Inlägget är skrivet under kategorin ✓ DID 2: Dark Night Rises © BIEBSTOORY.BLOGG.SE

18 - Just do as I say

 
''Jag får tänka på saken... Snälla gå nu, jag är trött.'' Jag vände min blick mot fönstret till höger om mig i en obehaglig gest. Sängen knarrade till innan jag kände hur ett par blöta läppar tryckte mot min kind. Jag bet mig i kinden för att inte ångra mig. Håll fast vid ditt beslut. Dörren öppnades och stängdes i samma sekund som mig vände min blick mot Justin som steg ut ur rummet. Jag slängde bakåt och damp ner med huvudet på kudden.
Tänk på det. Överväg saken. Förlåta honom? Sura på honom? Om mina känslor för honom är tillräckligt starka kommer jag slutligen dras till honom, jag behöver bara tid. Kanske när allt löst sig? Om det löser sig. 
 
Solens strålar prickade precis mina ögon från fönstret som befann sig på väggen jämte. Jag gnuggade mina ögon innan jag vände på mig och drog täcket över huvudet. Men sedan kom jag på, fan, det är en ny dag. Nya saker som kommer hända, kanske ännu ett bråk? Kanske också ännu en dag man får tillbringa i rummet? Men jag skulle inte sluta leva idag. Idag var inte min dag att sura. Idag skulle ingen få dra ner mitt goda humör. Jag log, denna gången - på väldigt länge - ett riktigt leende som nådde öronen. Jag drog hastigt täcket från min kropp innan jag glatt flög ur sängen och trippde över det kalla golvet till wicen som mina kläder hängde i. Jag bläddrade fundersamt bland alla plagg tills jag slutligen drog av mig mina gammla kläder och drog på mig dem nya med ett ryck. Jag brydde mig inte om mitt hår såg ut som ett fågelbo eller inte. Jag var hemma och behövde inte se perfekt ut. Killarna var min ''familj'', mina bröder. Dem dömde mig inte för hur jag såg ut. Jag steg nöjt ut och satte mitt hår i åtminstone en knut, sträckte mig efter mobilen och steg ut ur rummet och trippade ner för trappan. Jag hoppades Justin var lika glad som jag var. Jag ville inte att ännu en dag skulle bli förstörd. Minut visaren passerade tolvan och slog precis 10 när jag hade nått köket. Jag hade gått förbi dem flesta som satt i vardagsrummet och gjorde lite allt möjligt. Några satt ute på terrassen och åt medans andra badade - stranden är bara någon meter bort. Jag drog i kylskåps handtaget och träffades av en kall bris. Mina ögon granskade hela kylen, jag var ute efter något exotiskt, gott och unikt. Men hittade ingenting! Dessutom så var jag inte så hungrig. Så det skulle inte göra något om jag skippade frukosten just för idag. Jag stängde den igen och gick ut till terrasse där Zack och Tyler hängde med varsin macka i handen. Jag lutade mig mot järn räcket och granskade dem medans dem proppade i sig maten. Snacka om glufska. Jag granskade min omgivning och fann ett mango träd på andra sidan terrassen. Jag spärrade upp ögonen och rusade över till andra sidan innan jag sträckte mig fram och greppade tag om en stor, mogen mango. Jag slickade mig om munnen och utan att ens tänk på att skölja den eller liknande tog jag ett stort bett av den. Min mun fylldes med en underbar smak. 
''Ey, smaska lagom!'' Skrattade Tyler. Jag vände mig mot dem och höjde på ögonbrynen.
''Ska ni säga som glufsar i er era mackor.'' Flinade jag innan jag gick och satte mig jämte dem. Dem mumlade något och himlade med ögonen. Men jag var helt i tranns då jag fått syn på Justin som stigit upp ur havet med droppar som klistrat fast sig på hans mage och hela kroppen. Jag kände fjärrilar i magen när han började gå mot huset, ännu inte medveten om att jag stirrade på honom. Men mitt i allt kom en blond lång tjej fram till honom. Först trodde jag det var Victoria. Men insåg sedan att det inte var Victoria då hon inte såg ett dugg ut som henne. Men det ändrade inte de faktum att jag var svartsjuk. Det skulle jag vara om det var Victoria och är även det nu.
''Bitch...'' Viskade jag tyst för mig själv. Som tur var reagerade ingen på vad jag sa utan båda satt helt inne i sina telefoner. Jag kunde se hur hon räckte honom en lapp och strök sin hand på hans bara axel medans hon rönkade hans väl tränade kropp. Han är min! Skrek en ilsken röst inom mig. Osams eller inte, han var fortfarande min. Justin log mot henne hela tiden och fortsatte sedan gå när hon hade gått sin väg. Jag tittade argt på honom när han gått upp för den lilla trappan och sedan nått terrassen men slutade då han vände sin blick mot mig. Han kände mig tillräckligt väl för att veta att de lilla fått mig avundsjuk. Om han var snäll, skulle han slänga lappen - som jag antog var hennes nummer - eller om han var på rethumör skulle han utnyttja tillfället. Men han gjorde inget utav dem allternativen utan stoppade den i fickan. Fast vänta... Det var ännu värre! Jag suckade högt och rev mig argt i handflatan med mina långa naglar. Så länge varade mitt goda humör. Bortblåst på knappt en halvtimme. Jag försökte, både för min och killarnas skull, men nu får dem dras med en irriterad tjej hela dagen. 
''Godmorgon.'' Hälsade Justin hest medans han förde en vit handduk mot hans hår och rufsade det. stirra inte! 
''Godmorgon.'' Sa jag och jag försökte verkligen att låta glad. Men min röst bara vek sig och allt lät så dystert istället. Mer än så sa vi inte till varandra då han sedan steg in i huset.
''Lite stelt mellan dig och Justin, hu?'' Knuffade Zack mig på axeln.
''Undra varför?'' Jag tittade menande på honom som fick hans blick att vika sig. 
 
Den ljuva musikens toner tinglade i mina öron medans mina ögon var stängda, solens strålar fick de att bli rött. Men det var något jag var van vid. Jag trummade med mina fingrar på min bara mage, jag låg endast i en rosa söt bikini. Klockan var i för sig 6 på kvällen, men jag hade legat sedan 3 och hade inte orkat lyfta på mig och gå in. Så jag har bara legat i koma på solstolen, fortfarande på terrassen. Att solen fortfarande var hyfsat stark var väldigt ovanligt, alltså vid denna tiden. Men det var bara bra just nu, jag hade ork att göra något annat. Fast nej, jag orkade, jag är inte lat, jag bara.... Vill inte göra något annat. Plötsligt blev mina ögonlock - som innan var röda - svart, till den mer naturliga färgen i detta fall. Och snäckorna som var i mina öron drogs ut och den Mexicanska låten som innan fyllt mina öron försvann. 
''Ey!'' Tjöt jag och satte mig upp samtidigt som jag öppnade mina ögon. Då hade Justin mina hörlurar + min mobil i sin hand och stod precis så han skuggat mig.
''In och duscha, vi ska iväg.'' Sa han med ett leende. Jag tittade förvirrat på honom. ''Nej, varför?'' Han spännde blicken i mig,
''Gör som jag säger, du vill inte få mig arg.'' Sa han samtidigt som han pekade på glasdörren.
''Jaså, varför inte?'' Jag korsade armarna. ''Summer.'' Han höjde på ena ögonbrynet och bet ihop med tänderna. Han hade rätt, jag ville inte få honom arg. Suckandes ställde jag mig upp och räckte fram min hand.
''Sakerna'' Bad jag. Han gjorde sakta som jag sa och placerade de i min hand innan jag gick in och steg upp till övervåningen. Tog med några underkläder och gick vidare in mot badrummet som hörde ihop med mitt rum. Jag drog av mig kläderna och satte igång munstycket så det sprutade kallt vatten, men blev sedan varmt efter ett tag. Jag förde den mot huvudet och blötte ner håret innan jag satt en klick shampoo i håret och maserade in det i hårbotten, skölde det sedan repeterade jag det en gång till innan jag gjorde detsamma med balsamet. Efter de smörjde jag in kroppen med tvål och skölde ur allt i håret och kroppen, steg ur dusch kabinen och lindade en stor vit handduk runt min blöta kropp och satte sedan mitt hår i en turban med en annan. Jag började sakta torka min kropp så den nästan var helt torr och drog på mig mina spets underkläder innan jag smörjde in hela mig med en go doftande kräm, som just var för kroppen. Jag visste inte ens vart vi skulle. Hur ska jag veta vad jag då ska ha på mig då? Men det fick jag tänka på då. Nu var de dags för att fixa håret och ansiktet. 
Stora lockar låg på min högra axel medans jag var fullt inne i att - sist av allt kleta på ett rött läppstift. Nästan helt klar, endast kläderna som saknades. Handdukarna hängde jag på korgens kant och trippade ut ur badrummet och vidare in mot rummet. Wicen stod på klänt och jag skulle precis till att gå in då dörren till mitt rum öppnades. Jag spännde hela min kropp. Jag tänkte inte på att jag nästan stod naken, utan mer på vem personen var. Jag vände mig snabbt om och skymmtade Justin i dörrkarmen. Hans blick var nervänd i sin mobil och hade ännu inte märkt att jag stod här, i underkläder. Jag harklade mig vilket fick honom att rikta sin blick upp mot mig, nu mer lite stum, hade han glömt vad det var han skulle säga?
''Ehm...'' Han kliade sig nervöst i nacken och skrattade hest. ''Ta på dig något fint. Vi åker om 10 minuter.'' Sa han tillslut och bet sig i läppen innan han stängde dörren om sig. Alla nerver i kroppen slappnade av och hela jag blev alldeles slapp. Jag andades lättat ut och återgick till de jag skulle göra. Ta på dig något fint. Upprepade jag i huvudet. Något fint? Jag hade inget fint, inget direkt speciellt. Jag bläddrade stressat genom alla kläder och hittade inget. Verkligen inget. Om jag kanske fått en hint om vart vi skulle. Kanske det skulle blivit änklare? Men nu fick jag fokusera på nuet och lägga alla tankar åt sidan. Mitt bland alla klänningar hängde en blå svart - oanvänd - klänning som drog till sig min uppmärksamhet. Jag drog hastigt ut den och granskade vartenda detalj. Sedan kom jag på - igen att vi skulle iväg alldeles strax. Jag drog på mig den och log åt min spegelbild. Ett par vita vans till och sedan var jag klar. Min fötter värkte redan - har ingen aning om varför? - så klackarskor, som garanterat skulle skava och trycka, skippade jag denna gången. Jag rusade ut ur rummet, ner för trappan och vidare ut mot hallen. Justin kunde inte skymmtas någonstans. Jag trodde han skulle stå i hallen och vänta på mig. Men tydligen inte. Jag suckade högt innan jag öppnade dörren och steg ut då jag fick syn på en stilig, uppklädd Justin lutandes mot den silvriga bilen som stod redo bara för att köra iväg med. Ett leende spred sig på mina rödfärgade läppar och ännu en överraskning fick jag syn på. En enstaka ros i hans högra hand som han höll fram till mig. Den här sidan av Justin har jag aldrig sätt. Det förvånade mig fakstiskt att han kunde vara sådan. Men jag gillade det. Försökte han fjäska för mig eller något? För att förlåta honom? Då kom pappa upp bland mina tankar och suddade bort mitt leende. Men jag var snabb med ett trycka fram det igen. Jag tog emot rosen och som man alltid gör, förde jag den mot näsan och drog in den ljuva doften. Han log nöjt och utan att säga ett knyst började han gå mot förarsätet. Vi hoppade in och började köra iväg på den smala vägen i tystnad. 
''Vart ska vi?'' Undrade jag med blicken ut mot fönster rutan. ''Du får se.'' Sa han mystiskt. Typiskt Justin. Jag suckade tyst och för att få tiden att rinna bort snabbare försökte jag räkna palmerna som åkte förbi i den snabba farten vi åkte i. Men det var knappt möjligt. Så jag gav upp direkt. Fem minuter bort kunde jag skymmta en fin ute servering med stora parrsoler ovanför borden och olika tända ljus lite överallt. Den var precis vid stranden och lockade säkert hur många människor som helst. Men de hoppet om att få äta där försvann när jag såg att vi istället åkte förbi de. Knappt fem meter bort fanns en parkering där han stannade bilen och sedan steg ut. Vart skulle vi nu? Han sprang runt bilen och öppnade dörren för mig, även ovanligt vänlig. Jag steg ut med ett leende och lät den fina rosen ligga kvar i bilen medans vi började gå - chockat nog - mot restaurangen jag för någon menut sedan fått syn på. Och då - ibland är jag trögfattad - förstod jag att parkeringen tillhörde den restaurangen. Med stora lysande bokstäver stod det Brasserie Collioure vid takets slut. Han greppade tag om min hand och steg in genom dörren tillsammans med mig vid hans sida. Precis vid ingången möttes vi av en kvinna med ett brett leende. Eftersom hon hade likadana kläder som resten av personalen antog jag att hon också jobbade här.
''Vi har bokat bord.'' Sa Justin med ett charmigt leende. ''Under vilket namn?'' Undrade hon och bländade mig nästan med hennes allt för överdrivna leende.
''Justin Bieber.'' Harklade han sig. Hon vände sin blick ner mot en liten bok och förde fingret längs alla namn tills hon slutligen stannade vid namnet 'Justin Bieber'. 
''Då kan ni följa med mig här.'' Hon viftade sin hand mot oss och började gå med raska steg mot - vad jag hoppades få plats - ute platserna. I en mysig liten hörna fick vi plats och sedan försvann hon bort mot andra som väntade. Jag satte mig ner på stolen mittemot honom och tittade leendes på honom.
''Du hade inte behövt.'' Sa jag och skakade långsamt på huvudet. ''Jo, Summer. Det gör jag.'' Sa han. Jag visste inte om han var seriös. Rösten var i för sig allvarlig. Jag visste vad han tänkte på. Men han behövde inte göra en sådan stor gest för att få min förlåtelse. Han var redan förlåten. Men jag ångrade mig snabbt då jag såg samma blonda tjej som jag tidigare idag sätt på stranden med Justin, komma mot oss...

Och vad gör blondinen där? Så snäll som jag är lägger jag ut detta redan idag, för kommer inte vara hemma imrorgon och på tisdag. Så tänkte: Varför inte idag? :) 
Usch, snart börjar skolan igen! Längtar verkligen inte. Jag börjar på Torsdag, fattar ni! Bara fyra dagar kvar på mitt sommarlov! Får typ ångest, ska börja på en heeelt ny skola! Nya elever, lärare, ämnen, lokaler, precis allt! Är bara så glad att jag har med mig mina två bästisar, det lättar på trycket!
 
Har tänkt på det här en stund, men har nu bestämt mig. Jag ska ha en Fråge Stund! Jag har ju ställt en massa frågor till er, eller hur? Så tänkte att ni nu får chansen att göra detsamma. Ni får fråga precis vad ni vill! (föruto bild på mig eller mitt efternamn) Kommer svara på alla frågor på Onsdag i ett inlägg! Så fråga på, om mig, bloggen, vad som helst!<3
 
Fråga: Erat bästa sommar minne (sommar 2013)
Svar: Hm... Har många bra. Kan knappt välja. Men om jag nu måste, när jag och mina två bästisar åkte till Falkenberg och när jag och en utav dem åkte till Liseberg. Snacka om att vi var helt sjuuuukt galna då. Btw, gjorde inget direkt speciellt denna sommarn föutom att umgås med mina vänner + att egna en stor del till bloggandet ;)
 
Puss, älsakr er!<3 
 

Kommentarer
L säger:

Asbra kapitel!!!! Längtar till nästa!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Lmssy säger:

Börjar ni redan på torsdag?!
Jag börjar om cirka 12 dagar :)

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://lmssy.blogg.se

Celebnovell säger:

Börja tvivla på den faktum att du kan bli bättre. Det kapitel var sjukt bra. :')♥
Jag börjar den 19:e så det är några dagar kvar - kommer precis som du börja i en ny skola, men skillnaden nu är att jag inte har bästisar utan allt är helt nytt. =/
Mitt bästa sommarminne är när vi var i Polen. Mycket shoppande, badande och promenader. ^^
Frågor till dig: Vad är din favoritgodis?
I vilken stad bor du?
Har du några syskon?
Favoritartist förutom Justin?

Svar: Haha awwe! Jag kan inte bli bättre, för du är bäst! :') Åh gud, nästan lyx att få börja senare. Hoppas det blir bra på din nya skola, då vet du hur spänd jag är =/ Men du hittar nog vänner fort :)♥ Låter mysigt!
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://celebnovell.blogg.se

Agnes säger:

Mitt sommar minne från detta sommaren är nog dem två första veckorna när jag umgicks jätte mycket med mina kompisar, vi badade, shoppade och hade almänt roligt.

Svar: Haha nästan detsamma här för mig ;)<3
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://justinbdrew.blogg.se

Anonym säger:

Fett bra KAN ALLA KOLLA justinbieberstory.devote.se/

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://justinbieberstory.devote.se

Engla säger:

Bäst !

Ridläger tror ja, har inte gjort mycket annat. Har typ inte änns varit med "kompisarna" :/
Vill inte heller gå till skolan, ska gömma mig under täcket och aldrig komma fram, förutom när du lägger ut nya kapitel ofc(:

Svar: Red när jag var mindre, kan erkänna att det var riktigt roligt! Haha, awe sötnos!<3
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

Emelie säger:

Gryyymt :D

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Meeeeeeeerer

KOMMENTAR SKRIVEN:

Bellis säger:

Världens bästa novell! Läser jätte många, men lovar att din slår alla!
Frågor till dig;
Vad heter dina bästisar?
När blev du en belieber?
Har du en sommarstuga i Falkenberg? - bara frågar eftersom du är där rätt ofta som jag märkt xD haha
Älskar dig! hihihi <3

KOMMENTAR SKRIVEN:

Melissa säger:

Hart fixar du dina bilder? :)

Skulle bli väldigt tacksam om du svara <3

Svar: I Gimp :)<3
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

Rebecka säger:

Mitt bästa sommarminne var nog de två veckorna Rhodos och midnattsdoppet i min pool med en kompis, börjar du skolan på torsdag? jag börjar den 20de, med the same shit! Samma skola, samma människor, samma lärare och allt. Men sen under veckan ska jag på konståkningsläger men det är inget övernatta elr så, men det tror jag ändå att man kan få några grymma minnen från.

KOMMENTAR SKRIVEN:

Rebecca ツ säger:

På torsdag? Gud , tråkigt! Jag börjar den 19:onde (:
Btw grymt och romantiskt kapitel! Super super bra alltså :D

Gillar du Ben & Jerry's , isåfall vilken är sin favorit? (:

KOMMENTAR SKRIVEN:

Alva säger:

hej! när jag ska läsa din novell på min iphone så går inte det eftersom det står "arkiv" över den vänstra halvan av texten. vad beror detta på och går det att ändra på något sätt?
tack för en underbar novell!

Svar: Hej! Det har själv hänt mig då jag någon gång läst en novell (inte min då). Men jag har inte ändrat något för att få det sådär, du får bara uppdatera sidan. Och om det inte fungera får du kryssa bort Safari och sedan gå in på min blogg igen :)<3 Hoppas det var till hjälp! Haha, sötnos :')
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

Michelle säger:

Jag gillar det :)

KOMMENTAR SKRIVEN:




- Skriv ditt namn här:

- Skriv din e-post:

- Skriv din url här:

- Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback