Inlägget är skrivet under kategorin ✓ Forever and Always © BIEBSTOORY.BLOGG.SE

Chapter 29. Finally over...

       
 
 
''Du ringer väl inte polisen?'' Frågade hon med hopp om att jag skulle säga nej.
''Du tror att jag inte skulle ringa polisen? Låta dig gå fri och vem vet du kanske hoppar på Lola igen? Nej, så dum är jag inte. Jag har sakt vem A är. Jag har berättat allt jag vet. Så tyvärr. Det är försent.'' Sa jag nöjt. Jag kunde höra hur hon började snyffta och gråta. Men jag hade värkligen inga som hälst skuldkänslor.
''Justin nej! Hur kunde du!?'' Tjöt hon medans hon grät.
''Tyvärr, jag älskar Lola. Och har helt och hållet kommit över dig för länge sedan. Jag har inga skuldkänslor av detta. Så det var enkelt.'' Sa jag allvarligt.
''Förädare!'' Tjöt hon.
''Hejdå... Selena.'' Sa jag lungt och la på...
 
Det var alldeles tyst i bilen. Lola hade fått reda på att jag sa till om Selena. Hon tog det bättre än vad jag trott. Dem fortsatte letande efter henne så vi kunde vara lugna. Lola greppade tag om mina hand och gav mig ett snett leende. Jag flätade ihop våra fingrar och besvarade leendet. All oro och alla sms kommer vara över snart. Vi behöver inte orora oss längre och Lola behöver inte rycka till varenda gång hon får ett sms. Vi båda vad jätte trötta efter en lång natt. Allt som hänt har fått en trött dessutom är ju klockan 04:00. Vi steg ur bilen och började trött gå mot dörren för att sedan rusa upp till mitt rum och somna. Vi gick hand i hand upp till mitt rum och med  dem kläderna vi hade på oss la vi oss bekvämt i sängen och somnade på en gång.
-
Solen som kommit in genom persienen lyste upp rummet med sina strålar. Jag gnuggade mig nyvaket i ögonen och tittade mig sedan runt i rummet. Allt var som vanligt... Tills min blick föll på Lola som låg sovandes jämte mig. Vad gör hon här? Hade inte vi nyligen bråkat? Sen slog det mig. Allt som hände igår. Efter så slocknade vi här. Fullt påklädda. Ett brett leende spred sig på mina läppar. Jag la mig ner igen och vände mig mot Lola.
     
Jag kände hur någon jämte mig rörde på sig. Allting var sedan stilla. Och plötsligt kände jag andetag träffa mitt ansikte, sekund för sekund. Jag öppnade sakta ögonen och fick syn på ett par glada hazzel bruna ögon. Då visste jag direkt vart jag befann mig. Hos Justin. Ett brett leende spred sig på mina läppar.
''God morgon...'' Sa jag hest.
''Nej, God eftermiddag!'' Skratta han. Jag tittade förrvirat på honom med en rynka i pannan.
''Klockan är halv två...'' Log han. 
''Aha.'' Jag satte mig på sängkanten och sträckte på mig.
''Sugen på frukost?'' Frågade han medans han gick fram till sin wic och drog fram ett par andra kläder. Han drog av sig sin tröja och slängde den i en korg. Hans mage... Oh my good! Han drog sedan på sig den andra t-shirten med ett flin.
''Vad stirrar du på?'' Skrattade han. Jag log generat...
''Dig, vem annars pucko!'' Flinade jag. 
''Jag vet... Jag är het!'' Flinade han.
''Jo... Vi säger så!'' Skrattade jag. 
''Här! Ta på dig det...'' Sa han och kastade en t-shirt och ett par mjukisbyxor - som då var hans - som var alldeles förstora. Men jag hade inget val. Så jag drog på mig dem utan att säga något. När jag väl bytt om gick vi ner för att äta något. Frukost var alldeles försent så luch av något slag fick det väl bli. Jag satt mig på den ena barstolen med mobilen i handen.
''Så... Vad vill du ha?'' Frågade han medans han rönkade kylskåpet. Jag tittade upp från skärmen och funderade ett tag.
''Vad finns det att äta då?'' Frågade jag efter en stunds tänkande. Jag hade ingen aning om vad jag var sugen på. Jag ville bara ha mat. Det spelade ingen roll vade det var. Bara jag fick mat. Han drog ut en kartonglåda med stora bokstäver där det stog 'Pizza'.
''Går detta bra?'' Frågade han med ett smile. Jag nickade ivrigt och drog åt mig hela paketet så det stog framför mig som en tallrick.
''Chilla tiger!'' Skrattade han när jag gluffsade i mig pizzan.
''Spara lite till mig'' Log han medans han drog åt sig en skiva pizza. 
''Sorry, är bara så hungrig!'' Skylde jag. Han bara skrattade. Jag gick med lätta steg mot deras kylskåp och drog fram en 2L cola och två glas. Jag ställde fram det på bordet och hällde upp till oss båda.
-
Jag stog hemma i mitt rum med blicken i min wic. Justin låg på min säng med mobilen i handen och spelade temple run. Vi skulle nämligen till en studio. Han skulle spela in låtar för Believe Acoustic och jag som då är hans - jag har faktiskt ingen aning vad jag är för honom? Flickvän? Bara bästa vän? - flickvän fick hänga med. Jag är så spännd att få höra låtarna. Dem är säkert lika bra som dem sakt. Jag har ju såklart hört dem innan... Men nu är det med gitarr. Just idag då vi hade lite bråttom visste jag inte vad jag skulle ha på mig. Typiskt mig! Jag drog på mig en militärmönstrad shorta och ett par slitna jeans shorts. Jag lät håret vara som det var och kletade snabbt på mig maskara. Jag tog mina svarta converse i handen och gick ut till mitt rum.
''Så! Jag är klar!'' Sa jag och pustade lätt ut.
''Bra... Det tog bara, hm... 15 minuter! Kom igen nu! Vi måste värkligen gå... Nu!'' Sa han strässigt och skyndade sig ner för trappan. Jag suckade trött och sprang efter honom. Jag satte snabbt på mig skorna och knöt dem snabbt och gick ut till honom där han satt i sin mustang. Han hade på sina svarta Raybans. Jag sprang mot bilen och satte mig ner med en dunst. 
               
''Redo?'' Frågade han i ett försök med en kaxig blick.
''Jadå... Cooling.'' Sa jag med ett flin. Han spranck upp i ett snett leende och startade bilen och backade ut från uppfarten och började köra mot studion. Min mobil plinade plötsligt till. Jag hoppade till och fick en dålig tanke. Tänk så är det Selena? Vi vet ju inte om dem hittade henne. Jag svalde hårt och drog upp den ur fickan och slog in koden för att sedan läsa smset. När jag såg vem det var ifrån pustade jag lättat ut. Det var bara från Aria. Jag läste det hyfsat långa smset: ''Lola! Goda nyheter gumman! Senaste nytt i tidnigen ju! Psykist sjuka Selena Gomez hittades här i Stratford vid 6 tiden nu imorse i ett ödelikt hus. Dem har ännu inte fått reda på varför hon gjort allt detta men hon kommer få psykist hjälp på ett slags sjukhus fängelse. Bra va? Du behöver inte oror dig längre. Hon är fast! Du kan slappna av nu... Ingen mer A! Förrsten, dem tog fast Joe och Cole. Älskar dej Lol <3''. Jag kände hur lättnad kom. Hon är fast! Ingen mer A.
''Justin!'' Sa jag med ett brett leende.
''Vad? Vad har hänt?'' Frågade han med ett smile.
''Dem... Dem har hittat Selena! Hon är fast!'' Sa jag så det sprutade glädje om mig. Visst, det är synd att hon blev såhär. Men skönt var det.
''Du skojar?'' Sa han med ett brett leende.
''Nej!''
''Vah? Det är ju... Jätte bra!'' Sa han och skrattade smått. Hennes fans kommer bli jätte besvikna. Men hon valde att ta detta valet. Så det är hennes egna fel. Vi var äntligen framme och parkerade på parkeringen utanför studion. Mot oss kom fans springandes i full fart med mobilerna i handen redo för att fotografera. Dem tvärbromsade framför honom och log brett.
''J-Justin... Skulle jag kunna få ta ett foto med d-dig?'' Stammade en tjej nervöst fram. Justin log brett och svarade snällt.
''Självklart!''
       
Hon sträckte fram kameran till honom och ställde sig jämte honom med ett brett leende och kramade om honom mjukt. Han klickade snabbt och gav sedan kameran till henne.
''Varsågod söntos'' Sa han med ett sött leende. Hur underbar är han inte mot sinna så kallade Beliebers? Hon skuttade av glädje och gick sedan åt sidan så nästa kunde komma fram.
''Kan jag få din... Autograf?'' Frågade en ganska så ung tjej. Kanske runt 11-12 år? Hon var hur söt som hälst.
''Självklart sötnos!'' Log han och tog emot pennan och pappret.
''Vad heter du?'' Frågade han när hans skulle skriva till vem det var.
''Lucy'' Log hon. Han nickade och fortsatte skriva och räckte fram pappret och pennan till henne.
''Varsågod!'' Smilade han. Han skrev några autografer och tog några foton innan vi anledde in i studion med en massa Beliebers utanför.
___________________________________________________________________________________________________________
 
Sorry för det tog lite tid att få upp kapitlet! Hade handboll träning igår och hade helt änkelt inte tid i måndags. Men nu är det ute!!!!! Wiho! Laddade ner ett program som heter GIMP. Med den fixar man bilder. Collage mm. När jag väl visste hur man skulle göra fixade jag ett jäte snyggt collage till detta kapitlet men gissa vad som då hände när jag sparade det? Jo, det försann sedan!!! Arg? Pfft! Det kan man säga! Så det får bli ett collage i nästa... (förmodligen!) Kramkram!♥
 
Yay! Klurade tillslut ut hur man skulle spara bilden osv! Det är inte så proffsig... I know! Men 
jag är ny på detta så ge mig bara lite tid så kommer dem förbättras med tiden! 
 
PS. Tack till er på MBS och Hanna för att ni svarat på min fråga ;D (tacksam för din förklaring hanna<3) #MuchLove DS

Kommentarer
Ella<3 säger:

Meeeeeeeer!<3

KOMMENTAR SKRIVEN:




- Skriv ditt namn här:

- Skriv din e-post:

- Skriv din url här:

- Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback