Inlägget är skrivet under kategorin © BIEBSTOORY.BLOGG.SE

Chapter 26. Not who I was expecting

 
Jag öppnade sakta mina ögon och gnuggade mig nyvaket i ögonen. Jag blev bländade av den starka solen som lös rakt i mitt ansikte. Jämte mig satt Justin med sina svart Ray Bans på nästippen och sneglade med ett leende på mig.
''God morgon.'' Flinade han. 
''Hur mycket är klockan?'' Frågade jag med en hes stemma. Han svarade inte utan lät mig ta reda på det själv. Vilket jag tröttsamt gjorde. Klockan slog precis 10.15. Vi hade kört i mer än 8 timmar. Jag hade antagligen sovit i hela åtta timmar eftersom jag inte kommer ihåg något mer än då vi började köra. 
''Har vi kört i åtta timmar!?'' Sa jag häpet. ''Nej, jag har kört och du har sovit.'' Flinade han. Jag himmlade med ögonen och log sedan.
''Fast jag stannade efter några timmar då jag sov.'' Sa han med blicken fast på vägen. Tänkte väl. Inte kunde han köra mitt i natten och sedan vara vaken åtta timmar i sträck.
''Så... Kan du säga vart vi ska?'' Envisades jag. Han skakade snabbt på huvudet.
''Nepp, Mrs Jag-måste-veta.'' Flinade han. Jag suckade och korsade mina armar.
''Nehe. Men kan du åtminstonde berätta hur lång tid det är kvar?'' 
''Drygt... Fem minuter kanske?'' Sa han och ryckte på axlarna. Tack och lov! Inte hade jag orkat att åka i flera timmar till. Jag drog fram min mobil och började knappa in ett sms till Cece.
Noel: ''Jag kommer inte till skolan idag. Jag ska iväg... Ett tag.'' Och så skickade jag det sedan. Min mobil plingade till efter några få sekunder.
Cece: ''Är du sjuk eller? Vart ska du? Skulle behöva dig idag!'' Jag suckade och visste inte riktigt vad jag skulle svara. 
Noel:''Jag måste ta ledigt ett tag. Jag berättar när jag kommer tillbaks. Sean, eller? Skulle gärna vara där och stötta dig. Berätta för Shana. Hon förstår säkert och är där för dig.'' Skrev jag och tvekade en stund om jag skulle skicka det. Men klickade sedan på 'skicka'. Jag stoppade ner mobilen i mina sköna byxor och vände blicken ut mot fönstret. Jag kunde se palmer. Ett hav som var klar blått. Vart var vi någonstans? Han svängde in mot en grusväg och stannade framför ett vitt hus.
''Okej... Nu är vi framme.'' Sa han med ett nöjt leende. Jag tittade med stora ögon på det vita stora huset. En enorm trädgård och en strand kanske 10 meter bort.
''Vad är det här för ställe?'' Undrade jag.
''Förr brukade jag och min... Familj komma hit på sommrarna.'' Sa han med ett snett leende. Jag nickade farsinerat. Vi steg ur bilen och tog våra väskor i händerna innan vi började gå mot huset. Det förvånade inte mig direkt att han hade råd med ett sådant stort hus. Han är en föredetta kändis. Han var ju en av dem största. Jag steg in i huset och tittade med stora ögon. Väggarna var brydda med fina stora tavlor. Det var vita väggar med möbler på passande ställen..
''Wow... Det... Är jätte fint.'' Sa jag med ett brett leende och ställde ner väskan. Han steg fröbi mig och började gå mot ett rum.
''Kom.'' Sa han och viftade dit mig med hans lediga hand. Jag bar upp väskan igen och gjorde som han sa. Ett stort och fint rum med en stor dubbeln säng mitt i rummet. Det var otroligt vackert.
''Ta på dig badkläder. Vi ska ner till stranden.'' Sa han och började plocka ur saker ur hans väska.
''Om du sagt det innan vi åkt kunde jag gjort det. Men du gjorde du inte.'' Suckade jag och slog mig ner på sängen. Han suckade upprört och gick ut ur rummet med snabba steg. Jag hade frågat om det var något speciellt jag skulle ha med. Och givetvist svarade han inte. Han steg in i rummet igen och kastade någonting till mig som istället hamnade bredvid mig. En turkos bikini.
''Thanks.'' Log jag. Han hade hunnit ta på sig sina badbyxor utan att jag ens märkt det. Jag drog med mig in väskan i badrummet och började sakta ta av mig kläderna innan jag drog på mig bikinin. Jag hade ingen aning vems den var. Men jag brydde mig inte just nu. Snabbt smörjde jag in mig med solkräm och drog på mig ett par shorts och ett genomskinligt linne. Jag steg sedan ut ur badrummet och tittade mig omkring. Han hade redan gått. Innan jag gick mot hallen tog jag på mig mina Ray Bans och steg sedan ur huset. Solen sken starkt och himmlen var alldeles klar blå. Stranden låg några meter bort. Jag kunde inte skymta någon människa. Förutom Justin som redan hade lagt ut sin handduk och var på väg att lägga sig ner. Jag satte min handduk under armen och började gå mot honom. Jag stannade mitt i allt då jag såg en blond tjej komma fram till honom. Ett brett leende kröktes på hennes läppar. Hennes kropp var slank och fin. Håret var långt och ljust. Hon bar en extremt snygg bikini och endast ett par shorts. Inget linne. Jag tittade ner på mina kläder. Jag kände hur självförtoendet snabbt försvann. Jag satte handduken för magen och tittade ett tag på henne. Jag såg hur hennes perfekta läppar rörde sig. Justin drog av sig brillorna och tittade upp på henne. Med ett leende satte han sig upp och sedan klev han upp på båda benen innan han blev indragen i en kram. Jag kände avundsjukan bubbla inom mig. Han kramade givetvist tillbaks och log charmigt mot henne. Justin sa något och sedan skrattade hon så hennes kritvita tänder visades.
                    
Han kliade sig i nacken och tittade ner i marken. Jag tog ett djupt andetag och började sedan gå mot dem igen. Justins blick fördes åt mig som i samma sekund var framme.
''Hej.'' Sa jag med ett socker sött leende och greppade tag om Justins hand, flätade ihop våra fingrar och log brett mot henne.
''Hej! Du är... Noel, va?'' Sa hon med ett tjejigt leende. Hur mycket jag än ville hata henne gick det inte. Hon var alldeles för söt. För charmig och för rar. 
''Ja, och du är?'' Undrade jag och log mitt falska leende.
''Candice.'' Log hon och räckte fram sin hand mot mig. Jag tittade ner på den och greppade tag om hennes hand, skakade den och log.
''Det var trevligt att träffas... Noel. Vi ses, Justin.'' Sa hon med ett charmigt leende. Leendet var inte till mig. Självklart till Justin som gladligen log tillbaks. Hon vände mig hälen och började gå därifrån. Hon tittade bak mot oss och fnittrade till innan hon började öka på tackten. Jag släppte argsint hans hand och la ut min handduk på sanden innan jag la mig ner. Med en arg min.
''Noel...'' Stönade han. Jag struntade i vad han sa. Så som dem pratade med varandra. Så som dem tittade på varandra. Det var mer än bara en blick. Och mer än bara ett samtal. Jag kunde inte släppa hur han tittade på henne med hans hungriga blick. 
''Kom igen.'' Suckade han och satte sig ner bredvid mig. ''Är du arg för jag pratade med henne?'' Undrade han. Men hur svårt kan det vara att förstå varför jag var upprörd? Jag suckade frustrerat till och drog hastigt av mig brillorna innan jag hasade upp mig på armbågarna.
''Vad fan tror du, Justin. Vi ses, Justin.'' Imiterade jag henne med hennes charmiga leende och pipiga röst. Han suckade till. Jag gick tillbaka till min sura blick och blängde ett tag på honom.
''Tror du helt seriöst att jag gillade henne?'' Sa han och slog menande ut med armarna. Nu försöker han bara göra allt bra igen.
''Dina ögon sa något annant.'' Sa jag med en menande blick. Han himmlade med ögonen och la sig sedan ner igen.
''Fine! Tro vad du vill. Men hon betyder inget för mig. Och jag gillar henne inte.'' Sa han frustrerat. Jag suckade högt. Drog på mig brillorna och la mig ner igen. Jag hade fortfarande på mig kläderna. Men brydde mig inte. Jag kände hur det genast började bli extremt varmt. Solen brände min bruna hy. Jag var desperat över att få doppa mig i det kalla vattnet. Så jag drog av mig kläderna och började gå mot havet. Vattnet var klar blått. Man kunde se den vita sanden när man stod en bit in som man i vanliga fall inte brukar kunna göra.
''Är du fortfarande sur?'' Undrade Justin som nu stod bakom mig i vattnet. Jag höjde på mina ögonbryn och korsade armarna.
''Vad tror du? Det har gått tre minuter, Justin.'' Suckade jag och vände mig om. Jag började sakt gå längre in tills vattnet nådde mina axlar.
''Babe...'' Stönade han och simmade sig fram till mig. Han ställde sig tätt intill mig och drog mig ännu närmre honom så våra magar snuddade vid varandra.
''Förlåt...'' Sa han. Jag började faktiskt tycka att det jag nyligen surade över var barnsligt. Jag menar. han bara tittade på henne. Pratade med henne. Åt upp henne med bli- Vad fan är det jag tänker med?! Han stirrade sönder henne och protesterade inte när hon kramade honom. Klart jag är sur över det.
''Hör du mig. Jag är ledsen, okej.'' Sa han och förskte få ögonkontakt med mig. Jag stirrade ner i vattnet och vägrade titta in i hans hazzeln bruna ögon. För jag vet. Om jag gör det skulle jag förlåta honom hur enkelt som helst. 
''Ey! Titta på mig.'' Bad han och satte sin tumme under min haka och lufte upp mitt huvud så våra blickar möttes. Hans ögon var så underbara. Jag kände hur knäna plötsligt blev svaga och hur hjärtat slog fortare. 
''Förlåt.'' Sa han ännu en gång när han nu visste att jag lyssnade. Fan Noel. Fall inte för hans charmiga och ledsna leende. Ett litet leende spred sig på mina läppar innan jag kände hur hans pressade sina läppar mot mina.
 
''Jag går ut och hämtar ved!'' Ropade han från neder våningen. 
''Okej!'' Ropade jag tillbaks medans jag drog på mig byxorna jag hade på mig imorse. Nu när klockan blivit 10 hade temperaturen sjunkigt vilket gjort så det blivit extremt kallt. Vilket var ovanligt. Jag drog av mig bikinin och satte på mig en skön topp som fick duga för ikväll, en magtröja över och sedan var jag klar. Jag började gå ner för trappan och hörde hur dörren öppnades och sedan ständes igen.
''Det gick for-'' Jag stoppade mig själv mitt i meningen då jag fick syn på... 

 
Cliff hanger ;)♥ Vad tycks? Sådär hu? Jag var med en kompis sedan skolan slutade (typ från kl 2) och sedan vid drygt 7 åkte vi och tittade på en fotbolls match. Jag kom hem för bara en timma sedan. Så att skriva idag blev lite svårt. Att hänga med på matchen var oplanerat! Men kapitlet kom ut ändå! Har kämpa med det för fullt så jag hoppas ni gillar det guys! Puss & Kram!♥♥
 

Kommentarer
Anonym säger:

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeer

KOMMENTAR SKRIVEN:

Haya säger:

Mer!<3

KOMMENTAR SKRIVEN:

Lanya säger:

Mer!;)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Emelie säger:

Jätte bra! :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Adina säger:

Meeeer

KOMMENTAR SKRIVEN:

Maria :* säger:

Sjukt bra kapitel!! Meeeeeeeer!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Agnes säger:

Braaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Överdriver inte ;)

Svar: Hahaha tack sötnos ;)♥
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://fames.se/justinbiebers

Tilde säger:

MEEEEEERREREERWER

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://fames.se/tildemattsson




- Skriv ditt namn här:

- Skriv din e-post:

- Skriv din url här:

- Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback