Inlägget är skrivet under kategorin ✓ DID 1: Devil In Disguise © BIEBSTOORY.BLOGG.SE

Chapter 37. Fucking liar

 
''Justin jag-'' En ringsignal avbröt mig mitt i meningen. ''Förlåt. Jag måste bara ta det här.'' Sa han ursäktande och drog upp sin mobil ur fickan innan han förde den mot örat.
''Ja hallå?'' Sa han. Jag såg hur han först blev arg. Men sedan hamnade i chock.
Han förde mobilen sakta ner från örat till mag höjd och la sedan på. Jag kunde skymta 'dolt nummer' på displayen. Det finns bara en person som har dolt nummer... Jag svalde hårt och tittade skamset upp på Justin. Oh my... Det var just detta som inte fick hända. 
 
Jag visste precis vem som hade ringt och vad dem hade sakt. Jag svalde hårt och kollade upp på honom.
''Justin... Jag-''
''Är det sant?'' Ville han veta. Jag tittade skamset ner i golvet och började riva mig i handflatan för att distrahera mig själv.
''Titta på mig.'' Bad han med en hot full ton. Jag gjorde som han sa och vände min blick upp mot honom. Han tittade argt in i mina ögon.
''Är. Det. Sant?'' Sa han ord för ord med sammanbitna tänder. ''Jag ville inte såra dig.'' Sa jag med en tjock röst.
''Så det är sant.'' Han skakade besviket på huvudet och tog några steg närmre mig.
''Jag fick reda på det via telefon. Via telefon! Av fucking Elijah!'' Röt Justin. Hans blodådror syntes på hans spända hals.
''Jag tänkte berätta det!'' Försvarade jag mig själv. ''Du tänkte.'' Fnös han. ''Om inte han skulle ringt skulle du fått reda på det via mig, Justin.'' Sa jag med gråt i halsen. Va stark nu, Noel. Gråt inte. Inte framför honom. Inte nu.
''Är det något mer du ljugit för mig om, Summer? Hu!?'' Han flåsade argt och gick fram och tillbaks i rummet. Jag fruktade inte honom. Jag vet inte vad jag egentligen var rädd över. Kanske det faktum att han kommer hata mig? Det kunde inte bli värre. Han visste redan att jag hette Summer. Om jag inte berättade om att jag var agent skulle han säkert ta reda på det själv, vilket skulle göra det hela värre.
''Jag... Jag är en agent.'' Sa jag gråt färdigt. Jag hörde hur han stannade mitt i allt och tittade på mig med en arg blick.
''För fan!'' Röt han i full hals. Jag ryckte till och svalde hårt. ''Justin jag-''
''Du har för fan inget att säga!!'' Skrek han så hela hans ansikte blev rött. Där brast det. Tårarna började spruta ut ur ögonen som jag försökt hålla inne ett långt tag.
''Fattar du inte hur jävla dåligt jag mår!?'' Skrek jag gråtandes. ''Jag lämnade fan stan för att försöka glömma dig! För att du skulle glömma mig! Att både du och jag skulle slippa det här!'' Skrek jag och satte händerna för ansiktet. 
''Jag borde inte kommit tillbaks...'' Nästan viskade jag. Jag såg hur hans ansikte mjuknade.
''Du fattar inte hur jävla svårt jag haft det i mitt liv!'' Sa jag snyftandes. ''Jag lever inte som en prinssesa eller som en rik tjej. Jag mår fan hela tiden piss! Okej! Mår du bättre nu!? Nu när du vet att hela mitt liv är en jävla röra!'' Skrek jag och slog ut med armarna. Han tittade ner i golvet men vände sedan sin blick upp mot mig. Då hans hårda blick fann sig tillbaks igen.
''Jag bryr mig fan inte! Jag har fan ingen familj! Jag har inget liv!'' Röt han. ''Jag bryr mig inte om hur jävla dåligt du mår! Din morsa och syrra blev i alla fall inte slaktade!'' Röt han argt. Jag tittade sorgset på honom.
''Nej, Justin. Det gjorde dem inte. Dem sprängdes i tusen bitar... I en fucking bil bomb.'' Sa jag och tårarna som nyligen slutat rinna började spruta ut ur ögonen igen. Han såg chockat på mig.
''Se inte så förvånad ut Justin. Jag har gått igenom mycket mer än vad du tror.'' Grät jag och lutade mig mot dörren.
Dörr handtaget trycktes ner vilket fick mig att flytta på mig. In steg Damon med en orolig blick.
''Vad pågår här?'' Undrade han med en rynka i pannan. ''Jag borde gå nu.'' Snyftade jag och smet ut genom dörren. Ner för trappan och förbi killarna som tittade som ett frågetecken på mig innan jag sprang ut genom dörren med både skorna och jackan i famnen. Jag torkade bort maskaran som hade runnit. Jag borde inte kommit tillbaks. Jag borde inte låtit mig själv falla för honom. Jag slängde in sakerna i bilen och körde snabbt därifrån med tårarna rinnandes ner för mina kinder. Jag klarar inte av detta. Det är för mycket. Han kunde åtminstonde låta mig förklara varför jag gjorde såhär. Fast... Jag har igentligen ingen ursäkt. Jag gjorde det... För att ta fast dem. Det skulle inte göra det hela bättre. Jag gasade ännu mer och körde in i skogen där jag sedan klev ur med ett rökpacket i handen och började gå mot en liten bro där jag ställde mig lutandes mot räcket. Jag plockade ur en cigarret och tände den med hjälp av en tändare och la den mellan läpparna. Jag drog in röken i halsen och blåste ut den försiktigt. Det gjorde mig mycket lugnare. Men tårarna ville inte sluta rinna. Plötsligt öppnade sig himmlen och regn öste ner på mig. Genast var jag dyngsur och alldeles kall. Jag snyftade till. Mitt liv är så jävla stört. Allting är stört. En enda röra och helt fucked up.
 
                                     
 
 ''FAN!'' Röt jag och sparkade i väggen. 
''Ey! Ta det lugnt Bieber.'' Sa Damon chockat. ''Jag kan fan i mig inte ta det lugnt!'' Röt jag argt. Över de jag nyligen fått reda på kan jag fan inte at det lugnt. Hon ljög fan! Hon fucking ljög! Jag andades tungt och slog mig ilsket ner på den mjuka sängen. Ljög... Hon ljög för mig. Hela jävla tiden. Ljög om vem hon var. Hennes bakrund. Hennes familj. Allt. Fucking allt. Hur kunde hon!? Det vi hade... Var det falskt!? Var det ännu en lögn? Låtsades hon pågrund av något fucking uppdrag? Eller var det vi hade äkta? Jag vet inget längre. Jag vet inte vad jag ska tycka, eller knappast tänka. Hon fick mig osäker. Över exakt allt.
''Justin. Berätta vad som hänt.'' Bad Damon lugnt. Jag skakade hastigt på huvudet. Vad fan skulle jag säga till honom? Han skulle säkert inte klara av fler nyheter än de att Slyders kommer efter mig om jag rymmer på grund av att en av hans killar dött. Han tror fortfarande det var jag som dödade Chace. Men det var inte jag... Fuck. Noel. Jag menar Summer. Hon dödade honom. Hur fucking solklart är inte det? Så som hon försvarade person som i detta fall är hon själv då vi diskuterade om att vi hade ännu en fiende...:
 
''Chace är död.'' Sa jag med sammanbitna käkar. Ett brett flin spred sig på Damons läppar. ''Bra, då slipper vi oroa oss för honom.'' Sa han possitivt. Jag skakade långsamt på huvudet.
''Nej, Damon. Det är inte bra. Elijah anklagar mig för att dödat honom.'' Sa jag frustrerat. ''De är inte bra.'' Skakade han på huvudet. 
''Vi har ännu en fiende, Damon.'' Sa jag och slog mig ner i soffan. ''Jag kallar inte det för fiende. Dem döda eran fiende.'' Sa Noel och slog menande ut med armarna. 
 
Självklart att det var hon. Vem annars liksom? Gjorde hon det för att hjälpa oss? Eller för att sätta dit mig? Jag suckade och la mig ner i sängen. 
''Kom igen. Hur ska jag kunna hjälpa dig om du inte berättar?'' Suckade han.
''Har jag bett dig om hjälp..?'' Jag höjde på ögonbrynen. ''Nej, så lägg dig inte i.'' Fortsatte jag.
''Justin för fan!'' Röt Damon. ''Jag erbjuder fan hjälp! Jag vet att du senare kommer tacka mig. Låt mig bara veta så kan jag fixa det.'' Sa han lugnare. Jag släppte en lång, utdragen suck och satte mig sedan upp igen.
''Du kan inte lösa det. Det går inte att lösa.'' Sa jag irriterat över hur nyfiken han var.
''Det vet du inte...'' Sa han menande och korsade armarna.  Jag suckade upprört och gav upp.
''Hon har ljugit. Om vem hon är och vad hon heter.'' Sa jag med ilska bubblande inom mig. ''Du skämtar va?'' 
''Ser det ut som det?''
''Fuck. Jag som inte trodde att hon var som Amber.'' Suckade han upprört. Amber ljög också om sig själv. Men inte för att hon var en fucking agent. Jag har aldrig fått reda på varför. Och ville heller inte det.
''Hon heter egentligen Summer Paris och är en agent. En fucking, lögnare.'' Morrade jag. Jag såg hur Damon spärrade upp ögonen. Det såg ut som all hans luft hade tagit slut.
''Paris?'' Upprepade han. Jag nickade oberört. Men kände mig krossad.
''Fan.'' Mummlade han. Jag tittade frågande på honom och fattade inte ett skit om vad som var så speciellt med det. 
                  
Han svalde hårt och tittade sedan ner i golvet.
''Vadå? Paris. Det är bara ett efternamn.'' Sa jag och ryckte på axlarna.
''Låter det inte bekant på något sätt, Justin?'' Jag skakade ointresserat på huvudet och masserade min tinning.
''Tänk efter. För fem år sedan. Då Joe dog. Pågrund av...''  Han ville att jag skulle fortsätta på meningen. Jag tittade frågande på honom och mina ögon smalnade plötsligt. Joe. Vår förra ledare som blev dödad av en agent. Det kan inte vara möjligt.
''Och efter hans död, vad gjorde du då, Justin.'' Sa Damon och tittade menande på mig. Jag svalde hårt och tittade skamset ner i golvet. Jag skakade hastigt på huvudet.
''Nej, Damon. Det är fan omöjligt.'' Protesterade jag. ''Justin, vad gjorde du.'' Ville han att jag skulle säga högt så han visste att jag förstått. Jag tittade upp på honom och drog min hand genom håret. Jag öppnade sakta min mun och utalade orden långsamt...
''Jag... Hämnades.'' Sa jag och svalde hårt. Han log snett och aploderade ironiskt.
''Exakt.'' Flinade han. Men blev sedan allvarlig. ''Och... Tillbaks till nuet. Vad tror du Summer kommer säga när hon fått reda på det?'' Jag svalde hårt och tittade med en tom blick ner i golvet. Fan.

Och vad var det om? Hämnas? Joe? En agent? What? ;)♥ Jag hann skriva HELA på bara en kväll! Helt otroligt ju! Jag säger redan nu, att nästa vecka kommer uppdateringen suga rent ut sagt. Jag ska iväg med mina två bästisar och kommer vara borta från måndag till torsdag. Jag kommer inte ha tillgång till dator och kommer då inte kunna skriva. Men jag ska försöka skriva några kapitel som jag sedan tid inställer. Alltså kommer dem komma ut det datumet och tiden jag ställt in. Vilket är toppen! Om jag bara får det att funka som jag nu inte fått när jag försökt flera gånger. Det var det. Men... Novellen börjar gå mot sitt slut. Vilket då kommer vara några kapitel till. Kanske till 40 eller 42? Jag vet ännu inte. Jag skriver i alla fall tills jag har slut på ideer. Love you!♥
 

Kommentarer
Anonym chey ♥ säger:

OMFG DET ÄR SKITBRA!

Det är justins som sprängde noel/Summers mamma och syster.

KOMMENTAR SKRIVEN:

Jessica säger:

OH MY FUCKING GUUUUUD!!! Hur ska dem nånsin kunna bli tillsammans igen?! Noel/summer har ljugit om allt, och va såååå nära på att döda Justin. Och Justin har dödat hennes mamma och syster. Omg...... KAN INTE VÄNTA TILLS NÄSTA KAPITEL

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

VAAAA DEN FÅR NT GÅ SLUT!!!! DÅ MÅSTE DU SKRIA EN NY NOVELL!!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Maddo <3 säger:

OHHH MYYYY FUUUUCCKING!!! Jag dööööör här!! När kommer nästa kapitel?! Snart HOPPAS jag! Nej Gud!! Novellen får bara inte ta sluuuut om några kapitel! Den är bäääääst!

OMG! Du kan bara inte säga att det är sant att det är Justin som dödat Noel/Summers mamma och syster!? O.O
Kan bara inte vänta tills nästa kapitel!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Josefin säger:

: vill den ska vara längre, 40 är ju itne mycket :( men skriver sjukt bra och blir sjukt intresserad nu så skriv :D

KOMMENTAR SKRIVEN:

Tilde säger:

OMB OMB OMB OMB SHIT NEJENEJNEJ JUSTIN FÅR INTE HA DÖDAT DE SHITT FML GUD VAD BRA DU FATTAR INTE DU SKRIVER SOM ÄN JÄVLA ÄNGEL SHIT DU ANAR INTE HUR MYCKET JAG VILL SKRIVA OM HUR UNDEBAR OCH HUR SJUKT BRA DU ÄR 42 KAPITEL VA NEJ NU BÖRJAR JAG GRINA OXÅ DIN NOVELL ÄR SÅ BRA DU FÅR INTE SLUTA NEJJJJJ ISÅFALL MÅSYÖTE DU STARTA EN NY!!

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://fames.se/justinbiebers

Anonym säger:

vaaa? är det justin som exploderade noels/summers mamma och systers bil???? men den är bra som vanligt

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

omfg jag måste bara veta nu när kommer nästa kapitel? snälla söta rara kan du skriva så snabbt som möjligt.
WHAT NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
Novellen får inte ta slut om några kapitel jag älskar den här novellen den är min favorit. kom igen dom kan bråka sen så märker dom de inte vara utan varandra sen så blir Justin en agent dom gör uppdrager tillsamman. jag vet inte jag suger på sånt här ,men snälla novellen får inte ta slut nu.

KOMMENTAR SKRIVEN:

Amina Bieber! säger:

Awesomee! Mer tack. :)<3
Btw, länkbyte? :)<3

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://jbieberfictions.blogg.se

Celebnovell säger:

OMG DET ÄR JUSTIN SOM DÖDAT SUMMER FAMILJ - FÖRUTOM HENNES PAPPA:
OMG DETTA ÄR SÅ BRA - JAG KOMMER RENT UT SAGT GÅ UNDER NÄR DENNA NOVELL ÄR SLUT!

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://celebnovell.blogg.se

cici säger:

fan va bra, OMG JUSTIN HAR DÖDAT SUMMERS MAMMA OCH SYSTER :/

KOMMENTAR SKRIVEN:

Celina säger:

Omg omg så jävla bra!! ;')

KOMMENTAR SKRIVEN:

Maja säger:

Omg! Vad spännande!! Kan inte vänta till nästa kapitel. Snälla lägg ut ett till snart annars dör jag!! ;)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Asså omg nej den får inte ta slut jag älskar novellen!!!! Och asså omg vet inte vad jag ska säga börjar få tårar i ögonen och så bra som du skriver!!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Maria :* säger:

OMGOMGOMGOMG!!! BÄSTA KAPITLET EVEER!! meeeeeeeer

KOMMENTAR SKRIVEN:

Emelie säger:

Jätte bra! :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Ebba säger:

OMG!! Justin dödade hennes mamma och syster!

KOMMENTAR SKRIVEN:

bella säger:

omg!!! nej nej nej!!!! hur ska detta sluta? oooh!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Biebsdrew säger:

OMMMMMMMMM HOLLY SKIT BRA LÄNGTAT TILLS NÄSTA ASSÅ JAG SKULLE PRECIS SÄGA TILL DIG SOM TIPS ATT JUSTIN SKULLE HA DÖDAT HENNES FÖRÄLDRAR ELLER OM DE SKULLE VARA RICK HENNES CHEF MEN DE HÄR ÄR JÄÄÄTTTE BRA

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://biebsdrew.blogg.se

Ellen säger:

OMG OMGGGGG!!!! Shit han döda dem 😰🙊

KOMMENTAR SKRIVEN:

Michelle säger:

OMG Justin dödade henne mamma och hennens syster :O

KOMMENTAR SKRIVEN:

Emelie säger:

Omg, jätte bra ! :)

Tror det var justin som sprängde summers mamma och syster.

KOMMENTAR SKRIVEN:

Adina säger:

Omgomgomg va bra! Avlider om jag inte får mer snart :D

KOMMENTAR SKRIVEN:

biebersfru säger:

OMFB skitbra meeeeeeeeeeeeeeer

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://justinnovell.devote.se

Cindy säger:

1.SÅ FUCKING BRA! 2.åhhh :( men när kmr nästa upp då? 3 NEJ! DU FÅR INTE SLUTA MED DENNA NOVELLEN, DETTA ÄR DEN BÄSTA JAG NÅGONSIN LÄST!

Svar: 1. Awe! Tack Cindy!♥ 2. Nästa kommer förmodligen imorgon. 3. Vad gulligt!♥ Glädjer mig att du gillar den!♥ Men tyvärr så kommer novellen inte vara för evigt. Men lovar att börja på en ny!♥ Love 2 you!♥
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Snälla lägg ut nästa idag pllllleeeeease

Svar: Haha, gulle. Well... Ska försöka! ;)♥
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:




- Skriv ditt namn här:

- Skriv din e-post:

- Skriv din url här:

- Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback