Inlägget är skrivet under kategorin ✓ A Savior In The Darkness © BIEBSTOORY.BLOGG.SE

14 - The blackeyed one

’’Jag har inga känslor för dig… Jag har inte det, tro vad du vill.’’ Mumlade jag tystare när den osäkra sidan syntes i mig. Han skrattade högt, men utan någonting att se humor i och skakade på huvudet.

’’Fortsätt säg det, och du kanske övertalar mig.’’ 

 

Jag damp ner i fåtöljen mittemot Justin och andades tungt ut. Jag kunde inte släppa vad han sagt i bilen. Ordvalen. Jämförandet. Han fick mig osäker.

’’Ska vi göra något speciellt i kväll?’’ Jag tittade ner på mina vita, nymålade naglar innan jag mötte hans blick.

’’Nej, hur så?’’

’’Jag ska över till ett par kompisar.’’

’’Jo, vi ska gör något.’’ Ändrade han sig snabbt. Jag suckade högt. ’’Som vaddå?’’

’’Vi ska… Ha film kväll.’’

’’Och det kan vi inte ha någon annan kväll eller?’’

’’Nej.’’ Han tittade ner i sin mobilen igen. ’’Åh kom igen!’’ Muttrade jag och korsade armarna framför bröstkorgen. Han skrattade smått.

’’Jag fattar inte varför du frågar om tillåtelse. Bara för att du bor här betyder det inte att du måste få tillåtelse till allt först.’’ Fnös han retsamt. Det fick en röd färg att blossa upp på mina kinder.

’’Bra, då drar jag till Jessie och Phenelopy i kväll.’’ Ett litet leende spred sig på mina läppar.

’’Gör du det. Jag behöver en Noah fri kväll.’’ Mumlade han snobbigt. Jag klev ur fåtöljen och drog en kudde i hans ansikte.

’’Skönt att du också tycker så, eftersom jag känner detsamma.’’ Log jag falskt och klappade honom på axeln innan jag smet in i köket. Mina barfota fötter fick de bruna trä golvet att knarra mellan min steg. Jag ryckte upp frysen och drog åt mig ett Ben & Jerry’s packet. Det var något vi hade gått av. Fram med en sked, sedan hade jag redan börjat glufsa i mig toppen-glassen. Efter att jag hämtat vad jag behövde slängde jag mig slappt i soffan och fick fram ett trött stön.

’’Tjockis.’’ Mumlade han med ett flin och damp ner jämte mig, med en egen sked i sin vänstra hand. Han sträckte skeden mot bunken jag höll i min vänstra hand. Jag drog undan den och skakade retsamt på huvudet.

’’Nä nä, Bieber. Du vill väl inte bli tjock, som jag tydligen redan är.’’ Höjde jag på ögonbrynen och lutade mig bort ifrån honom.

’’Jag kan inte låta dig bli tjock, själv, fattar du väl.’’ Han lät sin högra arm slinka runt min midja och drog mig närmre sig innan han högg in i den kalla choklad glassen han speciellt köpt för mig.

’’Äcklig, erkänn?’’ Flinade jag. ’’Så in i helvete äcklig, du borde inte äta sådant här.’’ Han drog bunken ifrån mitt hårda grepp och sträckte din långt ifrån mig.

’’Hey!’’ Tjöt jag protesterande och försökte få tag på den. Men hans arm nådde alldeles för långt bort från mig. Så jag var tvungen att sätta mig i hans knä för att kunna nå den. Jag gränslade honom i hans knä, sträckte mig smått med hela armen och fick tillslut tag om den kalla bunken jag stolt låg mot.

’’De där… Kallar jag desperat.’’ Han skrattade hest. Jag skakade på huvudet medan jag kände hur jag sprack upp i ett oemotståndligt leende. De tatuerade och muskulösa armarna drogs runt min midja och fick sina händer på min svanskota. Han sneglade upp på mig, med samma flin, men denna gången lite mer avvaktande. Plötsligt harklade någon sig, bådas blickar slängdes mot den hesa rösten. I en svart skinnjacka fann jag Hayden ståendes i köket - jag kunde se honom då vardagsrummet och köket inte hade någon vägg som skilde rummen åt - med en vit väska i sin hand.

’’Noah, du har besök.’’ Ropade Jazmyn från trappuppgången. Jag kunde höra Justins irriterade suck. Jag klev av honom, räckte honom glassbunken och gick långsamt mot Hayden som försökte le. Men misslyckades. Ut till hallen ledde jag honom smått chockat innan han sträckte den vita väskan mot mig. 

’’Du glömde den, efter du och din pojkvän kört iväg.’’ Han harklade sig i den obekväma situationen vi hamnat i.

’’Tack…  Men vi är bara vänner.’’ Jag drog en mörk hårslinga bakom örat och mötte hans blåa ögon. 

’’Det såg inte ut som det, i soffan…’’ Klickandes i nacken backade han mot ytterdörren. Helvete. Nu - om jag skulle velat - hade jag sumpat chansen med honom. 

’’Bästa vänner.’’ Rättade jag mig själv. ’’Spela roll… Tack så mycket.’’ Jag tvingade fram ett leende och tryckte väskan pinsamt mot min magen. Han vände sig om och tryckte ner dörrhandtaget innan han gav mig en sista blick.

’’Vi ses, antar jag?’’ De blåa ögonen avspelade besvikenhet. Jag nickade svagt och lät dörren stängas med ett kort drag. Suckandes slängde jag väskan i hallen och stampade ut till vardagsrummet. Bunken stod halväten på glasbordet med de två skedarna och Justin var borta. Inte längre på humor. Suckandes damp jag ner i de ensamma vardagsrummet och blickade ner i mina knä.

 

’’Ja, Phenelopy!’’ Muttrade jag och trippade ut mot bilen.

’’Chokladen då? Har du med dig den?’’

’’För fjärde gången, Phenelopy. Ja, jag har med mig chokladen, chipsen och filmen.’’

’’Bra, för du vet hur Jessie blir när man inte har choklad.’’ Hon fnittrade ursäktande.

’’Som en man som har PMS.’’ Jag skakade flinandes på huvudet.

’’Och det är ingen vacker syn.’’ Hon skrattade. ’’Håller med.’’

’’Påväg ännu?’’ Bytte hon snabbt samtalsämne. ’’Sitter i bilen, är där om 5.’’ Jag klickade samtalet och lät mobilen glida in i mina gråa - mjukis - byxfickor och koncentrerade mig på att köra istället. En film kväll var vad det skulle bli. Det var länge sedan jag umgicks med endast Jessie och Penny. Det var annars något som kom emellan, eller att det var några andra vänner som joinade. Men nu hade jag en hel kväll med bara dom, trots att det var skola dagen därpå och jag hade läxor. Men om jag fick välja… Så valde jag filmkväll. Det var ett lätt beslut. Rullandes med bilen svängde jag in på deras gata, strax hade jag parkerat precis utanför och lät prylarna ta all plats i min famn. Trippandes steg jag upp till dörren och såg sedan hur dörren snabbt åkte upp.

’’Äntligen!’’ Stönade Penny nöjt och drog in mig med ett kvickt drag. Jag drog för andan när allting var nära att falla mot trä golvet i en sekund. Men kramade de hårdare med armarna och lät de sedan ställas ner på den vita hallmöbeln. Jag hade blivit tvingad - notera överdrift - till att köpa allt detta då de båda påstod att jag hade närmre till butiken än dom. Det stämde visserligen, men båda två hade hela eftermiddagen på sig, medan jag var tvungen att stanna hemma… Och det var Justins fel. Han hade sagt att jag inte behövde be om tillåtelse. Men när jag väl inte gör det, då behövs det som mest. Redan vid klockan 6 skulle jag träffat dom, men Justin hade stoppat mig i hallen och tvingat mig att stanna tills klockan 8.

’’Hej Noah! Vad kul att se dig igen.’’ Möttes jag av ett stort leende från Kathrens sida. Deras mamma, som alltid bemötte folk med leende, trots henne humor som kanske inte var på topp. Jag älskade deras familj, de var något man kunde se upp till.

’’Kathren, hej!’’ Jag kramade henne mjukt innan jag fick syn på deras far, Joe, i hallkarmen.

’’Noah, det var länge sedan.’’ Han log vänligt. ’’Det var de.’’ Höll jag nickandes med.

’’Vi är på övervåningen om ni behöver oss.’’ La hon sin hand på deras axlar. ’’Mamma.’’ Muttrade Jessie.

’’Seså, vi har förberett med en massa i vardagsrummet.’’ Hon log brett och försvann tillsammans med Joe upp för trappan.

’’Hur pinsam får man vara?’’ Stönade Penny som vi följde efter till det ljusa vardagsrummet där de var packat med flertals av fluffiga filtar.

’’Säg inte att ni skäms över henne. Hon är hur gullig som helst!’’ Skrattade jag, men menade vad jag sa.

’’Om du var hennes barn, skulle du känt detsamma.’’

’’Jag har känt henne sedan dagis, hon är som en extra mamma för mig, men jag skäms inte ett dugg.’’ Skrockade jag och sjönk ner i soffan.

’’Du bor inte med henne, det är skillnad.’’ Påpekade Penny. ’’Spela roll, i mina ögon är hon perfekt.’’ Fnittrade jag. De båda himlade med ögonen och sjönk ner vid varsin sida av mig innan teven slogs på.

’’Vilken film tog du med?’’

’’Den ni bad mig ta med.’’ Jag drog åt mig omslaget. ’’Enders Game.’’ Läste jag högt.

’’Du sa komedi.’’ Klagade Jessie. ’’Du har fått din jävla choklad, köp läget eller gå.’’ Morrade Penny mot honom.

’’Agro.’’ Han korsade armarna framför sin bröstkorg och vägrade att möta hennes blick.

’’PMS nu eller?’’

’’Ska du säga!’’ Han gav henne en mördande blick.

’’Syskon kärlek…’’ Jag låtsades le, ’’Är en fet lögn, skärp er nu.’’ Jag himlade jag sedan med ögonen och knuffade de båda.

 

En läskig, halv sorglig musik spelades i bakgrunden av filmen. Alla tre var fast i filmen, med ryckte till när det plötsligt knackade på dörren. Våra blickar möttes innan vi ställde oss upp och gick rädda ut mot hallen. Genom den suddiga glasdörren kunde vi skymta en svart figur stå väntandes.

’’Öppna dörren Noah.’’ Båda puttade fram mig så jag nästan föll in i den. Innan jag slöt mina fingrar om de silvriga handtaget svalde jag hårt. Försiktigt, lät jag dörren åka upp.

Jag tittade upp på mannen som bar en svart hoodie med luva över huvudet. Regnet öste ner bakom honom och då och då, kunde man skymta ljusa sken slå ner på himlen. Dropparna strimmade ner för hoodin, men inget ansikte kunde skymtas. Med ett drag hade han fått av sig sin luva, lättnaden sköljde över mig precis som regnet gjorde det över honom.

’’Justin, vad fan gör du här?’’ Frågade jag förvirrat, men lät honom inte komma in.

’’Jag ska hämta dig.’’ Sa han i en allvarlig ton. ’’Nej, det ska du inte.’’ Jag skakade på huvudet och kände mig allt mer förvirrad.

’’Du ska fucking med mig hem, hör du det?!’’ Denna gången lät han aggressiv. Jag svalde hårt och tog ett steg närmre honom. En stark doft drogs till min näsa. En doft av sprit och rök. Jag suckade högt och mötte hans kolsvarta ögon.

’’Du är full, Justin.’’ Besvikenhet kunde synas i mina ögon.

’’Noah…’’ Viskade Penny oroligt bakom mig. ’’Är det okej om jag åker? Bara för att… Du vet…’’ Jag sneglade bak på dom.

’’Är du…’’ Hon drog mig mot henne. ’’Är du helt dum i huvudet!?’’ Fortsatte hon viskandes sin mening.

’’Han är full, han har ingen aning om vad han håller på med.’’ Viskade jag till svars.

’’Precis, Noah. Han har ingen aning om vad han håller på med. Jag vill inte att du blir skadad.’’ Hon såg oroligt in i mina ögon, jag tittade upp på Jessie som såg lika osäker ut.

’’Han kommer inte skada mig, jag lovar.’’ Ett osäkert leende spred sig på mina läppar, de skulle visat självförtroende och lugnhet. Men den avspeglade istället min känsla jag bar nu, vilket inte passade bra då jag ville övertala dem. Sakta tvinnade jag runt och mötte hans - fortfarande - svarta ögon, tog ett djupt andetag och steg ut genom dörren innan jag åter stängde den efter mig.

’’Vad fan gjorde du där!?’’ Röt han.

’’Justin, du är full.’’ Yttrade jag i ett tyst mummel. ’’Jag är inte full!’’ Sa han emot i en hård ton.

’’Bara ta det lugnt.’’ Meningen var mer menad för mig, som nästan började få panik. Att hantera en situation med någon som hade en stark ADHD fick mig alldeles svag och rädd. Jag kan inte handskas med folk som nått sin maximala gräns för tålmodighet. Snarare de som nått över den gränsen.

’’Du ska fucking inte säga åt mig vad jag ska göra.’’ Jag kände hur han försiktigt - men ändå hårt - puttade mig mot motorhuven. Rädsla i blicken syntes nu i mina ögon. Jag låg på den blöta bilen, utan någon jacka, i de oändliga regnandet. Han tittade med en sylvas blick på mig innan han la sig emellan ben. Lät sina händer sättas på mina höfter, och hans läppar - som blivit blöta av regnet - nästan snuddade vid mina. Jag andandes tungt, kände hur pulsen ökade, hur hjärtslagen ökade, hur nervositeten steg, hur paniken steg. Vem visste vad som skulle hända härnäst. Vem visste vad han skulle göra? Han var full, han var urkontroll.

’’Tvinga mig inte att göra något jag inte vill.’’ Viskade han mörkt mot mina läppar. Där förstod jag inte vad han syftade om. De faktum att han inte ville kyssa mig? Eller kanske att få mig skadad?

’’Fattar du?’’ Morrade han. Hans läppar pressades - med flit - plötsligt mot mina läppar i ett hårt drag. Jag spärrade ögonen och trodde i den sekunden att mitt hjärta skulle hoppa ur bröstkorgen. Men någonting fick mig att inte göra motstånd. De separerades i någon sekund, han flåsade, tittade förvånat in i mina ögon innan jag denna gången tog mod. Virade mitt finger runt hans halsband och drog långsamt ned hans läppar mot mina.

 
Ah maj gaad x)
 
Fråga: Vad tycker ni om novellen en så länge?
Svar: AMAZING LIKSOM x) Just kidding... <3

 


Kommentarer
Camilla säger:

O herre vad gryymt! Svar: novellen är P.E.R.F.E.K.T <3

Svar: 😍😍
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Såå bra! Älskar det!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Hilda säger:

OMG!! Skit bra kapitel!!!! :O :D JÄTTEBRA UPPDATERING!! :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

ebba säger:

Ohhh shit bästa kapitlet hittills !!!!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Becca säger:

Helt kär i kapitlet, det är verkligen awesome. Älskar Justin och Noahs relation, helt kär i den också.

Du kan inte be mig svara på den frågan, liksom vill du att jag ska skriva en bok?! För att sammanfatta det hela kan jag väl säga att novellen är helt A-M-A-Z-I-N-G, och perfekt med stort P :*❤

Svar: Kär i dina kommentarer!😍
❤️
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://bieberheaven.blogg.se

Michelle säger:

Jag älskar det och novellen är perfekt :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Ylva säger:

Jag ÄLSKAR novellen😍🙌

KOMMENTAR SKRIVEN:

biebzters säger:

Helt jävla perfekt! <3

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://biebzters.blogg.se

Natasha säger:

Förlåt nu men du bad om åsikt så jag ska vara ärlig om vad jag tycker.
Nej, nej och nej igen. Gillar INTE att dom blir " kära " så snabbt. Jag vill ha drama!! Jag älskar drama. Drama, svikelser, kärlek, action det har du men inte så mycket vill ha lite längre. Jag älskar din novell, men jag som läsare skulle helst vilja läsa om sådant. MEN det är helt upp till dig klagar inte. Vill bara att du ska veta min åsikt. För du är grymm på att skriva. Du ÄGER. JAG KOMMER LÄSA DIN NOVELL FÖR EVIGT... Nämen seriöst jag är kär i din novell! Kag hoppas du inte blir ledsen utan att du kan ta emot lite kritik. Du är gryymm❤️

Svar: Alltså, gumman, va inte rädd för att skriva din åsikt. Jag är öppen för allt och uppskattar att få kritik, för det är då man lär sig, right?☺️
Jag förstår att man tror att de båda fallit för varandra, hm, jag vet. Men vänta bara, drama kan jag LOVA att det kommer, och nej, Noah - som har haft ett tufft liv - faller inte för killar så snabbt. Och Justin som ligger runt med tjejer, kan aldrig fästa sig. ;)❤️
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

lalalalala jag är för cool för att skriva namn säger vi säger:

This is freaking awesome, älskar hur du skriver och ja, PERFEKT ❤️

KOMMENTAR SKRIVEN:

Emelie säger:

gryyymt bra ! :D

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://storiesaboutjustinb.blogg.se

Victoria säger:

Jag tycker novellen är jättebra! Men tycker bättre om snälla Justin ;)

KOMMENTAR SKRIVEN:

L säger:

Grymt!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Linda säger:

Jag älskade förra kapitlet! När Justin hävdade henne som hans flickvän och novellen är jättebra än så länge :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

jätte bra

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

grymt bra är kär i dina noveller!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

skit bra!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Justina o Noah kysser varandra, jag blir galen! det är helt fantastiskt hur bra du skriver!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

P.E.R.F.E.K.T.I.O.N är det ända man kan säga!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

grymt duktig du är!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

älskar det, jag älskar varje mening varje ord och varje bokstav. jag bara älskar allt!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Tilde säger:

du är helt otrolig!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

F.A.N.T.A.S.T.I.S.K.T, P.E.R.F.E.K.T, U.D.E.R.B.A.R.T vad mer finns det att säga

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

du är så himla duktig på att skriva! allting blir bara perfekt!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

grymt bra

KOMMENTAR SKRIVEN:

josefin säger:

älskar det!

KOMMENTAR SKRIVEN:

josefin säger:

älskar det!

KOMMENTAR SKRIVEN:

maria säger:

du är så duktig att det är omöjligt för dig att bli bättre. Du har nått toppen och efter varje kapitel syns det verkligen!

KOMMENTAR SKRIVEN:

lisa säger:

jätte bra kapitel!

KOMMENTAR SKRIVEN:

johanna säger:

sjukt bra!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

älskar dina kapitel!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

perfekt kapitel!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

jag är förälskad i dina kapitel!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

skit bra!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

skit bra!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

älskar verje ord av detta kapitel

KOMMENTAR SKRIVEN:

lovisa säger:

man kan inte fatta att du går i 6:an du är så grymt duktig!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

omg omg dör, asså så sjukt duktig du är!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

helt perfekt

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

du är så duktig! perfekt kapitel!

KOMMENTAR SKRIVEN:

anna säger:

perfektion är dina kapitel!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

jätte bra

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

grymt bra kapitel

KOMMENTAR SKRIVEN:

foreverbiebs.blogg.se säger:

Du är så sjukt duktig att det är läskigt. asså dina noveller, man blir förälskad och det ända som speglas från dom är perfektion! du är olagligt duktig på att skriva! ♥♥♥♥♥♥

Sv: Asså det är ju sant! noveller är ju AMAZING!

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://foreverbiebs.blogg.se

sara säger:

jätte bra kapitel

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

jätte bra! författar nivå är du på!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

grymt bra kapitel

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

grymt bra kapitel

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

jätte bra kapitel!

KOMMENTAR SKRIVEN:

amanda säger:

skit bra, man blir avis hur bra du kan skriva!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Sanna säger:

Helt AMAZING!! Jag längtar tills det blir något "riktigt" mellan dom, asså tills dom verkligen faller-faller för varandra!! Du är så så himla duktig, längtar alltid till nästa kapitell den sekunden jag läst klart ett!!! Helt underbart!!!! Bästaaaa

Svar: Sötis 😍😍😍❤️
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

oline säger:

Den verkar jätte bra!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Vicky säger:

O M G va braaaaaaaaa SHIT ASSÅ helt AMAZING du är så OTROOOLIGT begåvad💋💋💋

KOMMENTAR SKRIVEN:

Cawii säger:

Men NÄHÄÄÄÄ DEN ÄRRR SUUPPEERR DUPPERRR AMMAZZINGGGG!!!!!!!👌👌👌👏👏👏👏👏👏👏

KOMMENTAR SKRIVEN:

Celebnovell säger:

ASDFGFGJoldjsli Natti sluta med detta... får hjärtklappning.. dör... mördad av din novell.. du kommer få gå till rätten anklagad för mord. Uhm aa, överdrivet I KNOW - men det är vad din novell gör med mig så suck it up ;) ♥

Svar: Ahahah, du är för skön aså 😂❤️😍
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://celebnovell.blogg.se/

Celebnovell säger:

ASDFGFGJoldjsli Natti sluta med detta... får hjärtklappning.. dör... mördad av din novell.. du kommer få gå till rätten anklagad för mord. Uhm aa, överdrivet I KNOW - men det är vad din novell gör med mig så suck it up ;) ♥

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://celebnovell.blogg.se/




- Skriv ditt namn här:

- Skriv din e-post:

- Skriv din url här:

- Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback