Inlägget är skrivet under kategorin ✓ DID 2: Dark Night Rises © BIEBSTOORY.BLOGG.SE

16 - Don't answer

 
''När du ändå är här, kan du hämta en panodil.'' Bad jag bestämt och snurrade ett halvt varv runt stolen så min blick var vänd mot dem stora fönsterna som visade en stor del av Mexico. Ur min byxficka drog jag upp en bild på Summer som nyligen var tagen. Hon och The Outlowers. Jag rev bort killarna så endast hon var kvar.
''Kolla... Josh, är inte det din dotter?'' Flinade jag innan jag höll fram bilden mot glaskuben där han befann sig, inlåst, strax jämte mig. 
 
Jag stod och huttrade under den mörka himlen full med glimrande stjärnor. Förvirrad över allt jag fått reda på idag. Jag drog mina armar om min kropp och knep ihop med mina ögon. Jag kunde inte förklara hur jag kände mig just nu. Förvirrad, splittrad, orolig... Stum. Dem bästa orden jag kom på. Det jag inte förstod var varför jag inte går in, sätter mig ner, andas och lugnar ner mig. Men det var som om mina fötter klistrat sig fast i marken och hela min kropp var gjord av sten. Sedan Joseph kört iväg hade jag stått, på samma ställe i säkert en timme. Vad är det för fel på mig? Jag öppnade sakta mina ögon och mötte ett starkt sken som sakta närmade mig. Det var som två stora ögon. Men när jag väl förstått att det endast var en bil kunde jag slappna av en aning. Men det ändrade inte de faktum att min kropp var som sten. Ut ur bilen steg Justin. Med en oroligt förvirrad blick brännandes på mig. 
''Summer? vad gör du här ute?'' Mumlade han chockat och började snabbt ta sig fram till mig innan han lindade sina armar runt min skakiga kropp.
''Hur länge har du varit här ute? Dina läppar är alldeles blåa och du skakar.'' Han backade någon centimeter för att sedan sätta sina händer på mina kinder och titta mig i ögonen. 
''Är du okej?'' Frågan han ställer varje gång han möter min ledsna blick. Även frågan han ställer varje gång jag inte är okej eller inte mår bra. Denna gången kunde jag inte ljuga. Men jag skulle heller inte säga sanningen. 
''Nej...'' Viskade jag med en tjock hals. Jag såg i hans ögon att han ville ha det motsatta svaret. Men han frågade, eller hur? Så han får ta smällen. Jag kunde se i bakgrunden hur killarna steg ur bilen och började gå mot huset medans vi stod kvar i kylan.
 
En varm kopp te värmde mina iskalla händer medans det tjocka vita dun täcket låg tätt om min kropp som fick mitt huttrande att sluta. Killarna hade varit allt för trötta för att orka titta på film så dem hade lagt sig strax efter dem kommit hem. Men Justin var så snäll och omtänksam att han inte ville lämna mig själv och valde att stanna uppe en stund till. För min skull. Jag stirrade med en tom blick ner i det rykande teet i den svarta koppen. Jag hade inte bett om te. Men ändå tackat ja när han frågat fastän jag inte var ett dugg sugen. Nu skulle jag bara känna mig dum om jag inte drack det. Han hade kämpat med att få det perfekt, ännu en gång för min skull. Så jag bet ihop och förde koppen mot mina läppar innan jag smuttade på de. Min tunga började brännas vilket gjorde så jag automatiskt bet på tungspetsen medans jag knep ihop med ögonen. I nästa sekund kunde jag känna hur Justin lyfte mig ur den svart fåtöljen, men höll mig kvar i hans famn, innan han slog sig ner med mig i hans knä. Jag förmådde mig att le, för att visa uppskattning för de han gör, även fast leendet inte tillhörde humöret jag var på nu.
''Känns det bättre?'' Undrade han och pussade min kind med sina mjuka läppar. Mentalt så skakade jag på huvudet. Men i verkligheten blev det en nickning. Det fick honom att le samtidigt som han greppade tag om fjärrkontrollen jämte sig innan han slog på teven. Jag var helt omedveten om vad det var vi kollade på. Jag hade varken intresse för programmet eller någon lust att överhuvudtaget glo på teve. Jag stirrade med en tom blick på den tunna skärmen medans mina ögonlock sakta men säkert blev tyngre. Jag började tänka på hans ord, känns det bättre? Från vad? Att jag frös? Att jag mådde fysiskt dåligt? Att jag helt enkelt inte bara mådde bra? Tankarna snurrade runt i mitt huvud. Och som vanligt hade jag inte ett endaste svar. Det störde mig som in i helvete. Jag behövde svar. Inte bara till de, utan till alla frågor som inte fått ett svar. Jag lät tankarna åka åt sidan för att göra ett försök att ge programmet en chans innan jag dissar de helt. En man kom inspringandes med en pistol i handen och kvinnan som satt vid köksbordet såg inte direkt förvånad ut, utan log mot honom, som om hon visste att detta var slutet för henne. Mannen höjde pistolen och riktade den mot hennes huvud. Hennes leende var fortfarande kvar. Jag fattade ingenting. Jag hade och andra sidan började kolla mitt i filmen. Jag var inte ett dugg intresserad över vad som kommer hända här next. Justin började leka med mitt hår, drog i mina små lockar och slingrar dem runt sitt fingret.
''Är du trött? Vill du lägga dig?'' Viskade han nära mitt öra. Jag rös till men skakade på huvudet. Att ligga i en trång liten fåtölj, i hans famn... Mysigare kunde det inte bli. Och nej, jag är inte ironisk.
 
Tom Dice – Me And My Guitar (lyssna om ni vill♥)
Jag öppnade mina ögon och stängde dem efter någon sekund. Öppnade dem, tittade mig omkring och mötte en okänd omgivning. Jag tittade ner på vad jag låg på men kom snabbt på att jag hade somnat i vardagsrummet, med Justins huvud mot min mage. Jag log åt tanken av att vi somnat här. Att vi ens fick plats. Killarna hade antagligen inte vaknat, för det var alldeles tyst. Nästan lite ovanligt tyst. Jag var van vid höga röster och hesa skratter. Men just idag hade jag turen att vakna först av alla. Mina händer åkte ner mot Justins huvud och började försiktigt pilla med hans lena, bruna hår. Hans ögon flackade till några gånger innan han var helt vaken med blicken upp i taket.
''Godmorgon.'' Första gången på länge jag öppnat min mun. Han vände sig om och tryckte sina läppar mot min bara mage. Ett lyckofyllt skratt lämnade min mun och snabbt drog jag ner min tröja som hade åkt upp under natten.
''Babe, du har ett underbart skratt.'' Flinade han och kröp upp jämte mig. Jag kände hur mina kinder hettade och hur jag automatiskt försökte undvika hans blick.
''Ey!'' Protesterade han och förde mitt ansikte mot hans. Jag tittade motvilligt in i hans ögon. 
''Glöm aldrig bort att le, okej?'' Han flinade brett innan han tryckte sina läppar mot mina. Jag drog bort mina läppar samtidigt som jag satte mig på hans höfter med mina ben på varsin sida av honom. Jag tryckte mina handflator mot hans bröst korg för att kunna stödja mig. Jag böjde mig sakta ner och kysste honom ännu en gång.
''Är du hungrig?'' Mumlade jag mot hans läppar. Utan att svara försökte han kyssa mig igen men jag vek undan genom att ställa mig upp på fötter med ett retligt flin.
''Vad är du sugen på Bieber?'' Jag började gå mot köket och försökte undvika hans irriterad blick. Han började gå mot mig innan han plötsligt lyfte upp mig på köks bordet och ställde sig mellan mina ben.
''Dig.'' Viskade han med en hes röst. Jag fnös till. ''Seriöst, Justin.'' Himlade jag med ögonen.
''Jag är seriös.'' Sa han med ett flin. Mina armar snurrade sig automatiskt runt hans nacke.
''Pannkakor?'' Försökte jag. ''Flingor?'' Jag blev allt mer nervösare ju mer han närmade sig mig. Jag pussade honom mjukt på kinden innan jag puttade bort honom och hoppade ner.
''Inte nu.'' Skakade jag på huvudet och gick förbi honom mot kylen där jag drog ut mjölk och sedan flingor ur en hylla. Jag hällde upp både och i två skålar innan jag dukade fram det på bordet. Jag skulle precis till att sätta mig ner bredvid Justin som var sur, men något stoppade mig. Min mobil surrade som låg på köks ön. Strax framför mig. Jag böjde mig över bordet och nappade åt mig den. Jag blev alldeles chockad när jag såg vems namn som lyste på displayen.
''Svara inte.'' Beordrade Justin. Jag tittade osäkert på honom och svalde hårt. Fan.

Ber så mycket om ursäkt för att jag inte uppdaterat något på 5 dagar! Men jag var iväg - det var inte planerat - så jag hann inte skriva något! Förlåt :)♥ Men här har ni 16, vem tror ni det var som ringde? 
Jag flippar ur!! 32 KOMMENTARER!♥ NI ÄR BÄST BABES!!! Tror ni att ni klarar att kommentera lika duktigt denna gången också? ;)
Fråga: Eran favorit låt och favorit artist? (någon annan förutom Justin då)
Svar: favorit låtar; Wing$, Slow down, One step closer. Artister; Cody Simpson, Macklemore & Ryan Lewis och vackra Selena :)♥
 

Kommentarer
Jessica säger:

Grymt kapitel!
Min favorit artist är Håkan Hellström sen har jag sjukt många favorit låtar

KOMMENTAR SKRIVEN:

L säger:

Åå längtat efter nytt kapitel! Jätte bra!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Meeeeeer

KOMMENTAR SKRIVEN:

Maria :* säger:

Jätte bra!! Hmm... Tror att det är Joseph, Victoria eller så är det Rick.
Svar: Naiv, Ställ dig upp, Mars, Where you are och mer men orkar inte skriva alla mina favo det skulle ta månader (hehe har många favoriter) Artister: Jay Sean, Tyga, Kartellen, Dani M och fler

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

ÅHHH VILL VETA MER WOHOHHO SNÄLLA ETT LÅNGT KAPITEL NÄSTA GÅNG!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Celebnovell säger:

Vet inte om min förra kommentar publicerades. :P
Kapitlet var perfekt. Har lite brottom så jag svarar på dina frågor ganska snabbt. Låt: Wild - Jessie J. Artist: Nicki Minaj.

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://celebnovell.blogg.se

Anonym säger:

Braaa

KOMMENTAR SKRIVEN:

Emelie säger:

Jätte bra!! :D

KOMMENTAR SKRIVEN:

Thilda säger:

superbra! har verkligen längtat efter ett nytt kapitel, det var värt väntan! :D

mitt svar: En av mina favoritlåtar som inte är (Jb) är The way med Ariana grande och mac miller,Legenden.. Och fler låtar men orkar inte skriva alla :)
Artist:jag tycker att Ariana Grande är ganska bra dock inga favorit artist men hon är riktigt duktig iallafall :D

KOMMENTAR SKRIVEN:

Erika säger:

Kapitlet, du skriver jättebra! jag fattar inte riktigt dock emn de gör inget för resten är jättebra :)
fråga, fix you - coldplay & i'd come for you - nickelback

KOMMENTAR SKRIVEN:

Kanya säger:

Omg mer nu, kan du skriva mer åh !

Tror det är Joseph som ringer ;)

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://kanyatyra.blogg.se

Rebecca säger:

Wiiihoo äntligen ett nytt kapitel, längtat så! älskade det, det var grymt!
Jag vet inte vem som ringer men typ kanske Joseph? Fast då kanske Justin skulle få en annan reaktion egentligen. Men jag får väl antagligen reda på vem det är i kapitel 17 (:

Svar : Artister : 1D och The Fooo. Låt : kan inte välja en.. Haha och orkar inte rabbla upp alla c:

KOMMENTAR SKRIVEN:

Rebecka säger:

Ähhm, favorit låt det är svårt att säga för om man som jag är en musikmissbrukare (hehe lysande bort mina 24h på spottify på 2 dar) gillar man det mesta. Fast jag hatar rock, hårdrock och reagie (kanske inte hatar men jag gillar det inte iallafall. Men för tillfället gillar jag, ooh la la - Britney Spears, Impossible - James Artur, de flesta låtarna i Selena Gomez och Demi Lovatos nyaste album (stars dance och demi), älskar kiss you - 1D oxå men den blir man så glad av och sen en låt från 1978 One way or another - Blondie och everybody knows (dochbag) - Dustin tevella . Favorit artister/band är nog nr1 Selena Gomez har varit Selenator sen första avsnittet av wowp, blondie sjukt gammalt band älskar låtarna, ABBA okej sjukt weard jag vet men man blir alltid så glad va deras låtar! Dustin tevella är oxå en favorit, det är nog demi lovato oxå, men det är mest från styrkan hon visar jag menar hon har gått från helvetet med break uppåt med Joe (var sjukt länge sen) och rehab och nu är hon ändå där hon är i sin karriär. Sen gillar jag Sofijah, men vänta vänta få inga förhastadslutsatser här jag är ingen emo unge som sitter och skär mig hela dagarna tvärt om, det jag gillar med Sofijah och hennes låtar är att man på ngt konstingt sätt mår bättre av dom om man är ledsen och sen gillar jag oxå historien hur hon i början var redo att hoppa framför tåget och inte ville ha sitt liv, till att då hon hittade sitt livs kärlek och kom ut ur det mörka och kunde känna lycka och se glädjen i livet igen!

Men vem ringde och varför vill inte justin att hon svarar jag vill veta!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Justinbiebernovellz säger:

Har ny startat blogg och skulle vara snällt om du kikade in och lämna ett kommentera om vad du tycker om den?<3

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://Justinbiebernovellz.blogg.se

annika säger:

Jag älskar martin masarov, lyfta från marken, säger det till mig osv :)
Du är grymt duktigt!! Fortsätt alltid att srkiva :)

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://www.nattstad.se/annikanilssson

Engla säger:

Gaaaaahhhh, så gullig han är.
Måste veta vem som ringde, nästa vill vi ha nu, på stört, omedel bums <3

KOMMENTAR SKRIVEN:

Agnes säger:

Min favorit låt just nu är L.A Story med Sammy Adams, min favorit artister är The Janoskians, dem är bra. Justin är så gullig mot Summer :**

Svar: Haha, gick in på spotify och sökte på den låten och lyssnade på den en gång, två gånger... Tills jag slutligen lyssnar på den non-stop :'D lol! DEN ÄR JU BÄST!
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://justinbdrew.blogg.se

Bella❤ säger:

oh! älskar att läsa din novell du skriver så bra att man lever sig in i det

KOMMENTAR SKRIVEN:




- Skriv ditt namn här:

- Skriv din e-post:

- Skriv din url här:

- Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback