Inlägget är skrivet under kategorin ✓ A Savior In The Darkness © BIEBSTOORY.BLOGG.SE

36 - To handle the truth

’’Nigel har planerat att döda Noah.’’

’’Är du fucking dum i huvudet Travis!? Varför i hela jävla världen skulle de välja Noah?’’

’’Tror du jag vet det!? Kanske för att det är din jävla tjej?’’

’’Fan vet jag!’’

’’Har du kanske tänkt att göra någonting nu pantade människa? Kanske ska du leta upp henne innan dom fucking dödar Noah?’’ Spottade han panikslaget.

’’Jag är där om fem. Och du, över min fucking döda kropp att de lägger ett finger på min tjej.’’

 

’’Varför, Travis?’’ 

’’Jag vet lika lite som du.’’

’’Nej, jag menar varför skulle de vilja döda Noah?’’

’’Ja, jag vet fortfarande lika lite som du har inte en aning om varför’’ han suckade ’’men jag gissar att det är för att hämnas på dig.’’

’’Och er andra då? Det var inte bara jag som gjorde det.’’

’’Han tror väl att det var din ide.’’

’’Vi gjorde det för att skydda dom’’ jag förstod inte. ’’Nigal försökte ju döda våran familj!’’

’’Han lyckades.’’ Travis skakade på huvudet. Jag såg att denna konversationen började bli jobbig för honom. Delvis för mig med, men jag ville få saker och ting klart för mig.

’’Han borde förstå varför vi gjorde som vi gjorde efter det.’’

’’Han är en fucking idiot utan hjärnceller. Jag förväntar mig inte att han ska förstå.’’ suckade jag. Han dödade vår mor, våra två små syskon och pappa. En hel - vår - familj, som sedan hittades i en flod några kilometer ifrån vårt gamla hus. Jag drog upp mobilen för att ringa Noah. Men jag nådde endast fram till röstbrevlådan.

’’Noah, vart fan är du? Jag är fucking orolig! Ring mig så fort du hör detta.’’ sedan klickade jag samtalet som endast nått fram till hennes röstbrevlåda. Och detta hade upprepats minst 20 gånger bara på 15 minuter.

’’Fuck!’’ morrade jag och smällde mobilen i bilsätet bredvid mig. Jävla fucking… Vart fan är hon? Vad fan gör hon? Vad fan tänker hon med!? Jag skakade frustrerat på huvudet och slog nävarna i ratten.

’’Ey! Ta det lugnt Bieber! Vi kommer hitta henne, okej?’’ försökte Travis lugna mig. 

 

 

Hon satt tyst på sängen och snyftade. Jag öppnade min famn för henne att dyka in, vilket hon gjorde utan att tveka.

’’Jag kommer inte låta någon skada dig, Noah.’’ viskade jag mot hennes öra ’’Och gör dom det, kan jag lova att de kommer ångra sig.’’ hon nickade försiktigt.

’’Du bor med Justin. Det kan inte bli säkrare.’’ sa Trenton stödjande. 

’’Vi kommer inte släppa dig ur sikte, vi lovar.’’ nickade både Tyson och Travis. Hon log och skrattade mjukt medan hon smekte bort en tår.

’’Tack killar. Jag uppskattar det’’ hon lutade sig ifrån mig ’’men det kommer inte hålla i längden.’’

’’Vi kommer hitta ett sätt att lösa det.’’ svarade Travis. 

’’De är döda män, Noah. De kan inte rymma denna gången, vi har dom på spår och låter dem inte stanna länge till på jorden.’’ jag strök henne bak på ryggen.

Justin höll mig hårt i handen medan vi gick ute i den ljumma hösten. Det hade gått mer än två månader sedan händelsen på nattklubben. Två månader sedan jag nästan varit död. Och precis som killarna lovat, så höll de koll på mig hela tiden, utan att släppa ögonen från mig. Det var visserligen jobbigt, då de verkligen höll sitt löfte med att följa mig vart jag en gick, utan att jag fick veta om det. Plötsligt, så befann de sig på samma gata som mig när jag var med Phenelopy på stan förra veckan. Men vad skulle jag göra? Säga åt dom att hålla sig undan så jag var ett perfekt mål för Nigal? Jag höll mig därför till planen och lät dem följa mig om det så var nödvändigt. Hösten hade dragit sig in, endast två månader kvar till julafton. 

’’Jag vet inte Justin’’ jag stannade plötsligt. ’’det känns inte rätt.’’

’’Du ska träffa honom och du ska må bra av det Noah.’’ svarade han kvickt. Jag nickade försiktigt och bet mig löst i läppen.

’’Slappna av, det kommer gå bra.’’ nickade han. ’’berätta lite om honom.’’

’’Det finns inget att berätta.’’ svarade jag med en axelryckning.

’’Du kan väl börja med vad han heter.’’

’’Charlie Forth.’’ han tittade med uppspärrade ögon på mig. ’’De var aldrig gifta… Och jag antar att det var en av de skälen som lät honom sticka.’’

’’Noah’’ han tittade känslokallt på Charlie som dykt upp framför Starbucks några butiker bort.

’’Jag börjar tveka om det här faktiskt var en så bra ide.’’ harklade han sig och kramade min hand extra hårt. Jag kollade förvirrat på honom, men hann inte fråga då vi nått fram snabbare än väntat.

’’Noah.’’ andades Charlie ut med ett svagt leende. ’’Charlie.’’ jag svalde hårt och nickade lätt med huvudet.

’’Det här är Justin.’’ presenterade jag Justin för honom. Charlies svaga leende tonade helt ut när han mötte Justins nu kolsvarta ögon.

’’Ska han…-’’

’’Nej, jag ska gå.’’ svarade Justin tillräckligt snabbt för att klippa hans mening på mitten. Justin lutade sig mot mig och placerade sina läppar mot min kind.

’’Var försiktigt.’’ Viskade han sedan i mitt öra för att sen vända sig om och gå.

 

’’Jag är glad att se dig, Noah.’’ sa han med ett leende. Justin hade tvingat mig hit, för att träffa min såkallade pappa. Jag var inte lika säker som Justin varit när han bett mig träffa honom, för att ge honom en chans att förklara allt. Jag ville veta sanningen, jag ville veta orsaken. Men hade jag kunnat välja att få reda på det utan att träffa honom, skulle jag hellre tackat ja till det. Men mamma vägrade att berätta eftersom hon för det första inte ville berätta hon själv och för det andra att hon ville få mig att träffa honom. Han är ju trots allt din pappa, hade han tjatat om flera gånger när jag sagt att jag inte velat träffa honom.

’’Jag är här nu och kom hit för att du skulle berätta, inget annat.’’ sa jag stelt. Han såg lätt besviken ut. Vad hade han förväntat sig? Att jag skulle springa in i hans famn? I sådana fall kunde han fortsätta drömma, för det kommer aldrig hända.

’’Jag ville inte detta, det ska du veta.’’

’’Men nu blev det så ändå.’’

’’Jag gjorde det för er skull.’’

’’Hur kunde detta vara för våran skull? Hu? Det var inte så att ditt försvinnande hjälpte direkt.’’ morrade jag.

’’Din mor och jag tog detta beslutet för familjens bästa.’’

’’Dra inte in mamma i detta, du kunde mycket väl sagt ifrån.’’

’’Hade jag sagt ifrån och stannat, hade det inte varit säkert att ni funnits idag.’’ han kollade allvarligt på mig. Jag tystnade och lutade mig försiktigt mot fåtöljens ryggstöd.

’’Noah. Det finns saker jag inte är stolt över. Det finns saker jag gjort som jag ångrar. Anledningen till att jag lämnade var i första hand för att skydda dig och din bror.’’ han kollade skärrat på mig.

’’Vet du verkligen vem denna Justin är? Har du verkligen koll på vad han sysslar med?’’

’’Eftersom du ställer den frågan, så antar jag att du vet svaret på den också. Och ja, jag vet mycket väl vad han sysslar med. Men jag accepterar honom för den har är, eftersom han behandlar mig rätt och visar att han har goda sidor han också.’’ 

’’Jag har sätt sidor av honom som jag hoppas att du aldrig kommer få uppleva.’’ han suckade. Jag kollade förvirrat på honom.

’’Vänta… Känner du Justin?’’ jag höjde chockat på ögonbrynen. Justins ord ekade i huvudet. Var försiktig. Han sa det av någon anledning. Jag svalde hårt.

’’Noah…’’ Han suckade och vred sig obehagligt i fåtöljen han satt i. 

’’Jag har varit ledaren för Justin och hans bröders gäng.’’


Im back guys! Sorry för en lång väntan, men kände verkligen att all skrivlust var borta hela förra veckan och även denna. Men gjorde så gott jag kunde för att skriva detta så bra som möjligt.

 


Kommentarer
Sanna säger:

OMG ASSÅ JAG VET INTE VAD JAG SKA SKRIVA!!! Först, jag är såsååsåsåsåså glad att du är tillbaka!! Hoppas verkligen att du får tillbaka skrivlusten snart också så du inte behöver "tvinga ur dig" kapitlena!! Även fast detta var skit bra som vanligt så är det ju självklart roligare om du verkligen skriver för att du tycker att det är kul och inte för att du måste!!
För det andra nu, OMG!! ASSÅ SLUTET!! JAG ÄR TYP HELT VAAAAA!!!?? LIXOM NÄR HÄNDE DETTA OCH HUR OCH VA!!? Inte så att jag inte förstår eller så (eller va man säger) utan det är bara det att man är chokad att det har hänt. Ååååh, längtar så till nästa kapitell!! Du är grym!! Puss<3

Svar: omg du är så himla gullig!<3 jag fangirlar! *-*
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

Ylva säger:

Omg?! Ledare?! Jag dör så himla bra kappppp!😍😍🔫👊👊

KOMMENTAR SKRIVEN:

Michelle säger:

Jag gillar det :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Fannie säger:

Ekdjlxmfdlxlgmeöslfmeld ~ fyfan vill bara ha mer och vill aldrig sluta läsa, kärlek till dig, döööööööör, omg trodde först att hon skulle typ få reda på varför han satt i fängelse, OMFGOMFG, vill ha mer ombomb <3<339329482929

KOMMENTAR SKRIVEN:

Fannie säger:

#litemycketdampiminförrakommentar

KOMMENTAR SKRIVEN:

Sandra säger:

Omg så spännande! 😍

KOMMENTAR SKRIVEN:

JEN...<3 säger:

Omg!!!!! Vad fan händer nu!!!!?????

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://justinblogg.blogg.se

Anonym säger:

Omg sun dun dun dramaaaaa

KOMMENTAR SKRIVEN:

camilla säger:

Haha jag blev förvirrad i slutet, jag trodde det var hon som sa den sista meningen, sen så förstod jag att det var Charlie som sa det... Haha...har nog tappat några hjärn celler....

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Omgggg

KOMMENTAR SKRIVEN:

Emelie säger:

oh my lord, ledare?! Detta är sååå spännande!!

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://storytimess.blogg.se

Emelie säger:

Så jävla bra! :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Emilia säger:

Så jävla bra!

KOMMENTAR SKRIVEN:

ebba säger:

Oh så bra

KOMMENTAR SKRIVEN:

illona säger:

Oh my lord så bra

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://illonakarlsson.blogg.se

amanda säger:

Så himla spännande! Sista meningen alltså :D Tycker att det ska bli så himla kul att läsa slutet på den här novellen, alltså att se hur det leder:D

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://liindstrand.blogg.se

Becca säger:

I förra kommentaren till förra kapitlet skrev jag att det kliade i mig utav nyfikenhet, vilket är ingenting jämfört med det här så jag har ingen aning om hur jag ska beskriva det.

Bara att vara medveten om att ASITD snart är slut får mig helt snurrig. Inge mer Justin och Noah? Inga mer stunder med Bieber-bröderna? Samtidigt som jag kommer sakna dem allihop är jag jättetaggad på att läsa slutet då dina slut alltid har någon form utav twist som får en att skaka av överraskning.

Dessutom är jag skittaggad på Tainted, som jag även sa i förra kommentaren. Bara namnet låter lockande as fuck. Den kommer bli minst lika bra, det vet jag. Är 110% säker på det, och på att slutet kommer bli jättespännande.

Kapitlet är, as usual, helt, hundrprocentigt perfekt. Älskar att du gjort en liten twist och spolat fram två månader i tiden. Och cliffhangern?! Hade inte alls förväntat mig det, shit.

Var på jättedåligt humör innan jag läste, men sedan blev jag jätteglad och alla mina problem lyfte från mina axlar för en stund. Ska läsa nästa nu och glömma verkligheten en liten stund till.

Kram❤❤❤

Svar: AHSHSJDJDHD nu får du faktiskt sluta vara så underbart perfekt Becca. Eller nej, gör inte det x)
Dina kommentarer är så himla bäst! Du får mig liksom att spricka av glädje. Jag blir så galet glad att jag börjar le som ett fån, mina föräldrar stirrar just nu sönder mig, smått oroliga om jag håller på att bli galen. Och ja, man blir galen om man får så grymma kommentarer som dina ❤

Åh, vad glad jag blir! Hoppas du mår bättre snart (dina problem eller ah haha) :'( finns på kik om det behöver prata eller så ;)

Kraaaaam bästa Becca!❤❤❤❤❤❤
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://bieberheaven.blogg.se




- Skriv ditt namn här:

- Skriv din e-post:

- Skriv din url här:

- Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback