Inlägget är skrivet under kategorin ✓ DID 1: Devil In Disguise © BIEBSTOORY.BLOGG.SE

Chapter 42. Perfect pitch

 
''Det kommer gå bra.'' Sa han lugnande. Han läste av mig rätt bra. Jag var nervös och rädd, över allt just nu. Över att kanske förlora Justin. Förlora Cece eller hela gänget. Men att dö, det var jag inte rädd för. För jag kände ändå inte riktigt någon mening i mitt liv. Jag skulle bara få mer problem ju mer uppdrag jag gör. Det skulle inte göra mitt liv mycket enklare. Himmlen hade börjat mörkna vilket skulle göra det lättare för oss att smygga oss på dem.
''Redo?'' Sa Damon i förar sätet när han stannat en bit in i skogen. Jag tittade osäkert på honom innan jag nickade. 
 
''Okej, vi följer planen. Och håller oss till planen. Hela tiden. Okej?'' Viskade jag och gav alla en förstående blick. Dem nickade långsamt. Vi hade packat upp alla vapen som var och en skulle ha sedan drog vi av oss våra jackor och under hade vi svarta kläder som skulle göra det ännu enklare att smyga runt i. Nervositeten hade sjunkit en aning vilket lättade på trycket. Jag hade intalat mig att det skulle gå bra. Att planen skulle gå som planerat.
''Jag smiter in där och på något sätt distraherar jag dem medans du och Damon dödar vakterna.'' Jag pekade på den lilla kartan vi gjort och tittade på Justin och sedan på Damon som nickade förstående.
''Killar'' Jag vände blicken åt resten. ''när ni fått klar tecken att anfalla så gör ni det. Okej?'' Jag ville veta så dem hade förstått allt jag sagt. Dem nickade med allvarliga blickar.
''Är ni redo?'' Allas blickar drogs åt Justin som nu tagit till sig ork att säga något. Är vi redo? Kanske... Kanske inte. Antingen kommer det gå som planerat. Eller så skiter hela planen sig. Som jag nu fruktar. Alla nickade förutom jag. Justin slingrade sin muskulösa arm runt min midja och pussade min tinning mjukt.
''Det kommer gå bra. Jag lovar dig.'' Viskade han i mitt öra, jag rös till och min hud blev alldeles knottrig av hans mjuka, underbara stämma.
''Kom igen! Då börjar vi!'' Sa Damon efter en stund i tystnad. Eftersom vi parkerat en bra bit från stugan så kunde vi prata i normal ljudnivå utan att behöva oroa oss över att bli avslöjade. Grenar under oss knakade till och löven som fallit ner till marken blåste omkring i skogen. Vinden var kall och himlen var snart kol svart. Känslan att snart vara tvungen att döda folk ogillade jag. Jag visste att dem var elaka. Men den känslan att jag ändå dödar människor, som antagligen har en familj bakom det hela, inte längre kommer få träffa dem. Den känslan försvinner aldrig. Jag har jobbat som agent i flera år nu. Dödat tusentals av människor som jag sedan fått skuldkänslor av. Det gjorde ont inom mig att veta att jag dödat människor. Som kanske är som Justin. Hans familj... Dog. Jag vet inte hur. Men det ändrade totalt på honom. Och idag är han den kriminella Justin Bieber.
''Är du okej?'' Justin vände sin blick ner mot mig och kramade hårt om min hand. 
''Mm...''
''Summer.'' Det kändes bara så fel att bli kallad för Summer av Justin. 
''Jag är okej!'' Tjöt jag upprört och slog ner blicken i marken. En lång, utdragen suck lämnade Justins mun.
''Berätta för mig, Summer. Berätta vad som är fel! Jag kan inte gissa vad det är som stör dig!'' Spottade han ilsket. Jag suckade och drog in den kalla luften genom näsan och sedan släppte ut den genom näsan.
''Nej, du kommer tycka det är mesigt.''
''Varför skulle jag?''
''För att vara en agent, och känna så som jag känner. Är bara...'' Jag hittade inget passande ord. Inget som passade till vad jag tyckte. 
''...Fel.'' Sa jag tillslut. Han stannade upp och suckade. Jag gjorde inget mer än detsamma och vände tillslut min blick upp mot honom. Han gav mig en blick. Som jag tydligt kunde se tyda, berätta.
''Jag är rädd att döda människor...'' Helt fel uttryck. ''Nej, jag är inte rädd. Jag gillar inte de faktum att döda någon som har en själ. Jag gillar inte att döda någon över huvud taget. Vare sig personen är elak eller inte.'' Och äntligen var det sagt.
''Summer...'' Andades Justin tungt ut. ''Snälla, Justin. Döm mig inte...-''
''Sluta. Sluta, babe. Jag... Jag skulle aldrig döma dig. Vare sig du är utan armar eller inte.''
''Jo, Justin. Det skulle du.''
''Lägg av. Det var ett exempel. Poängen är den att... Jag dömer dig inte för hur du ser ut eller vad du tycker. För jag menar. Du är unik som du är. Och kan inte ändra på dem sakerna du ogillar om dig själv. Eftersom det är en del av dig.'' Han tog mina händer i sina och kramade om dem, hans intensiva ögon kollade djupt in i mina och en röd färg spred sig på mina kinder... Vänta... Rodnade jag? Det är inte möjligt. Jag har aldrig gjort det. Kanske som liten. Men det var ett tag sedan jag kände mig... Speciell. Så som han uttalade orden. Med ett leende på sina läppar. Fick dem orden att känna mig alldeles speciell. Så som han uttryckte sig, unik. Hans händer tog tag om mina kinder och tryckte sina mjuka underbara läppar mot mina...
''Åh, get a room! Håll er till planen, det innebär att man inte ska distraheras, på det sättet.'' Vi båda ryckte till när Damon nu stod jämte oss.
''Kom igen nu!'' Sa han en aning upprört och fortsatte vidare. Jag fnittrade till och sedan fortsatte vi gå.
 
''Summer... Är du redo?'' Ville Damon ha bekräftat innan han skulle skicka in mig i huset. Jag svalde hårt och vände min blick mot det fula, mögliga huset. Ta dig samman Summer. Vi gör det har för allas bästa. Min blick vandrade vidare mot Justin som gav mig ett lugnande leende innan jag slutligen vände min blick mot Damon och nickade beslutsamt.
''Då börjar vi.'' Viskade han med ett flin och räckte fram mig en pm5:a. Den var hyfsat stor. Lagom stor för att springa runt med i ett hus. Jag satte vapnet på ryggen med hjälp av två band som satt fast i den och drog upp den ena pistolen ur skin stöveln. Snabbt skruvade jag på en ljud dämpare. Jag behöver inte ens förklara vad den är till för eftersom självaste ordet säger det mästa. Den dämpar ljudet när man skjuter. Jag gav båda en nick vilket betydde att jag skulle gå in. Detta kommer gå bra. Vi kommer rädda Cece, döda Slyders och alla kommer överleva. Försökte jag intala mig själv.
                                     
''Sluta gråta slyna!'' Röt jag och slog till henne i ansiktet. Den fucking jäveln håller aldrig tyst.
''Få tyst på henne!'' Röt jag. Reed kom fram springande med haffa tejp och satte det för henne mun. Jag slog mig ner på den söndriga fotöljen och tittade ilsket på henne.
''Varför gör vi det här, Elijah.'' Tog Josh sig mod att säga. Jag vände sakta min blick mot honom, ställde mig upp, gick med långsamma, hotfulla steg mot honom och stannade en meter ifrån honom.
''Varför... Vi gör det här?'' Morrade jag och böjde mig ner så jag kom i hans höjd där han satt på en stol.
''Josh... Jag har berättat många, många, många gånger, varför vi gör det här'' Sakta började jag gå runt honom i en långsam tackt. 
''Har du inte lyssnat, på något utav vad jag sagt?'' Nu började jag bli riktigt irriterad på honom. Att jag ville skjuta huvudet av honom.
''J-jo... Jo det har jag.'' Han tittade nervöst på mig och svalde hårt.
''Det är för han dödade min fucking föräldrar!!!'' Skrek jag honom i ansiktet. Han knep hårt ihop med ögonen och tryckte sig mot stolens rygg.
''Jag vill inte ångra mig att jag lät dig gå med i gänget.'' Spottade jag med sammanbitna käkar. Han nickade hastigt och tittade försiktigt upp på mig.
''Ey, Jake! Titta till killarna där ute...'' Ropade jag ''Jag känner Justin, alldeles för väl och vet att han inte skulle låta en channs att döda mig, gå till spillo.'' Viskade jag tyst för mig själv.
                               
Med hjärtat i hals gropen började jag smyga runt i den söndriga stugan som var extremt stor. Det var svårt att veta vilken väg man ska ta. Sakta började jag ta mig fram till en trappa men stannade upp då jag kunde skymta en man gå ner för trappan. Det var försent att gömma sig nu... För han hade hunnit se mig. Han tittade chockat på mig och han inte reagera innan jag sköt honom med ett snabbt skott i huvudet. Som tur var hade jag ljud dämpare på vilket gjorde så jag inte blev avslöjad. Jag tog ett djupt andetag för att ta mig samman och började sakta, sakta smyga upp för den mögliga bruna trappan. När jag kommit upp på över våningen kunde jag sakta börja höra röster prata i ett rum några meter bort. Jag drog sakta upp min mobil och skrev kort in ett sms till Justin som lydde:
''Övervåningen, attack om 5 minuter.'' Innan jag började gå med normala steg in mot rummet där dem flesta satt. I ett hörn satt Josh med blicken upp spärrad mot mig som allas andra blickar också var. Elijah satt i en trasig fotölj medans resten stod utspritt. Slutligen... Personen jag mest kom för. Cece, satt med bundna händer på en brun liten stol med tejp för munnen och med sina tåriga ögon tittade hon med rädsla på mig.
''Nemen, ser man på. Summer Paris.'' Sa Elijah med ett flin. Jag tog några steg in och ställade mig några meter ifrån honom.
''Elijah'' Sa jag bittert. ''Vart har du Justin?'' Han tittade misstänksamt på mig och lutade sig tillbaks i fotöljen.
''Tror du jag skulle vilja ha med honom... Hit, efter de du orsakat mellan oss, hu?'' Ljög jag och spännde blicken i honom.
''Det var så lite,'' Flinade han nöjt. Om han bara visste vad vi planerade.
''Så... Varför vilja döda mig så plötsligt?'' Jag syftade på då han för följde oss och orsakade så vi krockade. Idiot.
''Nu när Justin vet om dig, tänkte jag att du inte var till användning längre''
''Du har inte använnt mig. Jag har inte gjort något för dig.'' Vad var det han menade?
''Över till något annat... Vet du varför Justin så gärna vill döda mig.'' Han log hemlighets fullt mot mig och ställade sig upp. Med små, långsamma steg tog han sig fram till mig och drog sitt finger över mina läppar. Jag backade undan ett steg.
''Varför skulle han inte vilja döda dig? Vem vill inte det.'' Morrade jag irriterat. Han gav mig en morrande blick och höjde sin hand för att slå till mig men hann inte längre än så förräns jag hörde hur några steg in i rummet vilket fick honom att stelna till.
''Jag skulle inte göra så om jag var du.'' Morrade en igen kännd röst. Ett nöjt leende spred sig på mina läppar innan jag backade bak till killarna.
''Se inte så förvånad ut... Vad trodde du, Elijah? Att jag skulle komma själv?'' Jag höjde på ögon brynen med samma nöjda leende som spridit sig på mina läppar.
2000 ord :D Woopa! Vad tycks om kapitlet? ♥
KOMMENTERA nu och gör mig glaaaad ♥ Puss o Kram!♥
 

Kommentarer
Celebnovell säger:

JAG ÄLSKAR DET. Är helt ordlös, detta var perfekt! ♥

Svar: Awe, gulle tack :')♥♥
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://Celebnovell.blogg.se

Jessica säger:

Haha, vad konstigt det känns att Justin kallar henne summer! Hoppas planen går som planerat och att inte skadas(förutom slyders gäng då)

Svar: Haha, känns lika dant för mig :D♥
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

Cindy säger:

Omg!!! Helt sjuuukt bra! Meraaa nu nu nuuu

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

GRYMT!!!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

GRYMT!!!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Ebba säger:

She's badass !!!!

Svar: yeah, she is ;D♥
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

Adina säger:

Grymt kapitel! Mer nununununuuu

KOMMENTAR SKRIVEN:

Celina säger:

Meeeeer

KOMMENTAR SKRIVEN:

Maria :* säger:

Bästa kapitlet!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Biebertimez säger:

Gud vad fin design du har, jag undrade om du skulle vilja göra länkbyte med mig?

Svar: Om du mailar mig: [email protected] så kan vi prata om det där ;)♥ Btw, tack detsamma ^^ ♥
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://biebertimez.bligg.se

Ellen säger:

AHH älskar det!!!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Bella säger:

Så jäkla bra skrivet! Du rockar!

Svar: Awe, tack sötnos!♥
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

Tilde säger:

Fy fan vad bra, snälla gör vad som HÄLST för att få KAPITLETT så snart som möjligt! Så underbart bra,

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://fames.se/justinbiebers

Emelie säger:

Sjukt bra ! :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Gabriella - Only Biebz säger:

Vill du göra ett länkbyte? :)

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://onlybiebz.blogg.se

Gabriella - Only Biebz säger:

Vill du göra ett länkbyte? :)

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://onlybiebz.blogg.se

Gabriella - Only Biebz säger:

Vill du göra ett länkbyte? :)

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://onlybiebz.blogg.se

Michelle säger:

Jag älskar det

KOMMENTAR SKRIVEN:

Caroline säger:

Grymt bra! meeeer!!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

biebersfru säger:

omfb meeeeeeeeeeeeeeeer

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://justinnovell.devote.se

Lola säger:

När kommer dem ha sex? Och när ungefär slutar novellen, inte nu snälla den är så bra , du får inte sluta än:( Kram

KOMMENTAR SKRIVEN:




- Skriv ditt namn här:

- Skriv din e-post:

- Skriv din url här:

- Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback