Inlägget är skrivet under kategorin ✓ Forever and Always © BIEBSTOORY.BLOGG.SE

Chapter 26. Hardest decision I ever taken...

              
''Lola!'' sa han och stoppade mig. Han tittade på mig med en orolig blick.
''Justin... SLäpp mig.'' sa jag och stirrade på hans hand som höll fast mig. Han släppte mig snabbt och frågade...
''Vad är det?''
''Justin...'' jag funderade en stund. Ska jag värkligen göra detta? Såra honom? Men hålla honom borta från döden? Låta honom leva medans jag får gå runt med en mördare? Allt för honom... Jag har bestämt mig. Detta beslutet är svårt att ta. Men jag älskar honom. Vilket innebär att jag tillåter ingen att skada honom.
''... Förlåt, men det är... Slut...'' sa jag medans jag tårarna rann ner för kinderna.
''Lola...  jag...''
''Det är slut!'' sa jag högt och sprang därifrån. Jag vände mig snabbt om och såg honom sparka i gruset med tårar rinnande ner för kinderna.....
 
En tår. Bara en tår. Ett brustet hjärta. Bara ett brustet hjärta. Sårad. Bara sårad. Det är inte bara en tår... Eller bara ett brustet hjärta. Det är ett brustet hjärta och en tår som betyder mer än vad det går att förklara. Gång på gång frågar mamma vad som hänt. Varför jag är ledsen. Mitt svar är detsamma hela tiden. Inget har hänt, jag är inte ledsen. Men det är jag. Jag mår piss. Jag har ett svart hål innom mig. Jag kan inte läka... Inte utan min andra halva. Jag kan inte ställa mig på benen igen. Jag är svag och trött. Sårad och ledsen. Men det är mitt fel. Jag gjorde slut. Jag håller mig borta från honom. Men på grund av en anledning. Bitchen. Mitt nya smeknamn för henne. Hon som förstör mitt liv. Hon som trycker ner mig och nästan får mig död. Hon försöker att dela på mig och Justin... Hennes plan funkar. Det värsta är att jag inte kan göra något åt saken. Svåraste beslutet jag någonsin gjort. Aria skulle komma över om en stund. Hon skulle få mig ur sängen. Vilket kommer gå dåligt. Jag kommer ligga kvar här. Lyssna på varenda sorgliga låt jag har på min spotify lista och sätta de på repeat.
Dörren slogs upp och in kom Aria med en bunte tidningar i famnen.
''Åh... Hej gumman! Hur är det?'' frågade hon oroligt och rusade fram till mig. Hon slängde högen med tidning på golvet och kramade om mig hårt. Dåligt! Värst! Sårad och gråtfärdig. Jag vill dö! Jag vill sjunka ner i marken och inte finnas något mer!
''Sådär...'' svarade jag kort. Jag hade inte ork att berätta varenda tusen ord om hur jag mår. Sådär fick duga. Hon kommer ändå se att det inte är så. Hon känner mig för väl.
''Lola... Jag ser på dig att du inte mår bra.'' Sa hon och la sin ena hand på min axel och gav mig ett snett medlidande leende. Jag suckade och lutade mig tillbaka i sängen.
''Nej, jag vill seriöst försvinna... Jag vill dö!'' sa jag och tryckte kudden mot ansiktet. Min mening dämpades av den mjuka vita kudden. Hon suckade ledsamt och la sig jämte mig. Hon visste såklart vad som hade hänt. Jag kunde inte låta bli att inte berätta det. Hon skulle skulle ändå se på mig att något hänt. Som hon gjorde nu. Det går inte att ljuga för henne. 
''Du gjorde rätt... Okej? Du tog ett beslut. Det var antingen eller. Att han dör eller att hålla sig borta från honom vilket innebär att inget händer honom...'' Sa hon för att få mig på bättre humör. Men inget kunde få mig på humör. Bara Justin. 
''Men det känns bara så fel ändå...'' sa jag och snyfftade. Tårar var påväg att komma. Men jag höll dem inne.
''Du... Vi hittar på något, okej? Så du glömmer allt för en stund.'' Sa hon och ställde sig upp. Inte förräns då märkte jag att hon hade pjamas på sig. Ett par rosa blommiga pjamas byxor och ett vitt linne. Jag hade ju faktiskt också pjamas på mig. Ett par blå blommiga - pjamas - byxor och ett vitt linne. Hitta på något? Så att jag glömmer allt? Just för stunden? Jag nickade och tvingade fram ett leende.
''Okej, vi kan titta på någon rolig film och... Hm... Äta oss tjocka!'' skrattade hon. Jag kunde inte hålla mig för skratt så jag började garva. 
''Okej! Vi sticker till affären och köper en massa snacks och godis...'' sa jag efter jag lugnat ner mig.
''I pjamas!'' skrattade hon. Jag nickade med ett brett leende. Jag har sådan tur att hon finns. Vad skulle jag gjort utan henne?
 
 
      
Med gitarren i famnen och blicken ut mot hennes hus rann tårarna. Ja. Jag, Justin Bieber grät. Men någon som betyder allt för mig bara dumpade mig plötsligt. Varför vet jag inte. Hon var min bästa vän... Min flickvän. Min syster - Att vara ihop med sin syster värkar lite konstigt men hon var värkligen som en syster för mig - och mitt allt. Jag var förstörd. Bokstavligen. Jag har inte lämnat mitt rum på fem dagar. Vinden susade i mina öron. Solen värmde min hud. Sittandes på min hyfsat stora balkong blev jag. Min bok framför mig - där jag brukar skriva mina låt texter - och pennan i min hand. Gitarren ställde jag åt sidan för en stund. Jag tårkade bort en tår som slank ut. Varför? Varför blev det såhär? Hur kunde det bli såhär? Det var så bra tills hon fick det jävlar smset! Hon blev rädd och började gråta. Så började det. Och såhär värkade det sluta. Att jag ruttnar här på balkongen med en gitarr och en bok. Olycklig. 
''Gubben...'' Hörde jag en vänlig röst säga från rummet. Jag orkade inte bry mig.
''Kan du åtminstånde komma ner och äta? Klockan är halv åtta.'' Sa hon och gick mot mig. 
''Bara snälla... Låt mig vara. Jag kommer ner när jag har lust.'' Svarade jag en aning kaxigt. Det var inte meningen att det skulle låta så kaxigt. Hon suckade och gick ut igen. Jag släppte en tår men torkade bort den lika snabbt. Jag drog åt mig boken och började smått sjunga på den.
''Lately I've been thinking, thinking about what we had And I know it was hard, it was all that we knew, yeah Have you been drinking, to take all the pain away? I wish that I could give you what you deserve Cause nothing can ever, ever replace you Nothing can make me feel like you do, yeah You know there's no one, I can relate to I know we won't find a love that's so true.....'' Det var en del av min låt: Nothing like us. Den handlar om mig och Lola. Jag har inte skrivit klart den ännu. Jag hörde skratt från trottoaren. Skrattet var så likt någons... Jag kände igen det så väl! Jag ställde mig upp och tittade mot personerna som skrattade. Aria och... Lola. För en sekund stannade hela världen. Jag satte mig ner igen med en dunst... Hade hon gått vidare?
 
     
''Ja! Det är sant!'' Skrattade Aria så hon var alldeles röd i ansiktet. Jag skrattade så jag fick ont i magen. Men skrattadet upphörde då jag fick syn på honom. Justin. Han satt på sin balkong alldeles förstörd. Mitt stora leende försvann snabbt och mina ögon blev tårfyllda. Tårar rann ner för hans kinder. Har jag gjort detta? Fått honom att gråta? Att bli sårad? Jag kände hur en tår rann ner för min kind. Skuldkänslorna kom tillbaka. Han förstår inte varför jag gjorde det. Om han bara visste skulle han kanske förstått. Men jag kan inte säga. Jag kan bara inte! Han tittade på mig med en ledsen blick och mimade ''Why?''. Men jag kunde inte svara på den frågan. Svar hade jag, ja. För att jag älskar honom. Jag skyddar honom på detta sätt.
''Lola?'' Sa Aria med en rynka i pannan och tog tag i min hand.
''Mm, Va?'' Sa jag och torkade bort mina tårar. 
''Vad är det? Varför gråter du?'' Frågade hon.
''Jag...'' Började jag. Men jag tyckte hon hade hört nog om allt som hänt och förkänade att ha like kul ändå. ''... Bara glädje tårar'' Sa jag istället och tvingade fram ett brett leende. Hon tittade på mig misstänksamt men nickade sedan. Vi började gå igen och innan vi höll på gå förbi hans hus gav jag honom en snabb blick.
-
Vi stog utanför affären och gick in helt random. I pjamas och solbrillor. Killen som stog i kassan stirrade på oss med en konstig blick men vi låtsades som ingenting. Jag gick til en hylla full med bara chips. Jag kastade ner tre olika påsar i den blåa korgen och fortsatte mot godiset. Jag fyllde en påse med en massa godis. Jag mötte Aria vid kassan. Hon hade lastat sin korg med en massa läsk, filmer och tidningar. Jag flinade stort och betalade sedan. Det blev tre kassar fulla med en massa chips och godis. Läsk och filmer. Vi sprang hem med påsarna och ställde dem i mitt rum. Vi fixade iordning min säng med en massa kuddar och satte igång en komedi. Vi hade framme fyra olika skålar med allt vi köpte. Läsken stog på mitt lilla bord där även glas fanns. Filmen var rolig. Vi skrattade en massa. Men jag kunde inte slappna av. Jag tänkte på Justin. Hur sårad han var. Hur jag sårade honom. Skuldkänslor stänkte över mig. Jag skulle mer än gärna springa över till honom och säga förlåt och berätta allt. Men så lätt är det inte. Om jag gör det så är det ju inte så att 'Bitchen' kommer låta mig vara ifred. Snararsakt tvärt om.
-
''Är du säker på att du klarar dig själv?'' Frågade hon för femte gången. Mamma hade åkt för nån timme sen. Hon skulle till jobbet. Något hade hänt och dem behövde henne.
''För femte gången ja!'' Log jag.
''Okej... Men ring om det är något!'' Hon kramade mig hårt och log sedan.
''Jadå...'' Jag vinkade hejdå innan jag stängde dörren efter henne och sprang upp till mitt rum. Jag sneglade på klockan som visade prick 23:00 och kastade mig sedan i sängen. Med en suck drog jag täcket över mig och tittade upp i taket. Den ända jag kunde tänka på nu var Justin. Med honom i tankarna somnade jag snabbt.
-
Jag vaknade hastigt av att något nerifrån slängdes i - väggen eller - golvet. Jag for ur sängen och smög ut ur mitt rum. Klockan visade 00:15. Jag smög ner för trappan med hjärtat i halsen. Det var alldeles kol svart i hela huset. Golvet i hallen var full med massor av glasbitar. På golvet låg även en tavla. Jag smög fram till hallen och tog upp den. Det var en bild på mig och Justin tillsammans. Jag ställde den på den vita möblen och fortsatte ut mot köket.
''Hallå? Mamma? Är det du?'' Ropade jag. Osmart om det vore någon tjuv. Jag bet mig nervöst i leppen. Jag smög fram till vasken där det låg en köks-kniv. Jag tog den i handen och vände mig om. Jag blev alldeles chockad när jag såg vem som stog där. Paniken steg.
''Du minns väl mig..?'' Flinade hon. En pistol skymdes i hennes högra hand.....
__________________________________________________________________________________________________________
 
Oj? Vem kan det vara? Hur kommer det gå för Justin och Lola? 
Är det kanske A? Eller någon annan? Vem vet... Jo jag vet! x) KOMMENTERA PÅ BABES! ♥
 
 

Kommentarer
M säger:

så bra skrivet! Man lever sig verkligen in i storyn.

Svar: Haha! Tack så mycket!! :D♥
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym giiiirl säger:

Du är så duktig! Fortsätt skriva och du bli något stort någon dag! Älskar din novell! Den är så spännande! Vill ha mer! Nu Nu Nu!! <3<3<3

Svar: Nawe! Tack för att du tror på mig ;D<3
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

BELIEBER säger:

Awesome!!!! MEEEEEEEEER! Haha är beroende av din novell! Vill aldrig att den ska ta slut! Sluta ALDRIG! Snälla mer snart! <3 ;D

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym chey ♥ säger:

Here i'm again :l balndade rekationer från mig haha gråtfäridg/glad/sur

jao fast gråtfärdig från novellen dåhh c: ♥♥ är antagligen övertrött så ja ;/ men snälla skriv mer så fort du kan!

KOMMENTAR SKRIVEN:




- Skriv ditt namn här:

- Skriv din e-post:

- Skriv din url här:

- Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback