Inlägget är skrivet under kategorin © BIEBSTOORY.BLOGG.SE

BiebzzNoveller

 
Mitt namn är Miley Cyrus och är 17år.
Mitt liv är komplicerad min riktiga familj är död och med min familj menar jag min pappa -Anders- och min tvilling syster -Mandy-. Min mamma dog när hon födde mig och Mandy. Men Jag, Mandy och pappa levde ändå lyckliga. Vi var en rik familj eftersom att min pappa jobbade för F.B.I så han var jätte rik och inte bara det min syrra var en av USA´s bästa dansare och jag var en artist som sjöng och även dansade. Min familj var lycklig tills den dan som är min värsta mardröm. 

Eftersom att min pappa jobbade på FBI och hade han stoppat bland annat brott. Så när personerna släpps fria så vill dom självklart ge igen eftersom att min pappa har ``förstört`` deras liv genom att fånga dom. Så ja.. På pappas födelsedag hade vi gjort en stor fest åt honom där alla hans vänner som även jobbar på FBI och våra släktingar var inbjudna. Festen var i full gång och när vi gick ut för att jag skulle uppträda en låt som jag hade skrivit till honom hur mycket han betyder för mig. När jag gick upp på scen. Jag satte mig ner och och öppnade munnen för att börja sjunga men stängde den lika snabbt då man hörde ett ljud som likna en bob som sprängs eller något. Det sista jag mins är att alla skrek och sprang runt, sen blev allt svart.
Nästa gång jag vaknar ligger jag på ett sjukhus med en lätt hjärnskakning och får reda på att min pappa och syster är död.. där, exakt det ögonblicket som jag tror inte kan bli värre kommer Linn inspringande till mig och gråter eller ska jag säga skriker. Hennes föräldrar dog också. Linn hon som jag har växt upp med. Hon som alltid är så omtänksam och aldrig gråter. Hon som aldrig tar illa upp och tänker på det positiva. Min ända bästa vän bröt ihop och var minst lika förkrossad som mig. Saken blev inte bättre av att se sin bästa vän gråta sig till sömns varje dag. Men efter kanske 2 veckor då vi hade lugnat ner oss började vi gå på nattklubbar och dansade skiten ur oss. Som jag sa så var Mandy en av USA´s bästa dansare så kunde jag och Linn också dansa. Om man hänger med en som dansar varje dag så lär man sig det automatiskt. Där träffade vi på Speancer, Danny, Eric och William. Vi sex började hänga. Vi blev som en familj och alla sex flyttade ihop. Vi började gå på olika nattklubbor och dansade Street dans blandat med hiphop. Vi dansade mot andra och körde mot pengar. Och där började mitt nya liv. Min nya familj och det är en av bästa sakerna som hänt mig. Men det negativa var att jag förlorade min familj som betyd allt för mig inte bara det jag gav upp min karriär. Och jag hade knappt börjar eftersom jag bara var 15 år.

Men nu lever jag livet. Jag är minst lika rik som jag var innan jag gav upp min karriär. Jag har förändrats.. nu är jag inte den omtänksamma Miley utan jag är den som är uppkäftig och säger vad jag tycker och tänker. Jag är aldrig rädd för andra och bryr mig inte om vad andra tycker om mig och eftersom att min pappa jobbade på FBI så hade han lärt mig självförsvar och olika grepp. Jag och mitt crew som ni kanske vet består av Linn, Danny, Speancer, Danny och William vi hade tänkt flytta till New York där jag och Linn måste gå skola. Bara för att vi är 17år måste vi gå klart skolan.
Men det blir inte som jag hade tänkt mig..Killen som jag inte får falla för fångar mitt hjärta..
_________________________________________________
 
Detta är Amandas första novell: Dance Means Everything
Har läst handlingen och tycker den låter grymt bra! Själv ska jag börja
läsa den! Tycker ni också borde det ;)♥ Hon har gjort
designen själv. Vilket jag tyckte var duktigt av henne. Eftersom det är hennes första blogg.
Klicka på bilden eller HÄR för att komma till Amandas blogg ♥
 
 
 
 
 

Kommentarer



- Skriv ditt namn här:

- Skriv din e-post:

- Skriv din url här:

- Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback