Inlägget är skrivet under kategorin ✓ Recaps © BIEBSTOORY.BLOGG.SE

2 - Welcome home

Mina ögon slogs upp och hela jag ryckte till. Jag flåsade och väsnades medans jag satte mig upp. Jag drog min hand för pannan och kände hur svettig jag var. Jag knep ihop med ögonen och skakade försiktigt på huvudet. 
''Solen älskade månen så mycket att han dog varje natt för att låta henne andas...'' Viskade jag tyst och satte handen på månen. Mitt hjärta började återgå till sin normala tackt och detsamma med mina flåsiga andetag. Jag slog sagta upp mina ögon. Dem är tillbaks. 
 
Jag trippade snabbt ner för trappan och gick vidare ut mot köket där dem flesta höll till.
''Godmorgon!'' Log jag och slog mig ner på Jace knä innan jag sträckte mig efter ett äpple.
''Godmorgon sunshine!'' Skrattade Jace hest som tittade fram bakom mig med ett snett flin. ''Värst vad du är glad idag.'' Log mamma som ställde fram ett glas med mjölk framför mig. Jag ryckte lätt på axlarna och försökte få bort dem hemska tankarna om min mardröm som helt skulle förstöra mitt muntra humör.
''När åker vi?'' Undrade Alec som nu kommit in i köket. ''Vid lunch tid.'' Mumlade pappa bakom den stora tidningen. Jag längtade inte ett dugg efter att få flytta. Från alla jag kände och älskade. Det kändes bara så hemskt... Nästan som en mardröm.
''Jag ska träffa Jazzy idag.'' Sa jag efter en stund i normal skön tystnad. Mamma tittade upp på mig med ett leende.
''Bara du kommer hem innan 12.'' ''Jadå!'' Sa jag glatt och ställde mig upp från Jace knä och började gå mot hallen.
''Ehm... Mamma!'' Ropade jag efter några sekunder. Jag ville inte hålla det hemligt. Det kändes bara fel. Hon har alltid funnits som en bästis för mig, även fast hon ibland kan vara strikt som en mamma ska vara.
''Ja?'' Hon mötte mig i hallen där jag stod och drog på mig mina skor. Jag tittade nervöst ner i golvet och visste inte hur jag skulle säga det. Hur jag skulle börja eller om det kanske ändå var en dum ide?
''Dem är tillbaks...'' Viskade jag och tittade sedan på henne. Jag väntade på hennes reaktion. Och som alla dem andra gångerna försvann hennes leende.
''Har du på dig halsbandet?'' Undrade hon oroligt. Jag nickade och drog upp den som hade hamnat under tröjan. Hon såg lättad ut och inte förrän då kom hennes leende tillbaks. För henne var det otroligt viktigt att jag hade det på mig, hela tiden. Just som kvinnan i drömmen. Jag hade blandat ihop verkligheten med drömmarnas värld. Så som att mamma vill att jag ska ha det på mig, ville ju kvinnan också det.
''Det är bara mardrömmar... Seså, gå nu. Jazmine väntar säkert på dig!'' Log hon och öppnade dörren åt mig. Ett snett leende spred sig på mina läppar innan jag steg ut med min handväska hängandes på axeln. Jag började gå förbi alla husen på min gata. Allt detta skulle jag sakna. Även dem dåliga sakerna, som skolan. Jag hade passerat två gator och började närma mig stan där tusen tals av bilar körde i höga hastigheter. Bland alla dem tusen människorna som gick över gatorna skulle jag finna Jazzy någonstans. Men det var rent ut sagt omöjligt! Jag försökte hitta henne med blicken. Men det var svårt. För alla såg nästan lika dana ut i sina svarta tråkiga kostymer. 
''Holly!'' Tjöt någon bakom mig. Jag snodde runt och mötte ett par glada ögon. Framför mig stod den mest underbaraste personen på jordklotet. Mina bästa vän.
''Jazmine!'' Skrek jag och började springa mot henne i full fart tills vi nådde varandra halvvägs och slängde armarna om varandra i en hård kram.
''Gud vad jag saknat dig!'' Pep hon till i mitt öra. Jag började skratta och backade ett steg för att kunna skåda hennes ansikte. 
''Jag åker idag...'' Mumlade jag sorgset och förstörde den underbara stunden. Hennes leende tynade bort samtidigt som jag uttalat meningen.
''Just därför ska jag göra denna dagen till den bästa!'' Ett leende kröktes på hennes läppar samtidigt som hon räckte mig en Starbucks Frapino.
''Choklad, din favorit.'' Blinkade hon med ögat. Ett fnitter lämnade mina läppar innan jag krokade våra armar.
''Ska vi börja med Abercrombie and Fitch?'' Hon känner mig för väl. ''Of course!'' Skrattade jag.
 
''Lova mig att ringa när du är framme.'' Höjde hon på ögonbrynen. Jag nickade lovande. ''Ha det bäst!'' Log hon och omfamnade mig en sista gång innan jag steg in i huset. En suck lämnade mina läppar. Allt kändes så fel. Det var som om jag lämnade mitt bästa minne bakom mig, då jag nästan fått uppleva allt med henne. Jag lutade mig mot dörren och steg sedan in i köket.
''Är alla redo?'' Undrade Izzy som kommit nedspringande med sina väskor. Alla nickade glatt, förutom jag som ville stanna i detta huset. 
''Då åker vi!'' Sa mamma glatt och så började alla gå ut med väskor och lådor till bilarna. Jag lastade på mina som jag tagit ner redan igårkväll och satte mig sedan i baksätet med Izzy jämte mig, Jace i förar sätet och Alec jämte honom.
''Är du okej med att vi flyttar?'' Undrade Izzy som vänt sin blick mot mig. Jag ryckte på axlarna. ''Sådär.'' Sedan tryckte jag i snäckorna i öronen och satte på hög musik för att få tiden att ticka iväg snabbare. Mitt huvud förde jag mot den kalla rutan och lät den vila där medan vi började köra. Jag kunde skymta mamma och pappa i bilen framför som skulle visa vägen. Då vi både inte fick plats i en bil och inte visste vägen själva. Well... Bye Las Vegas.
''När är vi framme?'' Stönade jag och drog en hårslinga bakom mitt öra för att sedan kolla på min klocka jag hade runt handleden. Den visade 05.30 på morgonen. Och nej, vi har inte kört i 20 timmar. Utan i tre hela dagar! Jag blev galen av att sitta i en trång liten bil med 3 jobbiga syskon. Men snart så var vi framme. Det visste jag som hade tagit tiden från dagen vi startade att köra ändan tills nu. 
''Snart Holly!'' Skrattade Alec och tittade bak på mig. Jag spärrade upp ögonen när vi svängt in på en gata där stora - då menar jag enorma - hus stod uppradade. Med stora trädgårdar som säkert var 3 gånger så stora som husen och givetvist... Flertals av pooler utspridda här och var.
''Ska vi bo här?'' Undrade jag hyper och sträckte på ryggen med ett flin. ''Ehm... Jag antar det?'' Svarade Jace osäkert och såg lika nyfiket på husen som jag gjort. Mamma och pappa gled in med bilen genom den stora porten utan några problem. Dem hade varit här innan jag var nog inte lika nyfikna som oss. Alec körde upp i full fart genom portarna och sedan in på uppfarten där en lagom stor parkering fanns, där minst 4 bilar fick plats. När dem stannat bilen klev jag ut med stora ögon och tog in hela husets utsida i huvudet.
''Kommer ni?'' Ropade pappa från dörrens insida med ett flin. Jag skrattade glatt och gick mig raska steg in i huset och möttes av en vit fin hall. Hade dem ens råd med detta? Vad jag visste jobbade dem som ekonom och Juridik. Eller det kanske var bra jobb med bra löner? Jag hade i alla fall inte koll på det så detta var en chock! Jag drog av mina skor och började sakta med säkert ta mig egen väg genom dem långa ljusa korridorerna.
''Tack för du hjälper till med väskorna!'' Ropade Izzy ironiskt efter mig. Jag hörde knappt vad hon, min uppmärksamhet var på huset just nu. På en liten svart möbel stod en vas med ett par vita blommor. Jag böjde mig mot dem och drog in den ljuva doften. Ett leende spred sig på mina läppar och sedan fortsatte jag upp för den långa trappan som vid vardagsrummet. Påvägen till trappan hade jag passerat det stora köket med den stora köks ön i mitten. Jag trippade upp för trappstegen och fortsatte in i korridoren som hade beige väggar med tavlor som hade färgstarka mönster. Från mitt perspektiv såg det mest ut som en treåring som kladdat på en bit papper, men för dem - mamma och pappa, säkert för alla vuxna - var det konst och unikt. Jag menar, bara ge mig papper och en pensel så kan jag göra en kopia. Jag kikade in genom en dörr som var precis vid mig. Ett stort badrum fyllde min syn. Både en dusch kabin och ett badkar med stora speglar på väggen. Jag fortsatte vidare ner och svängde höger där det sista rummet fanns. Jag chansade på att det var mitt rum och tryckte ner handtaget... Mina ögon blev större och ett fånigt leende spred sig på mina läppar. En stor säng stod vid den högra väggen, vita lakan och kuddar med några tyger - typ gardiner som hängde på trä pinnarna ovanför. Jag klev över tröskeln och började tittade noggrannare, i princip alla detaljer som fanns att se. Gröna fina väster stod på en möbel där även några böcker och en dator låg. På den vänstra väggen fanns två skjut dörrar som jag sedan öppnade och bländades av en massa kläder, som hängde på väggarna med spotlights i taket. Under klädesplaggen stod skor uppradade, i massor av olika färger. Givetvist var det mamma som hade valt allt. Hon kände mig väl för att veta vad jag gillade. Jag stängde dörrarna igen och fortsatte mot ballkongen som fanns rakt fram. Jag tog tag om dem två handtagen och ryckte upp dörrarna så solens strålar sköts mot mig. Jag stängde ögonen med ett leende och slog upp dem samtidigt som jag steg ut och mötte den fina utsikten. Över hus och stränder.
      
Hennes bröstkorg åkte sakta upp, sedan ner och höll på så utan att höra något babbel om Cheerleading eller om hennes hormoner. Hon gick mig på nerverna, förutom dem få gångerna då hon fick mig i sängen. Det var dem ända gångerna jag var lugn och hon var tyst. Jag skådade hennes bruna hår som låg fritt på den vita kudden och hennes rosa läppar som jag för någon timme sedan kysst. Jag knep ihop med ögonen och rufsade till håret med min högra hand och drog bort min andra - som legat virad runt henne, försiktigt så hon inte skulle vakna. Jag satte mig på sängkanten och började dra på mig mina kläder innan jag fixade till håret snabbt. Jag fick inte komma försent, inte denna gången. Han hade ljugit, svikit oss och gjort sitt värsta misstag någonsin. Han hade lekt med mig och mitt gäng.
''Vart ska du?'' Sa en mjuk orolig röst. Jag suckade högt och snodde runt för att möta hennes sorgsna ögon.
''Iväg.'' Mumlade jag och drog på mig skorna samtidigt skinn jackan och steg ut ur dörren innan jag smällde igen den. Jag joggade ut genom portarna och drog på mig luvan till min hoodie när jag känt dem kalla dropparna mot min bara hud. Jag började jogga med händerna i fickorna mot min bil som stod parkerad en bit bort och hoppade in innan jag stack in nyckeln och motorn brummade till. Jag tryckte foten mot gaspedalen och backade ut från platsen innan jag i full fart körde iväg mot skogen. Jag höll ratten hårt med mina spända nävar och kollade hotfullt på gatan som efter bara några minuter hade fyllts med vatten. 
''Chill Justin...'' Mumlade tyst till mig själv och andades tungt. Tappa inte kontrollen. Inte denna gången. Jag kände ilskan sprida sig i min kropp och hur mina ögonlock stängdes för att sedan öppnas igen. I backspegeln kunde jag möta mina svarta ögon som avspeglade hat. Jag skulle hålla låg profil denna gången och inte döda någon. Jag gjorde en hård sväng och steg ur bilen så regnet piskade mot min jacka. Vid en bil några meter bort stod killarna och flinade brett mot mig. 
''Vart är han.'' Morrade jag ilsket. Chace nickade mot bakluckan på den svarta bilen dem stod lutade mot. Jag stegade förbi dem och ryckte upp luckan och skymtade en kille ligga där, halvt medveten om vad som hände. Men han visste mycket väl vad som pågick. Det var han som fått sig själv i denna sitsen. Han hade ett val. Jag drog ut honom och lät honom ställa sig upp på fötter på den blöta, leriga marken. Han drog upp sina ihop knutna näver mot ansiktet och tittade med en mördande blick mot mig.
''Du hade ett val!'' Röt jag och spände blicken i honom. ''Fuck you Bieber!'' Skrek han i full hals och började springa mot mig. Han trodde han hade en chans, att faktiskt överleva om han slogs. Han var så fucking dum i huvudet! Min näve träffade hans huvud, efter den smällen flög han mot marken. Mina ögon blev stora och mina andetag snabbare och snabbare.
''Justin!'' Skrek Mathew som började springa mot mig med resten efter sig. ''Ta det lugnt!'' Skrek dem. Men ilskan hade redan tagit över mig, jag var borta i mörkret och inte kapabel till att stoppa mig själv.

Vad tycker ni om novellen? Bra? Dålig?
Har haft 6 till 7 läxor denna veckan... Men jag prioriterade er först, sedan läxorna i andra hand. Eftersom jag både älskar att skriva och att göra er glada :) Så nu vill jag att alla kommenterar, för jag har lagt ner mycket tid på detta kapitel, för eran skull! Vi ger och tar, okej? Mer än 8 kommentarer vet jag att ni kan! Älskar er x)
 
Fråga: Eran favorit frukt? (haha har slut på frågor!)
Svar: Jag ÄLSKAR exotiska frukter. Mango, annans och Cocosnötter :D sååå gött xD
 
 
 

Kommentarer
Celebnovell säger:

STILL MINDFUCK, lol. Även om jag inte fattar 99% av novellen så är den ändå superbra. Längtar verkligen tills saker börjar klarna smått då kan man leva in sig i novellen ännu mer! ♥
Älskar precis som du exotiska frukter + bär :D♥

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://celebnovell.blogg.se

L säger:

Jag tycker att novellen är bra! Lite rörig men jätte spännande!

Svar: Lite rörig ska den vara ;) haha
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

Ebba säger:

uhbjdioasopafb så sjuuukt bra älskar dina kapitel vill bara läsa mer!! Typ Melon bara älskaar melon meeeeeeeeeer kapitel <333333

KOMMENTAR SKRIVEN:

Josefin säger:

Blev en aning chockad av Justin ^-^ Han är fräck tycker jag.. tycker det är jätte spännande att läsa i alla fall ;)

Svar: Haha tycker jag med ^o^ sötnos, vad bra! Btw, haha tack!
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

Bella<3 säger:

OMG! jag vill ha mer nu! Jäklig spännande novell med parallella stories....När kommer nästa kapitel????

Svar: på söndag gumman! xD
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

Bella<3 säger:

älskar ditt sätt att beskriva allt...oh vilket hus!!!!!

Svar: :') drömhus!
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

Engla säger:

Jätte bra (:
Gu vad jag vill ha deras hus haha <3

Svar: Haha jag meeeed!
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

Becca säger:

Åh, jättebra, även fast jag är förvirrad och inte fattar så mycket, men jag kommer säkert göra det efter flera kapitel! <3

Svar: Det kommer du absolut göra :D
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

Maria :* säger:

Älskar dina kapitel! Du skriver rkt bra! Åhhh jag önskar jag bodde i det där huset, drömhuset *-*
Svar: Mina favo är jordgubbar,mango och plommon med salt rkt godddaa

Svar: jordgubbar... Mums *-*! Haha sötnos, tack ^^ Drömhus, håller med!
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

Emma säger:

Så sjukt bra! Du är verkligen begåvad, och när jag säger det tro mig. För jag är "petig" när det kommer till läsningen. Men du bokstavligen fångar mig i ditt skrivande! I alla fall, lyckatill med läxorna! Har också ett antal läxor och prov såhär i åttan.. Jaja, puss! :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Jessica säger:

Den verkar sjukt bra!

Svar: :')<3
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

Natalie säger:

Vilket drömhus vill fan oxå ha en walk-in-closet
Riktigt Nice . Verkligen älskar alla dina kapitlet du är riktigt kunglig på att skriva , sluta aldrig . När kommer nästa ? Kan fan inte vänta ville bara fortsätta läsa :(

KOMMENTAR SKRIVEN:

Jenny säger:

Favortfrukt: hm, ananas, kiwi, passionsfrukt, vinddruvor!! Typ fruktsallad! ;)

Men åh, det är så fruktansvärt bra. I många noveller så börjar det så segt och inte alls spännande, men det du gör är helt sanslöst, Ingen borde kunna vara kapabel till det, men tro mig du lyckas!
Kram <3

Svar: Dina ord gör mig galen!<3 Jag vet inte vad jag ska säga!? :') Du är så söt! Tack!! Massor av kramar till dig gumman!^-^
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

Aya säger:

Så bra!! Kommer dom träffas i nästa kapitel? Svar: mango! Kan äta hundra stycken!

Svar: :') Tack sötnos! Det får du reda på idag, för 3:an kommer ut snart ;) JAG MED! Är galen i Mango xD
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

Johanna säger:

OMG NÄR KOMMER NÄSTA?:D<333

Svar: OMG IDAG :D xD<3 lol
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

Thilda säger:

Åhh jag är så avis på deras hus! hehe :) iallafall novellen har redan fattat mitt intresse! :D längtar till nästa kapitel :D

KOMMENTAR SKRIVEN:




- Skriv ditt namn här:

- Skriv din e-post:

- Skriv din url här:

- Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback