Inlägget är skrivet under kategorin ✓ DID 2: Dark Night Rises © BIEBSTOORY.BLOGG.SE

7 - Cuddle

 
Med fortfarande stängda ögon drog jag upp min mobil ur fickan innan jag sakta öppnade ögonen igen för att kunna se vad jag gör. Jag skrollade bland mina kontakter och klickade på ''Pappa''. Jag tvekade på om jag skulle ringa. Kanske bara höra hur det var med honom? Om han mådde bra? Eller jag kanske bara ska låta honom vara..? Det är kanske bäst att inte ringa, så han slipper tänka på mig. Det skulle bara göra det enklare för honom att glömma mig. För jag kommer aldrig tillbaks. Det var jag säker på. 
 
Jag slog sakta upp mina ögon och vände min blick mot klockan som stod på nattduksbordet strax bredvid mig och såg att den var 20:00. Jag hade sovit från åtta på morgonen till åtta på kvällen. Jag lär verkligen inte att somna senare ikväll. Jag satte mig sakta på säng kanten och gnuggade mig nyvaket i ögonen innan jag gick mot köket. Min mage kurrade. Eftersom jag sov, hade jag inte fått i mig någon mat på nästan hela dagen. Jag hade verkligen ingen lust att vara ensam ikväll. Inte efter mitt och Jays bråk. Inte överhuvudtaget. Utan att tveka drog jag fram min mobil och knappade in Justins nummer som jag enkelt lärt mig. Signaler hördes i luren och plötsligt kunde jag höra hans ljuva stämma. 
''Ja hallå?'' Jag la huvudet på sned och log mjukt.
''Det är jag.'' Sa jag snabbt. Och med en gång förstod han vem det var, utan att ens fråga.
''Har du lust att komma över?'' Jag pillade nervöst med mitt hår och bet mig hårt i läppen, jag var redo att få ett nej. Blod smaken jag fått av att jag bitit hål på spred sig i munnen. Usch.
''Sure,'' Jag kunde höra hur han log.
''Killarna får gärna komma'' Han harklade sig i luren. Kanske inte vad han ville, eller förväntade sig.
''Jo, får se om dem vill, men... Vi ses om en stund.'' Sedan la han på. Jag nickade långsamt innan jag la ifrån mig mobilen på köks ön framför mig. Plötsligt slog det mig att jag kanske skulle fixa fram lite snacks, kanske bädda sängen eller något? Göra det fint, så det inte såg ut som värsta svinstian... Inte för att det gjorde det. Men varför inte liksom?
            
Jag sprutade på mig lite parfym innan jag rusade ner för den långa trä trappan.
''Jag sticker till Summer.'' Ropade jag från hallen där jag nu stod. Ingen svarade, men jag brydde mig inte utan drog på mig mina supra som jag alltid hade innan jag steg ur huset. Inte förväntade jag mig att hon skulle bjuda med killarna. Jag ville vara med henne, själv. Utan någon av killarna, eller hennes kille som jag inte hoppades var hemma vid detta lag. Jag började köra ut på den smala vägen och gasade en aning. Har hon börjat få känslor för mig? Så som hon beter sig i min närhet... Fast nej, lägg av Justin. Det är över. Hon har gått vidare med sin fucking Jay. Jag skakade suckandes på huvudet. Vad trodde jag? Att hon skulle vänta på mig? I ett helt jävla år? Varför tog jag inte kontakt med henne igen? Varför var vi tvungna att träffas på det sättet vi gjorde? Varför inte tidigare? Då hennes känslor ännu fanns... Nog om det, jag var trött på att ställa samma frågor hela jävla tiden medans jag inte fick något svar alls. Jag drog en hand genom mitt lena hår innan jag parkerade utanför det fina vita huset. Bete dig inte som en idiot nu, Justin. Var inte på trängande eller visa inte dina känslor för henne, dölj dem... Sedan steg jag ur bilen och började gå mot dörren som var av både glas och trä. Jag hann inte knackade förrns dörren öppnades och framför mig stod personen jag längtat efter, Summer. Hon ställde sig åt sidan så jag kunde stiga in med ett fånigt brett leende som tagit plats på mina läppar. En härlig doft spred sig upp i min näsa. Det luktade, gott. Jag kunde inte komma på vad det var. Men något jag kände igen, väldigt väl.
''Okej, jag har tänkt att... Vi kan titta på en massa filmer, tills vi somnar. Vilket jag verkligen inte kommer göra på timmar.'' Flinade hon. Jag skrattade hest innan jag följde med henne in till köket. På den bruna köks ön stod två bunkar med Ben & Jerry och en choklad kaka på ett vitt stort fat, det var de som doftade så gott. Jag slickade mig om läpparna innan sedan vände min blick mot vardagsrummet som stod i ordning. Jag hade aldrig varit inne i huset. Bara utanför då jag lämnat henne en gång. Det var väldigt fint. Kritvita väggar med några få tavlor hängandes på väggarna och en stor dubbel säng en bit bort som var snyggt bäddad med ljusa sängkläder.
''Det blir toppen'' Svarade jag efter ett tag. Vi tog med oss allt från köket till vardagsrummet som stod några meter bort. Vi dukade fram det på glas bordet och lutade oss tillbaks i soffan bekvämt. Hon drog fram några filmer som vi kunde välja mellan.
''Okej... This is 40, The Call, Taken eller Safe Heaven?'' Hon höll fram fyra fodral framför mitt ansikte och väntade på svar. Helt klart lätt beslut.
''Den sista'' Jag pekade på omslaget med ett par som kysstes. Romantiskt, perfekt. Fan, nej! Bort med känslorna, Justin! Vänner, bara vänner. Hon stoppade in skivan i dvd spelaren och satte sig sedan jämte mig med ett leende. Väldigt nära. Filmen började med att en kvinna sprang, alldeles blodig och rädd, in till en kvinnas hus... Plötsligt bankade det hårt på dörren. Summer som låg lutad mot mig ryckte smått till innan hon vände sin lite oroliga blick mot mig. Fan... Jag tänkte mig det värsta, 5L... Utanför hennes dörr, redo för att skjuta ihjäl oss. Utan att säga ett ord steg hon upp ur soffan och började långsamt gå mot dörren som hon sedan greppade tag om och öppnade. Jag spände min blick i personen som steg in, inte riktigt vem jag förväntade mig. 
''Brook?'' Harklade hon sig.
''Gud vad jag är glad att se dig!'' Tjöt hon och kastade sig runt Summers hals. Fan fan fan fan! Namnet kände jag inte ett dugg igen. Men kropps formen, utseendet, leendet, dem stora bruna ögonen, det var hon. Tjejen från hotellet, från nattklubben, från kvällen innan jag återförenades med gänget. Brook, som tydligen var hennes namn, slängde en blick mot mig innan hon kisade för att kunna se mig tydligare. Även känd som min stalker, fuck.
''Justin?'' Sa hon osäkert. Men när ett brett leende skymtes på hennes rosa röda läppar kunde jag sedan se hur hon nu blev säker på att Justin, det var jag. Vilket stämde väldigt bra.
''Du gav väl honom mitt nummer?'' Viskade Brook så tyst hon förmådde sig, antagligen för att jag inte skulle höra, men det var omöjligt att inte höra hennes försök till en viskning.
''Jo, ja det är klart jag gjorde.'' Summer vände sig mot mig och gav mig en osäker blick innan hon fejkade ett leende mot Brook som log nöjt.
''Bra'' Viskade hon tillbaks innan hon började ta av sig sina ytterkläder och steg in i huset.
''Vad tittar ni på?'' Hon slog sig ner bredvid mig och tittade sött mot mig. Jag harklade mig och tvingade fram ett leende. Det var otroligt svårt, för mitt leende var nära på att tyna bort. Men jag höll masken och försökte se trevlig ut, men inte allt för trevlig.
''Typ, någon film.'' Jag ryckte på axlarna. Varför ens försöka? Jag vill inte vara trevlig, speciellt inte mot henne som jag mer än gärna är spydig mot. Filmen var ännu igång, ingen utan oss hade orkar att pausa medans Summer öppnat dörren. Nu var det bara jag och Brook i soffan, vilket kändes obehagligt då hon stirra som en idiot på mig. Jag ställde mig upp och började gå in mot köket där Summer befann sig, tack och lov. Jag granskade hennes perfekta kropp och dem få rörelserna hon gjorde där hon stod och försökte ta ner en skål från den högsta hyllan som hon oturligt nog inte nådde. Istället för att bara stå där som ett fån och titta på gick jag fram och satte mina händer på hennes höfter innan jag lyfte upp henne på den smala lilla baren nedanför vilket gjorde det enkelt för henne att nappa åt sig det hon var ute efter. Med ett snett leende tittade hon tacksamt på mig. Jag märkte inte förrns nu att jag fortfarande hade mina händer på hennes höfter och tittade fånigt in i hennes ögon. Hon skrattade generat till innan hon satte sin lediga hand på mitt huvud och rufsade till mitt hår. Hennes underbara skratt klingade glatt i mina öron. Det underbaraste ljudet jag hört på länge. Ovanligt nog skrattade jag också, vilket fick Brooks skeptiska blick att föras mot oss. Båda sluta skratta direkt och blev snabbt allvarliga innan vi gick tillbaks till vardagsrummet där vi tog plats i soffans mysiga hörn.
 
Mina ögonlock var tunga, den tredje filmen som vi nyligen på börjat spelades på den stora teve skärmen. Brook låg utslagen i soffan bredvid oss och vi i den andra som var en aning större, vilket bara var bra då vi låg raklånga i den. Hennes huvud låg lutad mot mitt bröst och min arm var virad runt hennes midja. Kvällen blev inte som jag hade tänkt mig, inte ett dugg. Brook förstörde det mysiga, vilket fick oss båda halvt allvarliga och kunde inte njuta ett dugg. Vad var det för fel på Brook som blev svartsjuk vartenda gång jag och Summer slängde blickar mot varandra? Var hon avundsjuk på våran relation? Hur vi var i varandras omgivning? Vad hade Summer sagt till henne? I alla fall inte att vi var ett par, annars skulle hon inte betet sig på det sättet. Plötsligt kände jag hur Summer rörde på sig, gäspade och vände sin blick upp mot mig som nu hade min blick riktad mot henne. Ett mjukt leende spred sig på hennes kyss vänliga läppar, jag kunde inte undgå att tänka så som jag gör. Att åtminstone kunna känna inom bords vad jag nu känner för henne, men sedan ändå inte visa det. Det var svårt. Men jag håller ut.
''Sover hon?'' Viskade hon och pekade sakta på Brook som andades tungt.
''Antagligen'' Viskade jag tyst och lekte med hennes små lockar som ännu fanns kvar. Hon vilade sin haka mot mitt bröst och granskade mig noga, undrar vad hon tänker nu? Vad hon tänker om mig, dåliga, kanske bra saker? Men vad bryr jag mig om det? Eller jag kanske bryr mig? Om hennes åsikter? Vad hon tycker och tänker?
''Du betyder mycket för mig, mer än vad du anar'' gäspade hon trött och stängde ögonen. Jag kände hur jag blev varm inom bords. Hur mitt hjärta gjorde en volt. Hur det pirrade i magen. Hur allting kändes perfekt i detta läge. Du betyder allt för mig, du är skälet till att jag lever, att jag orkar leva. You are my soulmate... Jag älskar dig. Men istället sa jag ett enkelt,
''Godnatt, hjärtat'' och kramade mjukt om henne.

Lite kärlek som yr runt i luften ;)♥ Vad tycks om kapitlet? Ber om ursäkt för att det kom ut sent, men ska försöka gott göra er babes!♥
Dagens/Kvällens fråga: Vilken är eran favorit attraktion/karusell på Liseberg?
Mitt svar: Helt klart Uppsvinget och Atmos Fear!♥ Älskar den pirriga känslan som uppstår när man åker dem :D♥ 
Var bara tvungen att ställa den frågan - nyfiken häääär! - , haha, Kram på er fellas!♥
 

Kommentarer
Anonym säger:

ÅHHHH va söt Justin är!!

Vet inte, har aldrig varit i Liseberg :/ Men i grönan så är det Insane, jetline och såklart POPEXPRESSEN :D

Svar: Aså, åååh! Vill också till Grönan ;)♥
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

Jessica säger:

Ååååh, Brook förstörde ju allt!!!!
Jag va faktiskt på Liseberg idag!
Mina favoriter är atmosfear, spinrock, jukebox, uppsvinget, typ dem ;)

Svar: Åååh! Vad kul, haha, då har vi mycket gemensamt ;)♥
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

Emelie säger:

Jätte bra! :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Celebnovell säger:

Superbra! ♥♥

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://Celebnovell.blogg.se

Adina säger:

Guud va braaa :D Glädjedödare lite där bara...

Svar: Haha, taaack hjärtat!♥ Yeah
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

Agnes säger:

Du skriver så bra! Jag har bara varit på Liseberg en gång och då var jag liten så kommer inte ihåg vad jag åkte.. :)

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://justinbdrew.blogg.se

Anonym chey ♥ säger:

Minaf avortier är nog flumride, Balder och Kållorado(eller hur man stavar)

haha du är bra c:

KOMMENTAR SKRIVEN:

Lilla jag säger:

Flumeride helt klart

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://fantasynovellbiebs.blogg.se

Becca säger:

Så bra!

Atmos fear, helt klart favoriten!

Svar: *High Five* håller med ;)♥
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

Biebzstoory säger:

sjukt bra <3

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://biebzstoory.blogg.se

Thilda säger:

jätte bra! förutom att brook typ fördärvade allt! Hehe. :D längtar till nästa :)
Min favorit karusell är FlumRider :).

KOMMENTAR SKRIVEN:

Julia säger:

Dina collage är alltid perfekta, får panik...

Har inte varit där på flera år men Kanonen och Kållorado eller vad den heter!

Svar: Haha, så söt, dina är - helt klart - perfekta ;D♥
Kanonen är också en favvo, även kållorado (stavning?) haha ;) kram ♥
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://bieb.blogg.se/

jbieberstorry.blogg.se säger:

Sjukt bra! vill du ha länkbyte?<3

Svar: Tack gumman!♥ Maila mig din statistik ;)♥ [email protected] kramiiiis
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://jbieberstorry.blogg.se/

Anonym säger:

Sjukt bra!! bara att hon broke förstörde allt

Jag har tyvärr aldrig varit i Liseberg:( för det e för långt ifrån malmö:) men har varit i nästan alla tivoli i Danmark

KOMMENTAR SKRIVEN:

sara säger:

faan att brook skulle förstöra!!!!!!!
jag får panik av nedsläpp o sånt men jag gillar Colorado o jag är nyfiken på att testa spinrock! :) hihi
skitbraaaaaaaaaaa <3 när kommer nästa kapitel blivande författare?? *.*

Svar: Haha, jag älskar nedsläpp!♥ Spinrock verkar sjukt rolig, vill också testa den ;) Haha vad gullig du är hjärtat ^^ Kanske någon gång i framtiden, hoppas man på, men imorgon, puuuuuuuss!
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

Bella säger:

bra kapitel som vanligt! Go girl! JG njuter inte av åka karuseller Just därför åker jag inte :-)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Johanna säger:

OMG ÄLSKAR DIN/DINA NOVELLER SKIT MKT!!!!! Asså OMG jag har blivit förälskad i denna blogg!
Såååå, när kommer nästa kapitel världens bästa novellbloggare!?;3<3

Svar: Haha aså sötnos! Gullig du är ^^♥ Älskar EEEERRRR!♥ Jo, imorgon världens bästa läsare ;)♥ kärlek till dig hjärtat!♥
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://www.biebsssnoveller.blogg.se

Jennifer säger:

Hej,super fin blogg! Jag har en nystartad blogg och en nystartad Justin novell som jag vill veta vad folk tycker om den. Så det skulle vara jätte gulligt om du ville kika in lite snabbt och lämna en liten kommentar :)
Ha det bra!

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://www.justinochlea.bloggplatsen.se

Cindy säger:

Så freaking braaa! Gaaah! Mera nu nu nu

KOMMENTAR SKRIVEN:




- Skriv ditt namn här:

- Skriv din e-post:

- Skriv din url här:

- Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback