Inlägget är skrivet under kategorin ✎ Tainted © BIEBSTOORY.BLOGG.SE

21 - Not a good idea

’’Låt bli att ta in Amber i mitt liv igen. Det finns många anledningar till att hon inte längre är en del av det, och jag tar helst inte upp anledningarna just här.’’ Han gav mig en sträng blick. Jag suckade och himlade med ögonen.

’’Förlåt för att jag försöker vara en bra flickvän.’’ Viskade jag irriterat för ingen annan att höra. Hans händer pressade mina höfter närmre hans vilket fick mitt ansikte att komma närmre hans.

’’Din svartsjuka börjar nästan se verklig ut. Försiktig så jag inte går på den.’’ Han blinkade med sitt ena öga och gav mig en mjuk kyss på läpparna.

 

’’Så hur går det där borta?’’

’’En så länge, väldigt bra.’’

’’Och Jenice?’’ Jag kunde höra Tori le. ’’Hon tar det faktum att jag ska bo här förvånansvärt bra faktiskt. Jag trodde jag skulle få behöva kämpa mer för hennes vänskap.’’ Jag log stolt medans jag försiktigt, kota för kota, rullade ner i dubbelsängen.

’’Så ni är alla redan vänner?’’ Hon lät chockad. Med de beskrivningarna vi fått läsa om henne så dömde jag inte de faktum att hon blivit chockad.

’’Påväg att bli vänner, tror jag. Det är komplicerat.’’ Jag skrattade försiktigt och skakade på huvudet åt att knappast jag själv visste.

’’Ta hand om er, Abigail, och var försiktiga. Hälsa Justin.’’ 

’’Det ska jag.’’ Sedan klickade jag samtalet. I samma ögonblick så öppnades dörren och Justin steg in.

’’Tori hälsar.’’ Jag kröp längre upp i sängen och andades tungt ut. ’’Din mamma? Hälsa tillbaks.’’ Han rättade mig smidigt med en halvt hård halvt kärleksfull blick.

’’Nå, vad var det viktiga som killarna ville att du skulle veta?’’ Jag satte mig nyfiket upp i sängen och lutade ryggen emot sänggaveln.

’’Vi ska på uppdrag i morgon kväll. Du, jag och gänget.’’ Han gled ur sina pösiga skinnbyxor och drog den vita t-shirten över huvudet för att sedan bege sig mot sängen. Han var så jäkla snygg, det var de ingen tvekan om. För visst kan man tycka att en kille är snygg, utan att gilla personer något mer än vänskap? Sedan tvekade jag inte ett dugg om han behandlade mig bra eller inte. För det gjorde han. Om det var för uppdragets skull eller inte, jag hoppades på det bästa. För vad skulle hända när allt detta var slut? Skulle vi också vara slut då? Skulle vi ens vara vänner? Eller skulle det bli som med mig och Diego? Att vi skildes åt och det kanske var en på miljonen att vi skulle träffas igen? Vad jag ville visste jag inte ens. Och det gjorde ingenting bättre.

’’Vad för slags uppdrag? När? Vart?’’ Undercover gånger två. Det kunde bara inte bli mer komplicerande.

’’Vi ska på en fest hos styrelsens som har bjudit in oss.’’ 

’’Bjudit in oss?’’

’’Killarna har hållit på med detta ett bra tag. Fått kontakt med olika män från styrelsens insida och lyckats bli bjuden. Dock som ett par väldigt… Rika vänner.’’ Han log skyldigt.

’’Jag ser på dig att det finns något mer bakom allt detta.’’ Jag kollade misstänksamt på honom.

’’Jo… Styrelsen har ett väldigt bra band med MI9. De vill, ja, du vet. Döda Casper från styrelsen då MI9 just nu är väldigt beroende av honom. Det handlar bland annat om ekonomi och fler anställda.’’ Han harklade sig.

’’Och vad tjänar dom på att döda Casper och få MI9 mer maktlös än innan?’’

’’Låt oss ta det i morgon.’’

’’Varför?’’

’’För att det är Ashtons roll att berätta.’’

’’Vaddå, så det är också Ashtons roll att berätta om Amber då eller?’’ Jag spände blicken i honom och kände ilskan inom mig.

’’Lägg ner Abigail.’’ Han skakade på huvudet och vände ryggen mot mig. ’’Kan du snälla förklara vad ditt problem med henne är och varför det är så jäkla svårt att berätta om henne för mig?’’

’’Inte i kväll.’’

’’I så fall när då!? När då Justin? Du kommer skjuta upp detta hela tiden tills jag ger upp, men när jag ger upp så gäller det precis allt! Du måste lita på mig!’’ Jag kollade bedjande på honom som inte ens kollade tillbaks på mig. 

’’Jag måste ingenting Abby. Du har ingen rätt att veta!’’ Han vände sin hårda blick mot mig. Jag suckade, klev upp ur sängen och började långsamt att gå mot dörren när han stoppade mig med sin röst.

’’Vart ska du?’’ 

’’Du vet. Nu för tiden så berättat man inte saker för folk längre. Så du har ingen fucking rätt att veta Justin.’’ Jag öppnade dörren med ett hårt drag och gick ut med ett stort kliv för att sedan stängda dörren efter mig igen.
Jag använde hans opersonliga ord emot honom, så att han fick smaka på de sårande orden själv. Jag tittade försiktigt upp och mötte ett stelt ansikte.

’’Är du okej Abigail?’’ Ashton kollade med huvudet på sned på mig där han stod med sina gråa mjukisbyxor en bit ner på höfterna än vart byxor normalt brukar sitta. Sedan bar han ingenting på överkroppen. Men det gjorde mig inget, han var vältränad och väldigt intressant att kolla på. Jag ville säga ja. Men en del av mig sa att han skulle tyda om jag ljög, och den andra delen kunde helt enkelt inte ens försöka att ljuga.

’’Nej.’’ Viskade jag tungt ut. ’’Vart har du tänkt ta vägen sådär mitt i natten?’’ Han log snett. 

’’Jag och Justin bråkade och… Jag stod inte ut med att dela säng med honom så, jag ska lägga mig där nere i soffan.’’ Viskade jag, för att inte väcka någon.

’’No way att du sover i soffan Abigail. Det finns plats nog för dig i min säng.’’ Utan att ens vänta på svar så tog han tag om min handled och ledde mig en bit bort från där Justin befann sig och vidare in i Ashtons sovrum. Jag svalde hårt när han stängde dörren bakom oss och steg sedan mot sängen, väldigt avslappnad. Jag däremot stod kvar vid dörren och kollade smått chockat på honom.

’’Jag kommer inte våldta dig om du tror det.’’ När han sa det så såg han för serie ut. Men sedan krökte det sig ett leende.

’’Vågar man lita på det?’’ Jag la huvudet på sned och kollade smått misstänksamt på honom med munnen som hade en början på ett leende.

’’Du får väl ta reda på det.’’ Han blinkade charmigt med ögat innan han sedan klappade försiktigt jämte sig.

’’Nej tack, vill helst inte ta reda på någonting här.’’ Skakade jag på huvudet. Dock gick jag och la mig i hans dubbelsäng. Väldigt stelt och nervöst. 

’’Har Justin berättat om planerna för i morgon?’’ Ash sneglade sin blick mot mig medans jag kröp in under duntäcket.

’’Kan vi snälla låta bli att prata om honom? Jag kom hit av en anledning.’’ Harklade jag mig obehagligt och vände ryggen emot honom. 

’’Kan du åtminstone försöka bli sams med honom i morgon? Jag behöver er två i morgon kväll, som paret ni kom hit som. Okej?’’ Han rörde försiktigt vid min axel. Jag nickade.

’’Låt gå för ett försök. Men jag kan säga direkt att detta’’ jag vände mig försiktigt på rygg och skiftade med fingret mellan oss två.

’’kommer inte göra saken enklare.’’ Sedan vände jag mig med ryggen emot honom igen.

’’Godnatt Abigail.’’ Sade han tyst och släkte nattduksbord lampan så att hela rummet förblev kolsvart.

’’Godnatt.’’ Svarade jag tyst medans mina tankar flög iväg mot Justin. En del av mig ångrade att jag lämnade rummet. En del av mig ångrade att jag inte var tålmodig. Men den andra delen av mig ångrade inget alls, för besvikelsen som skapades inom mig när han visat att jag inte gick att lita på.

Stannade där konstant och ville inte bort.


 

Har haft lite att göra under dessa två dagar. Men kapitlet är ute, och det är huvudsaken! Kommentarerna bara stiger och ni gör mig så himla glad! Tusen tack, kommentera nu lika bra på detta :')

Q: Tror ni att det kommer hända någonting mellan Ashton och Abby? Och vad tror ni Justin kommer säga om att Abby sov i Ashton säng? Tror ni han kommer reagera? x) Let me know what you think <3


Kommentarer
Anonym säger:

Åh såå bra haha jag tror att han kommer då lite damp xD

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Han kommer nog bli arg

KOMMENTAR SKRIVEN:

Wilma säger:

1. Tror faktiskt det kommer hända något och hoppas det så Justin blir avensjuck
2. Tror han kommer flippa totalt för tror han gillar abs även fast han döljer det för sig själv och abs
Älskade kapitlet verkligen och din uptatering äger hella din novell är perf! Men snälla ett långt kapitel nästa om du hinner självjlart🙏😍😍👌👌💕💕

KOMMENTAR SKRIVEN:

Emelie säger:

jätte bra!! :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Biebstory säger:

Det här är en novell jag följer av dem få jag hinner läsa och jag älskar den! Tror Justin kommer bli lite arg men det kommer bli kul att läsa haha. Skulle va kul om du kunde titta in på min blogg och säga vad du tycker 🙊 kram.

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://Biebstory.webblogg.se

Anonym säger:

Åhh sjukt jäkla bra!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Åh så himla bra med spänning!! Tror att han kommer bli pistoff för att han har ju sagt att hon är bara hans! Dramaaaaaa♡♡♡♡

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Jag tror han kommer bli förbannad!
Jätte grymt kap!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Ylva säger:

Ylva

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Så jävla bra asåååå!!! 😍😍

KOMMENTAR SKRIVEN:

Tea säger:

OMG så bra

KOMMENTAR SKRIVEN:

Sofia säger:

Älskar det❤️❤️❤️

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

så taggad till nästa kapitel justin kmr säkert bli as sur,

KOMMENTAR SKRIVEN:

Melinda säger:

Super braaaaaaa kapitel! Så spännande! :) Tror nt de kommer hända nått mellan Ash å Abigahil, men Justin kommer säkert bli jätte sur ändå..... :) <3

KOMMENTAR SKRIVEN:

Malin säger:

Asså sjuckt hur man kan vara så duktig

KOMMENTAR SKRIVEN:

Jessica säger:

Åh, så j*vla bra! Kan inte beskriva med ord hur bra den är. Bäst är du! 😍👍 Skulle du vilja titta in på min blogg och säga mig vad du tycker om den? Om jag ska tänka på något speciellt osv.😊

Kram. 😜❤

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://biebsfavoritegirl.blogg.se

Liv Frendin säger:

Han kommer att reagera! Omg, a war is coming between ashton and justiiiiiiinnnnnnn💩

KOMMENTAR SKRIVEN:

Tyra säger:

Jävlar va bra Justin kommer bli så arg

KOMMENTAR SKRIVEN:

Tyra säger:

Tror att det kommer hända något mellan dom också så Justin kommer bli jelly

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

vill se svartsjuk justin haahaah bra kapitel

KOMMENTAR SKRIVEN:

Ebba säger:

Jag tror justin kommer bli svartsjuk

KOMMENTAR SKRIVEN:

Tora säger:

Vill också se Justin svartsjuk😂😂 jätte bra älskar kapitlet

KOMMENTAR SKRIVEN:

Emmy säger:

Mycket bra!<33

KOMMENTAR SKRIVEN:

Gloria säger:

Detta är bättre än ben and Jerry bästa kapitlet Ever älskar ashton hoppas han och aby blir intresserade i varandra så kan justin bli svartsjuk😏💕👌👌

KOMMENTAR SKRIVEN:

Gloria säger:

Glömde att skriva att jag älskar din novell en av som bästa jag läser😍❤️👌

KOMMENTAR SKRIVEN:




- Skriv ditt namn här:

- Skriv din e-post:

- Skriv din url här:

- Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback