Inlägget är skrivet under kategorin ✓ A Savior In The Darkness © BIEBSTOORY.BLOGG.SE

A Savior In The Darkness Epilog

Det var sommar. Blommornas alla ljuva dofter nådde till min näsa. Jag njöt. Och det hade inte hänt på länge. Solen var dock en svår plåga då det var mer än 28 grader. Men det hindrade inte mig från att sitta på torget med en kall dryck pressad mellan mina händer. Mamma tjatade om att jag skulle bära solkräm jämt och ständigt, det var heller ingenting jag ville eller skulle skippa. Jag var för ung för att dö av hudcancer insåg jag kvickt där efter. Min blick vandrade över havet med människor. Hela världens existens försvann med mina tomma, obetydelsfulla tankar som knappast tog någon plats i hjärnan.

’’Baby? Lyssnar du ens på vad jag säger?’’ hans röst väckte min uppmärksamhet återigen.

’’Mm, ja?’’

’’Så jag hade tänkt börja jobba för Charlie eftersom han erbjudit mig ett grymt jobb med bra lön och bra tider.’’

’’Det låter väl bra.’’ nickade jag och log. Han såg missnöjd ut med mitt svar. ’’Är det något som är fel Noah? Du verkar helt frånvarande.’’

’’Jag är bara trött.’’ jag försökte se så övertygande ut som möjligt. Han nickade och gick lätt på min lilla lögn.

’’Det finns en lägenhet på hörnet vid Macklifts. Det är med en stor utsikt och ett grymt stort kök. Jag menar… Det passar mycket bättre med tanke på mitt jobb som endast kommer vara 10 minuter därifrån.’’

’’När ska du flytta?’’ jag väntade med ett leende som inte förstod vad det var han ville säga med det.

’’Jag menade, vill du kanske flytta in med mig där?’’

’’Det är ett stort steg, Shane.’’

’’Någon gång måste det ske. Dessutom har vi dejtat i över 2 år. Är inte det läge nu?’’ han såg oroligt på mig som nästan tvekade. Nästan var det bara inte. För jag tvekade fullständigt. 

’’Jag tror inte jag är redo.’’ skakade jag på huvudet. Han suckade. Jag var okej nu. Jag hade tagit mig samman och fixat kragen efter 4 år. Men alla brustna bitar från mitt hjärta var inte fixade, det fanns några få kvar som vägrade att lagas. De skulle finnas där förevigt, och ingen skulle någonsin kunna fixa de bitarna. Jag hade varit fullt ärlig för Shane och talat om för honom hur jag kände med att dejta i början när vi träffades. Trots många detaljer så valde jag att inte tala om vad Justins namn var. Jag lät det vara hemligt och ett samtalsämne jag lätt undvek. Han förstod och accepterade mig, men som vän. Precis vad jag önskat. Men jag förstod att jag någon gång var tvungen att gå vidare. Jag tvingade mig in i en relation med Shane och föll för honom. Men för honom snubblande jag endast. Och för Justin, där föll jag flera våningar.

’’Noah…’’

’’Jag är bara rädd för stora förändringar. Låt mig fundera ett tag, jag lovar att komma med ett svar i kväll.’’

’’Jag vill inte tvinga dig till någonting.’’

’’Det gör du inte.’’ försäkrade jag honom om.

 

’’Detta är Noah McCall.’’ Shane presenterade mig prydligt inför sina kollegor. ’’Hon är lika vacker som du beskrivit henne.’’ De skakade min hand och log vänligt mot mig. Jag rodnade smått men log brett. Shane hamnade snabbt i ett samtalsämne med dem om anställning då han kände ägaren. Shanes familj var även rika. Det var någonting som jag tjänade på. Jag var dock inte ute efter hans pengar. Jag var endast ute efter Shane. Utan att störa dem vände jag på klacken i min långa svarta klänning som satt slimmat om min kropp. Det var mamma som hade valt den speciellt för detta tillfälle. Jag började gå mot deras bar där det var prydligt uppdukat med drinkar att ta. På baren framför mig fanns det ett litet brev. Det stod inget namn, så jag valde att öppna och kika. Ut drog jag en liten lapp där det prydligt stod:

Jag är och var inte värd dig. Få mig att bli det.

’’Hej.’’ sade en lugn röst plötsligt bakom mig. Jag vände mig hastigt om för att möta ett ansikte. Jag log.

’’Hej.’’


Så... Det är upp till var och en att tro vad de vill. Om han lever eller inte. Det blev ett slut man själv kan välja, så gör det bra x) (kort, men det var de orden som krävdes för att förklara epilogen ^^)

 

Tack så hemskt mycket för alla fina och underbara kommentarer jag fått på kapitel 40 och på alla andra! Många säger att det var lite hastigt i slutet, det kanske gick lite för snabbt fram. Men det var pågrund av brist på skrivlust. Hoppas ni gillade ASITD ändå! Nu är den officielt avslutad!

 

Ni kommer få mer info om Tainted. Handling och casting kommer anting i morgon eller på fredag. Känner mig riktigt taggad inför den! 

 

Kommentera bara för att ni är bäst xD


Kommentarer
Oline säger:

Avskyr verkligen sådana slut! Men älskade novellen ändå!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Hanna säger:

Du vet att du skriver som en Gud va?

KOMMENTAR SKRIVEN:

CELLIES säger:


:( aldrig någonsin får man veta om det var Justin :(((( fast bra att du fixa till slutet mer ^_^

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://cellies.blogg.se

camilla säger:

Jag ve inte riktigt vad jag ska tro...det var jätte bra iaf! Kommer du sluta nu eller fortsätter du, jag har fått för mig att du ska sluta? :(

Svar: Har skrivit i flera inlägg att jag ska fortsätta 😄
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

Ebba säger:

Hoppas han lever, seriosly.. Jag.. Uh, är helt förstöörd. Han måste leva... Jätte bra kapitel. Längtar tills Tainted kommer ut :)

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://biebzters.blogg.se

Emelie säger:

jätte braaaa :D
du e så jävla duktig! :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Ebba säger:

Du e så jävla grym!!! Bästa novellen jag läst:)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Snälla skriv minst ett till kapitel så man får reda på mer!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Becca säger:

Sa redan i förra kommentaren att jag älskar sådana slut där man får bestämma lite hur man vill att det ska sluta, och detta är inget undantag. Slutet blev perfekt i slutändan, även om du valde att korta ner det och det är huvudsaken. Det kanske blev lite förhastat, men bra blev det ändå, kan jag lova❤️

Svar: 😍😍😍❤️❤️❤️
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://bieberheaven.blogg.se




- Skriv ditt namn här:

- Skriv din e-post:

- Skriv din url här:

- Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback