Inlägget är skrivet under kategorin ✓ Recaps © BIEBSTOORY.BLOGG.SE

19 - Cheerios

''Godtar du min ursäkt?'' Undrade han samtidigt som hans ögonbryn åkte ihop bekymrat och nervöst.
''Hur ska jag kunna lita på dig? Hur ska jag veta att jag är den ända för dig?''
''Jag lovade att inte döda dig - och jag höll mitt ord. Nu står du här och är tjejen jag vill tillbringa resten av mitt liv med.'' 
 
Jag kände mig som en idiot. En fucking idiot. Jag nästan ljög, ansitkte mot ansikte för att få henne att bli min igen. Jag kände bara suget av att bli älskad. Inte riktigt att älska tillbaks då jag inte hade förmågan att göra det. Även fast kärlek inte existerar hos mig så förstod jag ändå inte hur dom orden hade slunkit ur mina läppar. Vart hade dom kommit ifrån? Hade jag kanske tänkt på Selena för att sedan få känslan av ångest och de som drev mig. Att få se hennes vackra ansikte igen..? Jag hade inte planerat att säga till Holly att jag ville spendera resten av mitt liv med henne. För det var en lögn. Jag knep ihop med ögonen och skakade uppretat på huvudet. Sanningen var att jag var en idiot. Det var ingen hemlighet. Det visste alla. Och sedan kommer Holly och litar på mig... Det var något jag aldrig hade förväntat mig. Även fast jag kände mig mäktig så visste jag att det var fel att hon litade på mig. Efter alla år, ett liv i lögner och våld, så har en tjej av alla miljoner människor valt att lita på just mig. Hur jävla dum får man vara?!
''Hur ska vi göra med gänget?'' Avbröt Cody mina tankar. Jag tittade förvirrat på honom och rynkade pannan.
''Jamie...'' Förtydlade han. Lampan tändes ovanför mitt huvud. De gänget.
''Dom är döds dömda.'' Mumlade jag och skakade fram en cigg ur asken som legat i min jack ficka. Drog åt mig tändaren och lät toppen av ciggarreten glöda innan jag placerade den mellan mina läppar.
''Jag fattar det, Justin. Men jag var mer ute efter en plan.'' Himmlade han med ögonen och tände själv en cigg.
''Låt dom komma till oss.'' Sa jag medan rök pös ut mellan läpparna som fick hela min kropp att slappna av. Alla saker - tankar, som fick mig stressad hade försvunnit och tankarna av att Holly skulle bli sårad var inget problem längre. Men ju mer jag tänkte på det, fick det alla jobbiga känslor att återkomma. Jag ville inte se Holly sårad. Men jag visste att det skulle ske, det vara bara så typskit mig. Jag var den typen som sårade de peronserna jag älskade. Men nu säger jag inte att jag älskar Holly, för jag kan inte älska folk. Jag är inte kapabel till det. För... Jag är farlig, jag är ett monster.
     
 ''Godmorgon sunshine!'' Sa en glad röst. Jag öppnade sakta ögonlocken och tittade mig omkring i det mörka rummet som sedan blev alldeles ljust. Mamma hade dragit upp rullgardinerna, öppnat balkongdörren och sedan satt sig på sängkanten. Jag stängde ögonen hårt och drog täcket över huvudet.
''Det är en stor dag idag.'' Sa mamma och drog bort täcket från min kropp.
''Låt mig sova... Och nej, det är bara en provträning.'' Suckade jag och satte mig upp. ''Bara? Nehe du! Det är en chans för dig att komma tillbaks i branchen.''
''Seriöst mamma? Branchen? Jag var bara en Cheerleader, inget mer.''
''En fantastisk Cheerleader.'' Rättade hon mig.
''Spela roll, det är i alla fall bara en provträning, jag vet inte ens om jag ska gå.'' Ryckte jag på axlarna.
''Det är klart du ska! Seså, drick det här'' hon räckte fram en liten glas flaska med texten: Frappuccino. Från Starbucks. ''Och så tar du på dig kläder för att gå på provträningen.'' Sa hon bestämt med ett leende innan hon ställde sig upp och gick mot dörren.
''Lova mig att göra ditt bästa.'' Blinkade hon med ena ögat och lämnade mig med drickan i handen, stirrandes ner i knäna. Jag suckade högt innan jag förde flaskan mot munnen och tog några klunkar av den goda vettskan. Det smakade en gnutta choklad, sedan väldigt mycket caffe. Jag slängde benen över sängakanten och lät mina fötter falla mot golvet. Som vanligt var det kallt och fick hela mig att rysa. Med trötta ögon och flaskan i handen gick jag in i wicen där jag ställde ner den på en liten hylla och började rota fram tränings kläder. Jag drog ett rött kort linne över huvudet och sedan ett par svarta joggar shorts som satt som en smäck runt midjan. Till de hade jag mina vanliga vita Vans och håret i en hög toffs så att det inte skulle störa under träningen. 
Jag rusade ner för trappan och vidare mot hallen.
''Quinn har kommit!'' Ropade mamma från köket. ''Okej, hej då!'' Ropade jag tillbaks och tog mina grejer i händerna innan jag steg ut genom dörren.
''Lycka till gumman!'' Hörde jag pappa ropa. Jag hann inte svara förrän dörren smällde igen och jag var i full fart på väg mot Quinns röda Cab.
''Redo?'' Log hon brett när jag hoppat in. Taket var nerhissat så vinden kunde blåsa fritt mot oss och säterna var obekskrivligt sköna.
''Så redo man kan vara.'' Log jag osäkert och drack det sista ur Frappuccinon. Hon startade motorn och körde snabbt därifrån i riktning mot skolan.
''Vad tror du Chanel kommer tycka?'' Mumlade jag nervöst. Jag hade förmågan att vara kaxig mot folk som var bitchiga, precis som Chanel. Det har jag aldrig i hela mitt liv kunnat vara - tills jag flyttat hit och mött henne. Vad hade hänt med den alldeles snälla Holly som aldrig skulle göra något dumt? Nu har jag börjat ljuga för mina föräldrar, smita ut på fester och typ bli skolans bitch. Det trodde jag aldrig om mig själv. Aldrig.
''Hon kommer förmodligen bli rasande om du kommer med. Så fu får lova mig att vara grym så du äger ut henne framför fotbollskillarna.'' Flinade hon så hennes vita tänder visades. Hela min kropp stelnades till.
''Kommer fotbollskillarna titta på?'' Höjde jag på ögonbrynen. ''De gör det, för det mesta... Eller typ varje gång. Så ja.'' Nervositeten ökade till max och jag ville bara slänga mig i en vägg. Alla killar skulle titta på. Jag var inte rädd för att göra bort mig eller göra fel - för jag visste att jag inte var dålig, jag visste vad jag höll på med - utan rädd för att äga ut Cheerleader ledaren, Chanel. Det skulle bara bli fel, en nybörjare som kom på en provträning och började äga ut alla på planen. Dessutom så är Daniel en av killarna i fotbolls laget. Hur skulle han reagera? Tänk så skulle Justin också kolla?
''Är du nervös?'' Frågade hon samtidigt som hon svängde in på skolans parkering. ''Nej, knappt.'' Ljög jag och steg snabbt ur bilen så fort motorn hade stängts av. Jag gick med raska steg och hade helt glömt bort Quinn som snabbt kom ifatt mig.
''Helt säker?'' Höjde hon på ögonbrynen. ''Kanske lite... Nervös.'' Viskade jag och pressade ihop läpparna.
''Bra att du erkänner det.'' Log hon och greppade tag om min hand. ''Kom igen! Träningen börjar nu!'' Sa hon och började springa med mig jämte sig.
På den stora gräsplanen stod en grupp med tjejer. Blonda, korta, brunetter och vissa väldigt smala. Alla var helt olika, alldeles unika. Alla var i sina röda dräkter med bokstäverna WMHS, precis som skolan hette. Medan jag och Quinn sprungit hit hade hon berättat att Cheerleaderna kallas för Cheerios och att de är väldigt tävlingsinriktade. Bara det fick mig ännu mer nervös. På lektaren satt hela fotbollslaget med blickarna på alla tjejer, inkluderat på mig och Quinn.
''Mrs Fabrey, jag trodde inte du skulle komma.'' Sa en kvinna med ett brett leende. ''Och vem är det här?'' Log hon och förde sin blick mot mig.
''Holly Lightwood, hon ska provträna.'' Log Quinn och kramade min hand hårt. ''Du är varmt välkommen att prova på, varsågod och slå er ner.'' Pekade hon framför sig. Jag kanske skulle trvias ändå? 
''Okej, tjejer. Vi kör vanlig träning idag så får ni som provtränar bara hänga på och göra erat bästa, okej?'' Log hon och gled med blicken över alla. 
''Chanel, tar du uppvärmningen?'' Ropade hon och bakom tränaren - som jag inte fått reda på namnet ännu - steg Chanel fram med en bitchig blick.
''Självklart, Mrs Morgans.'' Log hon sockersött och tog plats framför alla.
Väl klar med uppvärmningen hade vi ställt upp oss på led för att öva akrobatiska rörelser, volter, handvolter flickisar. Massa coola saker jag var expert på. Chanel gjorde någon dubbel volt och landade rakt på fötter med ett snett leende. 
''Holly, din tur, gör så gott du kan.'' Log hon och klappade till med händerna så jag började springa.
Jag tog satts och slängde mig bakåt för att känna händerna slå i marken, åkte i en båge och studdsade på fötter inna jag slängde mig bakåt igen för att göra en volt i luften och sedan återigen träffa marken med mina fötter, rätade på ryggen och drog ner armarna längs min kropp. Alla kollade chockat på mig och visste inte vad dom skulle säga. Mrs Morgans - vad jag antog hon hette - kom gåendes mot mig och tittade chockande på mig med ett brett leende.
''Nämen herre gud, det är väl inte första gången du gör något sådant här, eller hur?'' Skrattade hon imponerat.
''Nej inte direkt, på min förra skola var jag ledaren i Cheerleading laget.'' Log jag nervöst och kliade mig i nacken.
''Kan du gör en dubbel skruv, är du med.'' Blinkade hon med ena ögat och backade undan. Jag tog ett djupt andetag och stängde långsamt mina ögon. Dubbel skruv, fixade jag det? Kunde jag göra det? Det var en rädsla i ordet Dubbel skruv. Jag klarade det inte på min förra skola och sumpade en hel mästerskaps tävling och blev sparkad från laget. Skulle jag klara det nu? Jag öppnade ögonen och lät tankarna sjunka bort. Nervositeten var nästan som bort blåst och fokuset var i centrum.
 
Jag gjorde först en enkel skruv, en hjulning och två flickissar innan jag gjorde det som skulle avgöra om jag skulle få platsa i laget. Jag vred min kropp i en dubbel skruv och landade med ett dunst på fötterna. Knäna hade böjt sig en aning men jag rätade på både rygg och ben inann jag mötte hennes blick. Hon skakade leendes på huvudet och började klappa med händerna som förvånatsvärt alla gjorde. Även killarna på läktaren.
''Grattis, Lightwood. Du är med.'' Slängde hon en dräkt på mig och Quinn kom och anföll mig med en kram.
''Gud min lilla akrobat! Du fixade det!'' Tjöt hon och knöt sina armar runt min kropp. Jag förstod knappt att jag gjorde det. Jag hade fixat det som en gång var omöjligt. 
''Shit vad duktig du är!'' Kom en tjej med mörkt hår fram till mig och log imponerat. ''Helt sjukt, jag fattar inte hur du lyckas!'' Sa en anna tjej, fast hon var blond och hade gröna ögon.
''Detta var inget jämfört med vad man måste kunna göra.'' Korsade Chanel armarna som nu hade kommit fram till mig.
''Jag tror jag vet själv, eftersom jag också varit prinssesan på pyramidens topp.''
''Du vet inget, lilla gumman.'' Skakade hon på huvudet. ''Men Chanel, hon är ju fakt...-''
''Det spelar ingen roll, Madi!'' Tjöt hon och glodde stort på den blonda tjejen.
''Jag är med i laget - och det finns inget du kan göra.'' Quinn hade släppt taget om mig och stod nu med korsade armar i samma ställning som mig för att samtidigt stirra med en bicthig blick på henne.
''Jaså? Vi får väl se, Holly.'' Vände hon sig om och gick.

Såklart skulle Holly platsa i laget ;)
Drama - av något slag - kan jag lova i nästa kapitel!
Remember vad läraren på NOn hade sagt vad det var för läxa? ''Barndom och Familjemedlemar''. Hint för draman x)
 
Fråga: Det är snart Julafton! Vad önskar ni er?
Svar: Har typ inga speciella önskemål på vad jag vill ha. Ett El Piano, maybe? x)
Btw, något jag önskar mig men vet att jag inte kommer få... Träffa Justin :(
 

Kommentarer
Emelie säger:

sjukt bra :)

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://emelajzaan.blogg.se

Emelie säger:

sjukt bra :)

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://emelajzaan.blogg.se

Emelie säger:

sjukt bra :)

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://emelajzaan.blogg.se

Emelie säger:

sjukt bra :)

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://emelajzaan.blogg.se

Anonym säger:

Meeeeeeeeeeeer

KOMMENTAR SKRIVEN:

Michelle säger:

Jag älskar det :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

du är så jävla bra!!

Svar: Sötnos :') tack ^^ <3
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

Jessica säger:

Omg hon så ägde ut Channel!
Svar: jag önskar mig en tv, Justins nyaste parfym, premeration på glossybox, pengar, smink sen vet jag inte mer

KOMMENTAR SKRIVEN:

celebnovell säger:

Sjukt bra! Älskade hur hon hade attityden! ♥
Hm.. jag vet inte riktigt men kanske pengar? Kläder och sånt önskar jag mig inte och vill helst köpa det själv då mina föräldrar inte vet min stil. Haha xD

Svar: Taaack babe ♥^^
Hahahah samma här xD (dom tror att dom vet den...lol) ♥
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://celebnovell.blogg.se

Engla säger:

Jätte bra !
Haha de bara spratt i hela kroppen när jag läste om hur hon gjorde alla flickisar m.m
Tänk att man har kunnat de :/ hatar mig själv för att ja sluta ):

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

åhh så bra!!

Svar: Justin är det jag önskar mig HAAHAH #believe

KOMMENTAR SKRIVEN:

Vicky säger:

ÅH SÅ HIMLA BRAA,hmm vet inte exakt vad jag önskar mif❤

KOMMENTAR SKRIVEN:

The Wanted Source - Mickan säger:

Hej! Jag har kört igång en Blog Awards, my first.
Skulle vara kul om ni ville delta, eller nominera någon annan :)

Sidan för att nominera:
http://thewantedsource.blogg.se/2013/october/tws-blog-awards-2013-2.html

Förlåt om ni inte gillar kommentarer som denna :)
- M

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://thewantedsource.blogg.se

Sarah säger:

Bra
Men vart gör du dina trailers

Svar: Tack^^ Jag gör dom i IMovie <3
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://mybiebslovestorys.blogg.se

Sandra säger:

Så sjukt bra!!!
Svar: jag önskar mig faktiskt ingenting. För det jag vill ha kan jag inte få. Jag vill ha godis och knäck (jag kan inte få det för att jag har tandställning) och sen så vill jag lyckas med en sak jag inte kommer lyckas med.

Svar: Tack min fina ^^
:( tråkigt hjärtat, ska äta godis och knäck åt dig!<3
Lyckas/inte lyckas med vad då?
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://www.nattstad.se/justinlover

Bella❤️ säger:

du ÄGER!!!!

Svar: Lilla söta Bella ❤️ tack ^^
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:




- Skriv ditt namn här:

- Skriv din e-post:

- Skriv din url här:

- Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback