Inlägget är skrivet under kategorin ✓ A Savior In The Darkness © BIEBSTOORY.BLOGG.SE

39 - Goodbye my love

'’Skulle du kunna köra mig till…’’ jag tittade ner på de två lapparna jag höll i mina två händer. Jag döljde dom smått så Tren inte skulle få syn på dom. Min blick pendlade mellan Justin och Dallas. Justin… Dallas… Justin… Dallas… Jag bet mig i kinden för att inte börja gråta som den lilla 3 åringen jag just nu var inombords.

’’… Road Street 13?’’ jag ångrade mig genast trots att det var rätt. Men just nu fanns inget rätt. Allting var fel.

Bara fel.

 

Ögonen sved hårt.

Min näsa rann och magen var till en stor klump, illamåendet kittlade mig i halsen. Det gjorde okontrollerbart ont i hjärtat. Smärtan spred sig över hela kroppen. Skuldkänslorna ökade något otroligt. Jag tittade hela tiden ut genom fönstret för att inte behöva möta Trens ögon. Han skulle förstå att någonting var fel. Men sedan kom det till skuldkänslorna, återigen. Han hade all rätt i världen att veta om Justin.

’’Trenton.’’ grät jag och tittade ynkligt på honom. Hans ögon granskade mig oroligt och han nickade hastigt.

’’Justin kommer dö.’’ jag knep ihop ögonen och lät tårarna glida ner för mina kinder av ren skamm. Jag var skyldig honom mitt liv, jag var skyldig honom allt. Och i gengäld till allt han gjort för mig, så lät jag honom dö. Men det var för att han ville det, eller hur? Det var för att han sa åt mig att rädda Dallas… 

’’Vad är det du säger Noah?’’ han kollade förvirrat på mig.

’’Du kör mig just nu till Dallas, för han sitter fast i ett hus som snart kommer att explodera. Men Justin sitter också fast i ett hus, men en halvtimme därifrån, med en bomb inbyggd. Justin bad mig välja min bror, och det var precis vad jag gjorde.’’ jag kunde inte låta bli att fortsätta gråta, då det inte fanns en av och på knapp. Jag snyftade högt och strök bort tårarna i ett försök att lugna ner mig. Det hjälper inte att gråta.

’’Noah… Du menar…’’ han suckade högt. Jag kunde se hans händer krama om ratten hårdare. ’’vi ringer Travis och Tyson, de kör och hämtar Justin så…-’’

’’Det funkar inte så Tren’’ jag hatade att krossa hans hjärta. ’’men det är 30 minuter ifrån där Dallas är och bomberna exploderar om 38 minuter. Killarna hinner inte om de till och med ska köra från stan.’’ jag bet mig hårt i kinden. Han lät sin blick vila på vägen. 

’’Förlåt Trenton.’’

’’Det är inte ditt fel. Justin gjorde sitt val. Och han valde att låta Dallas gå föra sig själv, han visar bara att han älskar dig genom det Noah.’’ Trenton såg förstörd ut. Men jag dömde honom inte. Jag var själv förkrossad. 

’’Där!’’ pekade jag ivrigt på ett hus som stod ensamt på en tom och stor yta. Trenton stannade hastigt bilen som fick mig att slänga mig ifrån bildörren. Jag sprang med snabba steg mot dörren som oturligt nog var fastlåst.

’’Dallas!’’ Skrek jag, men fick inget svar. Tren kom springandes och sparkade upp dörren med ett kraftig slag med foten. Jag steg in med hjärtat i halsen och fick syn på min bror sittandes i ett hörn med tejp för både mun, händer och fötter. Jag drog väck all tejp från hans kropp och ansikte innan jag slängde mig runt hans hals.

’’Hur fan hittade ni mig?’’ han kramade mig lyckligt och hårt. Jag fällde en tår och kysste honom på kinden innan jag rusade ut ur dörren igen utan att svara på hans fråga.

’’Noah!’’ Skrek Tren efter mig. Jag snyftade och satte mig med ett dunst på förarsätet, trampade på gaspedalen - då nyckeln var kvar - och körde därifrån. Jag skrynklade fram den lilla lappen med mina darrande händer, läste adressen Justin befann sig på och kastade den sedan på det andra sätet när jag uppfattat vad som stått. Mina ögon fattade fäste på klockan i bilen, jag kan hinna.

Jag måste hinna.

Fuck mitt liv.

Fuck allt som existerar. Fuck kärlek. Fuck känslor. Fuck Nigal och hans gäng. Fuck mitt dumma jag. Fuck alla jävla människor som får mitt liv eländigt nog att leva med ett leende. Och det är det värsta. Folk - med andra ord Noah och mina bröder - har fått det så enkelt att leva. Specifikt Noah som gjort allt jag varit emot. Ett förhållande, den dumma unga kärleken jag först nu fått uppleva, att hon älskade mig och att jag älskade henne. Det var bara så… Dumt. Det var dumt av mig att låta henne falla, det var dumt att jag föll. Jag föll både för henne och grupptrycket då alla ville ha henne. Att kärlek ens får finnas är dumt. Jag morrade till och försökte återigen ta mig loss. Men det var rent ut sagt omöjligt. Jag skrek emot den klistriga biten emot mina läppar. Du dör för något gott Justin. Du dör för Noah. Du dör för att du älskar henne. Nigal hade ringt mig strax efter de kidnappat Noah och talat om för mig att Noah befunnit sig i detta huset och att det var en bomb som strax skulle utlösas. Det dom inte talade om var att de var vad de tänkt göra med mig och att de ljög. Sedan fick dom Dallas i samma fälla och satte honom vid samma bomb. De fick Noah att välja mellan mig och sin bror. Pojkvän mellan bror. Det är så jäkla självklart att man väljer sin bror, vem vet när jag dumpar henne? Dock är det ingenting som kommer på tanken. Poängen är att syskon aldrig kan lämna vad man än gör, de är bundna till varandra och kan bråka hur mycket som helst, men de är familj och måste trots bråket träffas på julafton och på alla högtider. Men vad kan jag göra om vi bråkar? Vi kommer glida ifrån varandra, hon kan hitta någon annan och samma gäller mig. Då hade hon gått miste om sin bror för någon som hon kan förlora lika enkelt. Jag ser henne hellre gråta över min död än över sin brors död. Men döden är någonting alla ska få uppleva. Och detta är mitt slut. Det fanns inga fler sidor i min bok, utan min bok har funnit sitt slut. Författaren fick slut på ord och handling, det blev mitt öde att dö här.

Justin klarar sig.

Han klarar sig fint. Han klarar sig galant. Allting kommer bli bra. Vi kommer få en framtid tillsammans, barn och kanske till och med barnbarn? Jag grät frustrerat medan jag kollade på klockan. 2 minuter återstod. 

’’Justin, snälla!’’ tjöt jag olyckligt när jag slängde mig ur bilen. Huset framför mig hade denna gången en övervåning. Jag skakade på huvudet och sparkade upp dörren precis som Tren gjort.

’’Justin!?’’ skrek jag i full hals. Detta huset hade inte bara en bomb. Huset stod i lågor. Jag som var helt inne i att rädda Justin hade inte märkt det utifrån.

’’Justin!?’’ skrek jag återigen och sprang till övervåningen då han inte synts till på undervåningen.

’’Snälla Justin!’’ mitt gråtande ökade när paniken blivit så hög att jag inte kunde tänka klart. Jag såg bomben där ifrån jag var och förstod trots paniken att om jag inte lämnade huset nu, skulle detta bli min död. När tiden slagit ner på den tionde sista sekunden vände jag mig om och började springa. I mitt huvud kunde jag räkna ner medan jag undvek lågorna. Jag hann ut genom dörren innan jag hörde det lilla pipet och en smäll fick allt ljud att isoleras. Min hörsel försvann och ersattes med ett permanent pip medan min syn var suddigare än någonsin förr.

’’Justin…’’ viskade jag med min kraftlösa röst. Framför mig anande jag någon komma springandes. Vem det var… Jag fick personen aldrig sedd. Utan kollapsade med tårar rinnandes för mitt ansikte.

Jag var så gott som död.


Näst sista kapitlet oh my god! Får nästan ångest att novellen är slut, kommer sakna Nustin :(
Kommentera nu en massa om vad ni tycker!
 
Q: Hur tror ni det kommer sluta?
A: La la la... x)

Kommentarer
Ylva säger:

Kärleks paret dog samtidigt! Olyckligt

KOMMENTAR SKRIVEN:

Hanna säger:

Det kan inte få sluta såhär, bästa paret får inte dö😭

KOMMENTAR SKRIVEN:

Emelie säger:

neeeejjj, de får inte sluta så här!! ingen får dö!!!
jätte bra! :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

amanda säger:

ÅH jättebra!! :D
Längtar till nästa!!

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://amandamariajennifer.blogg.se/

Anonym säger:

OMG DÖR NEJ

KOMMENTAR SKRIVEN:

Vicky säger:

OMGGGG GRÅTER HON FÅR INTE DÖÖ😱😱 ÅHJ FÖRSTÅR INTE HUR DU KAN SKRIVA SÅ BRA? Du är
Såååå otroligt duktig inte okej liksom❤️
Har en fråga oxå, kommer du börja på en ny novell när denna är slut?

KOMMENTAR SKRIVEN:

illona säger:

Asså åhh jag älskar varje kaptiell av denhär novellen. Den är grymt bra ocj att du skriver den gör den sååå bra! Jag älskar spänningen och hur jag spänner mig i hela kroppen när jag läser asså shit längtar till nästaaaaa

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://illonakarlsson.blogg.se

Sanna säger:

OMG JAG VET INTE VAD JAG SKA SKRIVA FÖR JAG FINNER PÅRIKTIGT INGA ORD!!! ASSÅ DU SKRIVER SÅ BRA OCH JAG SITTER HELT SERIÖST OCH BÖLAR SÖNDER!!!! VET INTE VAD JAG SKA GÖRA/SÄGA/SKRIVA!!! DU ÄR FANTASTISK!!!!
Gråter dessutom för att det är nästsista kapitlet, asså denna novellen har alltid vart min favorit och att den kommer till sitt slut får en att ba åååååh!! Nej men jag är säker på att du kommer med en minst lika bra nu så det är inte det men det är bara svårt att "släppa taget"!!! Tack för att du valde att skapa en blogg och dela dina noveller på för annars så vet jag inte vad jag hade gjort... IIIIH!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

CELLIES säger:

Är hon död så vet jag inte vad jag gör .. :/

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Som får inte dö😭😭 de måste gifta sig och bilda en familj med massa mini biebers haha😭😭😭

KOMMENTAR SKRIVEN:

Michelle säger:

Jag gillar det :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

HAN FÅR INTE DÖ

KOMMENTAR SKRIVEN:

Ebba säger:

WHAT. WHAT. WHAT. VAD GÖÖÖÖR DUUUUU, faaaaaaaaan. FAN, JAG SERIÖST VILL DÖDA NÅGON. VARFÖR GJORDE DU SÅÅÅÅÅÅÅ, mitt hjärta dunkar i hundra nittio, känns som om det ska hoppa ur hals gropen :(

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://biebzters.blogg.se

Anonym säger:

Neeeeeeeeej du FÅR inte sluta på denna novellen!!!!!!! Jag bestämmer att du inte får! den är så jäkla bra! jag vet inte hur jag ska beskriva det, varje gång jag läser ett kapitel så blir jag tårögd, och vill aldrig sluta läsa!! du skriver på ett sådant fantastiskt sett, DU är fantastisk! Älskar det!!!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Emma säger:

SÅÅÅÅÅ BRAAAAAA! HERREJÄVLAR VAD DU ÄR BRA! 😍😍😍

KOMMENTAR SKRIVEN:

Amanda säger:

Asså.. Åh gud.. Finner inga ord. HUR KAN MAN SKRIVA SÅ HÄR JÄVLA BRA??? Jag hoppas du förstår att du är sjukt duktig och att du är en talang! Jag vill bara krama sönder dig för att du är såååååå sjukt grym!!! Du gör mig mållös och jag vill bara gråta flr att det är så bra! You rock guuuurl

KOMMENTAR SKRIVEN:

ebba säger:

NEEEJJ HON FÅR INTE DÖ!!! VARKEN HON ELLER JUSTIN FÅ DÖÖ, FAN.... Neeejjj😭😭 Snälla säg att BÅDA överlevde, SNÄLLLA NÅN

KOMMENTAR SKRIVEN:

camilla säger:

Det skulle vara lite otroligt om Justin överlevde men, vem vet?

KOMMENTAR SKRIVEN:

Becca säger:

Mitt hjärta blöder inte bara nu, det är krossat i tusen bitar. Detta är värre än tortyr. Vill bara gräva ner mig under täcket och gråta för all framtid. Kommer sakna Noah. Kommer sakna Justin. Kommer sakna Nustin.

Jag vet inte vad som gör mest ont, att Noah ko dit men inte lyckades rädda honom, eller att få läsa Noah gå igenom smärtan.

Det är sjukt hur du förmedlar känslor. Om du inte hade förmedlat det så bra hade tårarna aldrig runnit nerför mina kinder. Det är sjukt hur du beskriver saker och ting. Hade du inte beskrivit saker så väl hade jag aldrig fastnat för den här bloggen. Din talang är sjuk. Hade du varit talanglös, hade du inte haft alla dina läsare.
Någon dag kommer du ta världen med storm och bli miljonär på dina böcker, om du väljer att bli författare. Jag lovar att om den dagen händer tänker jag läsa dina böcker. Promise❤

Svar: Becka min fina snäcka!❤️
Du är underbar på alla sätt och vis och jag önskar att jag kunde göra dig lika glad som du gör mig just nu!

Läsa mina böcker? ASDFGHJK jag flippar snart!😍😍😍✋
Om inte du hinner före vill säga 😏
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://bieberheaven.blogg.se




- Skriv ditt namn här:

- Skriv din e-post:

- Skriv din url här:

- Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback