Inlägget är skrivet under kategorin © BIEBSTOORY.BLOGG.SE

Chapter 28. Sleepover

 
Jag kände hur någon slängde sig jämte mig och hur mjuka läppar trycktes mot min kind. Sedan fortsatte fjäder lätta pussar i hela mitt ansikte vilket fick mig att fnittra till. Jag öppnade sakta mina ögon och fick syn på Justin.
''God morgon babe.'' Sa han med ett mjukt leende.
''God morgon.'' Sa jag med en hes morgon röst. ''Klockan är kvart över åtta. Bäst du skyndar dig.'' Sa han med ett flin. Mina ögon blev stora.
''Shit!'' Tjöt jag panikslaget och flög ur sängen. Jag rusade in i min wic och drog random fram en grå tröja med mustach på och satte på mig ett par shorts innan jag sedan sprang vidare till badrummet. Jag kammade mitt hår snabbt och sminkade mig. Allt det gick på drygt 10 minuter.
''Kom igen! Vi sticker nu!'' Sa jag stressigt och gick mot fönstret. ''Ska du ut där?'' Frågade han med en rynka i pannan och gick mot mig.
''Kom igen!'' Sa jag bara utan at svara på hans fråga. Jag klättrade ut ur fönstret med honom hack i häl. Jag kröp ner för den tjocka grenen och hoppade sedan ner några meter från marken. Justin kom strax efter mig och sedan sprang vi vidare till hans bil som stod parkerad på uppfarten. Vi steg in i bilen och körde snabbt därifrån och vidare mot skolan. Veckan hade gått förvånadsvärt snabbt och nu var det äntligen fredag. Cece, Shana och jag hade bestämt att vi skulle ha en sleepover. Vi tre. Det var såklart Ceces ide. Som vanligt. Jag lutade mitt huvud mot rutan och tittade med en tom blick på vägen. Efter vi svängt några gånger var vi äntligen framme vid skolan. Han parkerade och sedan var vi på väg in i byggnaden hand i hand. Efter att jag började hänga med Justin och sedan blev ihop med honom känner alla till mig. Jag är känd som Justin bieber, bad boyens flickvän. Och... Bad girl. Lite bad är jag kanske? Som vanligt stod dem vid våra skåp och pratade för fullt.
''Vi ses babe.'' Sa han med ett snett leende och kysste min kind mjukt innan han begav sig till sitt skåp där hans gäng stod. Jag log mjukt och tittade efter honom när han gick mot dem. Sedan började jag gå mot tjejerna. Och Mike. Dem vände sig hastigt om och log brett.
''Vi har så många ideer för ikväll! Vi kan-''
''Ey! Ta det lugnt!'' Skrattade jag. Cece log generat och nickade sedan. ''I alla fall... Vi har massor av ideer. Jag lovar att du kommer gilla det!'' Sa Shana med ett sött leende.
''Det kommer jag säkert.'' Höll jag med. Och hoppades även på det. Klockan ringde presic in. Jag suckade högt och öppnade mitt skåp, tog ut mina matte böcker och sedan stängde jag skåpet igen.
''Vad har ni nu?'' Undrade jag och vände mig mot dem. ''Jag har no.'' Sa Cece.
''Biologi.'' Suckade Shana. ''Matte!'' Sa Mike med ett leende. ''Då går vi!'' Sa jag med ett snett leende och tog tag i Mikes arm innan jag drog honom därifrån. Jag hatade matte. Jag hatade alla ämnen. Kunde man inte få slippa skolan? Vi steg in i matte salen och mötte ett par stränga ögon.
''Mrs McCartney och Mr Odonell. Jag vill inte behöva ge er kvarsittning. Sätt er ner. Nu!'' Sa Mrs Brithany. Hon tittade strängt på oss och pekade på dem två lediga stolarna. Jag suckade till och gick och satte mig utan att argumentera med Mike hack i häl. Jag slog upp min matte bok och började räkna ut dem olika matte talen. Jag vill bara att denna långa dagen skulle ta slut.
 
''Du! Noel?'' Cece viftade med handen framför mitt ansikte. Jag vaknade upp ur mitt dagdrömande.
''Uh?'' Jag tittade frågande på henne.
''Hörde du vad jag sa?'' Undrade hon. Jag skakade enkelt på huvudet och tog en klunk av min ramlösa. Hon suckade till.
''Det sägs att en ny tjej ska börja här.'' Sa Cece viskandes. ''Och?'' Svarade jag frågande. Vad var det med det? Det börjar många nya här. Jag var en utav dem.
''Hon sägs vara populär och jätte snygg!'' Sa Cece med ett brett leende. Men hennes röst hade en aning avundsjuka i sig. 
''So what?'' Sa jag med en axel ryckning. Det finns massvis av snygga tjejer här. Jag tror inte hon är speciell jämfört med alla dem andra.
''Nej, jag bara tänkte att du ville veta. Jag menar. Hon kanske tar Justin ifrån dig.'' Sa Cece med en axel ryckning.
''Cece... Ingen vågar knappast titta på honom utan att bli rädda. Jag tror inte det händer.'' Sa jag menande.
''Nej, nej du har rätt.'' Sa hon och la huvudet på snedden.
 
Klockan hade slaget 10. Vi låg utslagna på Ceces säng med varsin färg glad muffin i handen.
''Uh... Jag orkar verkligen inte mer.'' Stönade Shana och la ifrån sig sin stora halvätna muffin.
''Gud. Jag tror min mage snart spräcks.'' Stönade jag och la också ifrån mig min. ''Jag håller med!'' Sa Cece suckandes och slängde den på bordet som stod en bit ifrån henne. The Notebook slutade presic. Alla tre var lika ledsna som jag alltid brukade bli när jag tittat på den.
''Dem hade de perfektaste förhållandet!'' Sa Shana med en suck. ''Jag kommer aldrig få det så.'' Stönade Cece. Jag skakade nekande på huvudet.
''Kom igen! Tänk inte så. Ni kommer hitta någon som är som Noah. Om inte bättre.'' Sa jag stödjande och log mjukt.
''Aja. Vi kör sanning eller konka!'' Sa Cece upp piggande. Både jag och Shana nickade och höll med. Vi bytte ställning till skräddare och satte oss i en ring på hennes stora säng.
''Okej... Vem börjar fråga?''
''Jag!'' Var Shana snabb med att svara. Vi båda nickade. ''Noel! Sanning eller konka?'' Jag tänkte efter. 
''Konka.'' Hon såg funderande på mig ett långt tag innan hon sa vad jag skulle göra.
''Du ska... Ringa till din pappa och säga att du är gravid.'' Sa hon med ett nöjt leende. Jag höjde på mina ögonbryn. 
''Är du seriös?'' Sa jag förvånat. ''Med Justin.'' La hon till. ''Fuck you Shana. Du ska fan få igen!'' Sa jag suckandes med en hel del ironi i rösten och drog upp mobilen.
''Älskar dig också babe.'' Skrattade hon. Mina fingrar skrev snabbt in pappas mobil nummer och övervägde om jag skulle hoppa över det. Men klickade ändå på den gröna knappen och satte på högtalare.
''Noel. Nämen hej på dig.'' Hörde jag en hes röst säga. Det var inte pappa. Jag stängde snabbt av högtalaren och tryckte luren mot örat. Jag gick ifrån en bit och kände hur paniken steg.
''Elijah? Vad fan gör du med min pappas mobil?'' 
''Jag tror du glömt att berätta något. Summer.'' Jag drog för andan. H-Han vet?

 
Förlåt för att det blev så kort! Men jag har inte haft så mycket tid till att skriva under helgen. Igår var jag i stan drygt hela dagen och idag har jag firat min mamma i princip hela dagen. För det är ju mors dag! Så grattis till alla mammor! Haha. Jag kände att jag var tvungen att lägga ut ett kapitel ikväll. För jag vet inte om jag kommer ha tid till att skriva från måndag - onsdag. Måndag praoar jag, tisdag detsamma och på onsdag ska jag till Liseberg med klassen. Vi kommer säkert inte hem förräns 12 på natten. Men ska göra så gott jag kan under veckan! Kika in emellan nåt. Man vet aldrig... Jag kanske hinner lägga upp ett ändå ;)♥ Puss o Kram!♥
 

Kommentarer
amanda säger:

Sjukt bra men vem är Elijah nu igen? ❤❤

Svar: Tack! Elijah är ledaren i Slyders. Han som kidnappade Noel. Remember?♥♥
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://biebzznovell.blogg.se

Anonym säger:

MEEEEEEER, jag är beroende

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Meeer , nu nu nu nu haha <

KOMMENTAR SKRIVEN:

Dorentina säger:

Meeer!!!😝

KOMMENTAR SKRIVEN:

Ebba säger:

As bra!! Mer! :D

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://mybieberlovestorys.blogg.se

Maria :* säger:

OMG! Kan inte vänta till nästa kapitel! Meeeeeeeeeeer!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Adina säger:

Guud va bra! Mer nuu

KOMMENTAR SKRIVEN:

Emelie säger:

Jätte bra! :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Agnes säger:

Gaaash så bra! Fick lite smått panik när de sa att hon skulle ringa sin pappa och säga att hon var gravid.. med Justin :)

Svar: Hahaha! Undra vad han skulle sagt om det var han som svarade :'D♥
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://fames.se/justinbiebers

Michelle säger:

Jag hoppas inget händer men jag älskar kapitlet :)

Svar: Tack ;)♥
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:




- Skriv ditt namn här:

- Skriv din e-post:

- Skriv din url här:

- Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback