Inlägget är skrivet under kategorin ✓ Recaps © BIEBSTOORY.BLOGG.SE

5 - Its a promise

''Du stannar här och gör inget. Fattar du?'' Utan att vänta på mitt svar smällde han igen dörren som fick mig att rycka till. Tårar började rinna ner för mina kritvita kinder, hela jag var säkert kritvit. För jag var rädd, livrädd. För exakt allt just nu. Jag skulle förmodligen aldrig få komma hemma, kanske ruttna i detta rummet? Eller bli dödad som killen... Bilden spelades upp i huvudet gång på gång. Jag la mig långsamt ner på den hårda sängen, kröp ihop med benet tätt intill mitt bröst och drog fram halsbandet som hängde runt halsen innan jag kramade den hårt med ihop knipna ögon. 
 
Fucking ashole! Hur kunde det hända!? Hur kunde hon stå där, titta på när jag sköt idioten och sedan hamna här? Jag är en sådan jävla idiot som tar med henne hit. Fan! Jag stampade argsint ner för trä trappan och rusade ner mot köket där alla stod med blickarna brännandes på mig.
''Vad fan har du gjort.'' Skakade Mathew på huvudet. ''Jag var tvungen!'' Tjöt jag och slog näven i väggen, så ett stort, svart hål bildades. Men det var ingen som brydde sig, detta huset var en skit håla, heller inte de huset vi bodde i.
''Du kunde fucking dödat henne istället för att ta med henne hit!'' Morrade Chace. Min lillebror, i mitt gäng. Det var en av de dummaste ideerna någonsin, om det inte vore för att han var en av oss.
''Du vet att vi inte dödar... Tjejer.'' Spottade jag irriterat innan jag drog min hand genom håret. ''Ett undantag skadar inte.'' Ryckte han känslolöst på axlarna.
''Du är fucking dum huvudet! Vi. Dödar. Inte. Tjejen. Fattar du de!?'' Jag flög mot honom och tog stryptag runt hans hals. Jag ville mer än gärna göra mig av med henne. Men det var mot allt, att döda tjejer, kvinnor eller barn. Där gick gränsen. När jag såg hur hans ansikte blev alldeles rött av blodtrycket så lät jag honom falla ner på sina ostabila ben. Ibland går han mig verkligen på nerverna.
''Du rör inte henne.'' Pekade jag bestämt mot honom innan jag stampade ut genom köksdörrarna och marscherade upp mot övervåningen. Jag ville att de skulle lyssna på mig, jag var ledaren! Jag bestämde, vilket menas med att de skulle lyssna och göra som jag sagt till dom att göra. Inte tvärt om. Jag tog några tunga steg mot dörr nummer 2 och ryckte upp handtaget innan jag stannade upp och lät mina flåsande andetag att låta mindre. Den brun håriga tjejen låg ihop kurrad på sängen med stänga ögon. Hon hade somnat och hennes maskara hade runnit. Hon hade gråtit, det var inte något jag tvekade över, heller inget jag kände skuldkänslor för. Jag kände bara panik innom mig, vad skulle jag göra med henne? Jag kunde inte döda henne, inte hålla henne fången i detta huset för evigt. Hon måste få komma hem, till sin... Familj. Jag lutade mitt huvud mot dörrkarmen och lät mina blick vila på henne. Sedan kom jag på mig själv... Det var i mitt hus, mitt rum och i min säng hon sov i. Detta var stället jag kunde känna mig privat i. Köra ut alla tankar av ångest och ilska i. Jag drog av mig min svarta tröja innan jag sjönk ner i fåtöljen bredvid och lutade huvudet mot handflatan. Efter denna långa dagen, orkade jag knappast att andas, jag var död vid detta lag. Jag behövde komma bort för ett tag. Från allt och alla... Även mig själv.
      
Hela jag ryckte till och överkroppen flög spikrakt upp med uppspärrade ögon. Jag kände hur min panna hade svett kristaller som hängde, velade om de skulle släppa taget och rinna, eller bara hänga kvar. Jag gnuggade mina ögon innan jag slog över benen mot sängkanten och mötte ett par bruna ögon. Sedan åkte min blick ner mot den vältränade magen som fick mig att dö. Jag harklade mig innan jag slängde över benen mot sängen igen, för att inte bli utskäld av att jag tänkt gå upp, vilket han säkert aldrig skulle tillåta mig att göra. Jag ville inte att den uppkäftiga killen skulle poppa upp igen. För... Om jag kan undvika honom, gör jag det mer än gärna. Min blick släppte honom för en sekund för att sedan kunna stirra tomt mot den ljusa väggen framför mig. För att slippa möta hans blick och bli påmind om hela gårdagen. Det fick läskiga ilningar att gå genom min kropp som en blixt. Jag visste inte om jag skulle vara tyst, eller om jag kanske skulle prata? För att liva upp stämningen?
''Du har ett badrum där, kom ner om 5.'' Lämnade hans mun innan han ställde sig upp och steg ut genom rummet. Jag svalde hårt och kände hur lättnaden rann som en flod över mig när han lämnat mig ensam. Vad skulle jag få gå igenom sen? Skulle han döda mig? Eller plåga mig? Samma frågor hela tiden, dom bara går runt och runt i huvudet, utan att få något svar. Jag gjorde som han sa, för att slippa konsekvenserna. Steg in genom badrums dörrarna och hamnade i chock när jag mött min spegel bild. Först och främst, mitt smink hade kletat ut sig och hela mitt ansikte såg ut som en clown som sminkat sig, sen... Den blåa färgen i ögonen var ännu kvar. Jag ville slita ur mig de! Jag kände mig inte som... Mig. Jag satte snabbt på kranen och kupade mina händer under det rinnande vattnet innan jag slängde det i mitt ansikte, gnuggade bort all smink och torkade mig sedan med en handduk som hängde på en krok jämte mig. Efter det var jag klar och om jag nu hade rätt... Så hade det gått exakt fem minuter. Jag skyndade mig ut ur badrummet, ut ur rummet och krockade med en muskulös kropp.
''F-förlåt.'' Stammade jag nervöst och kollade upp på den brun håriga killen framför mig. Hans blick var hård, kall och avspeglade... Absolut ingenting. 
 
Dom var kristall blåa, exakt som mina var just nu. Han tittade mig i ögonen, öppnade munnen för att säga något, men lät blir och steg sedan förbi mig utan att yttra ett ord. Jag skakade av mig den konstiga känslan som spridit sig i magen och trippade nervöst ner för trappan och mötte dom igenkända bruna ögonen. Han steg ut genom dörren och väntade på mig då jag sedan steg ut genom dörren och började gå mot samma bil jag åkt igårkväll. Vi hoppade in och började köra ifrån huset. Sakta men säkert kom det en till, likadan, bil efter oss med resten av killarna i.
''V-vad ska du göra med mi-g?'' Frågade jag med en darrig röst och kollade försiktigt på honom.
''Ta dig till skolan.'' Mumlade han med en cigarrett mellan läpparna.
''Lovar du?'' Ville jag försäkras om. Det var något att han sa det, men att lova skulle få mig ännu säkrare på att det han talade var sanning.
''Jag lovar.'' Nickade han och mötte min blick för en sekund innan han riktade den mot vägen igen. Jag kände hur lycka och glädje sprutade om mig, hur jag kunde slappna av och veta att jag kommer få se morgondagen utan att oroa mig över att dö eller hur jag skulle dö. Jag började sakta men säkert känna igen mig, även fast jag var ny i stan. Gatorna, husen och alla barn som sprang runt. Sedan tonade skolan upp framför oss och snart så hade han stannat bilen på parkeringen. Stigit ur och väntat vid min dörr på att jag skulle kliva ur. Som jag mycket riktigt gjorde och tvingade fram ett leende mot honom. Men han brydde sig inte utan började gå mot ingången då en motorcykel körde upp framför oss. En vältränad kille med brunt hår steg av den och drog av sig sina solglasögon innan han mötte min blick.
''Daniel...'' Kom som en viskning ur mig. Han tittade med en arg blick på Justin... Sedan på mig, skakade på huvudet och gick därifrån. Jag tittade upp på Justin som nu hade fått alldeles kol svarta ögon innan han tog tag i min överarm och viskade
''Om du berättar för någon om vad som hände igår... Kommer jag att döda dig.''

Förlåt för förseningen! Det har bara varit så mycket på sista tiden, har varit iväg både igår och idag. Men såg ett tillfälle idag för att skriva! Tack för alla gulliga kommentarer! Fortsätt så :D<3
 
Fråga: Hur många längtar tills Believe 3D kommer ut? + Vem längtar tills den nya batman filmen ''Batman vs Superman'' kommer ut? Har hört att en riktigt HET kille ska spela Robin ;) Guess who?
Svar: JAG GÖÖÖR! Till båda filmerna! Kan ni gissa vem? Kanske någon som redan vet... Eller alla xD Kärlek till er alla!
 

Kommentarer
Biebzznoveller säger:

Åh va bra!!! Jag bara älskar den här novellen.
Jag vet inte berätta vem?:O

Svar: JUSTIN :D :O
Tack sötnos ^^<3
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://biebzznoveller.blogg.se

Celebnovell säger:

I'm in love!!! Sjukt bra, bäst, perfekt, fantastisk, you name it! ;)
LÄNGTAR TILL BÅDA OMFG! JUSTIN ÄR KOSTYM, OMFG TAJTA BYXOR JERRY! Lol, fangirl moment :P

Svar: Hahaha! Crazy girl over here! xD tack babe! Du är bäst! <3
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://celebnovell.blogg.se

Thilda säger:

sjukt bra! längtar till nästa kapitel! :)<3

OMG,, JAG LÄNGTAR NÅGOT SÅ SJUKT MYCKET! till båda filmerna :D<3

KOMMENTAR SKRIVEN:

Maria :* säger:

OMG!! SJUKT BRAA!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Gryyymmt

KOMMENTAR SKRIVEN:

Emelie säger:

omg grymt bra :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

När dom filmerna kommer ut kommer jag bokstavligen att DÖÖÖÖÖÖÖ SOM JAG GJORDE TILL DETTA KAPITLET

Svar: JAG MED! Sötnos :')
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

Vicky säger:

OMG AS BRA OCH DU ÄR SÅ OLAGLIGT DUKTIG!!

Svar: Så söt du är gumman!<3 du är olagligt gullig!! xD
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

-A säger:

OMG TACK FÖR DU FINNS =D Vet du hur mck Justin e med i Batman......... (: OMG FICK REDA PÅ DET NYSS AV DEJ :D

Kisses
-A

Svar: TACK FÖR ATT "DU" FINNS HJÄRTAT!<3 haha har ingen aning! Puss O kram!<3
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

Rebecca säger:

ÅHH ,VAD BRAA!! längtar till nästa (:

KOMMENTAR SKRIVEN:

Mina säger:

OMG ! Så gymt bra kapitel!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

JÄTTE BRA, när kommer nästa? DU SKRIVER SÅÅ GRYMT BRA!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Hej, hehe jag som skrev kommentaren ovanför.. Såg ditt inlägg på instagram och tänkte bara säga att du har jätte bra uppdatering! Du ger oss oftast ett kapitel två dagar efter det andra eller vad man säger och på en annan "novell" jag läser så uppdaterar dom ungefär lite mer än en vecka mellan varje kapitel så vill bara att du ska veta att jag är jätte tacksam för så bra uppdatering!

Svar: Awwwe, sötnos! Får mycket bättre självförtroende nu :') tack! Tusen kramar till dig hjärtat!!!!❤❤
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

Bella <3 säger:

Sjukt bra!

KOMMENTAR SKRIVEN:




- Skriv ditt namn här:

- Skriv din e-post:

- Skriv din url här:

- Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback