liksom, det är en gåva att kunna få någon att känna som du gör, det är otroligt! Ta åt dig nu, för du är värd att veta det, och värd så himla mycket mer 💁
tusen pussar och kramar till dig bästa Becca! ❤️❤️❤️
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://bieberheaven.blogg.se




- Skriv ditt namn här:

- Skriv din e-post:

- Skriv din url här:

- Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback