Inlägget är skrivet under kategorin ✓ Recaps © BIEBSTOORY.BLOGG.SE

15 - Home to early

''Godmorgon babe.'' Sa en raspig morgon röst och ett par starka armar slingrade sig runt min mage, strax under min behå. Jag kom sedan på mig själv att jag endast stod i mina rosa underkläder. Vilket fick mig nervös, men jag skakade bort tankarna om att visa mig - nästan naken, för honom och kunde sedan slappna av.
''Vad hände med: Lova att inte falla för mig.'' Flinade jag och vände huvudet halvt mot honom för att kunna se hur han log brett. Jag kom på mig strax därefter att det var en bekännelse på att jag fallit för honom... 
''När sa jag det?'' Flinade han och kysste min hals mjukt och försiktigt. 
 
Solen sken starkt mot min lagom bruna hud. Jag satte - med hjälp av handen, mitt bruna hår på min högra axel och kastade den vita handduken på den vänstra innan jag steg ut mot baksidan av trädgården. Det var första gången jag satt foten på baksidans trädgård, jag hade endast sätt den från fönstret, inte mer än så. Men idag för första gången så ska jag även använda poolen som var klar blått tack vare självaste golvet/inlägget i poolen som var blåmösntrad. Till höger om poolen fanns två solstolar som mamma och pappa för någon dag sedan köpt in. Dom stod någon meter ifrån poolen på en sten yta. Gräset var perfekt grönt och jag lovar att det inte kommer hållas så perfekt länge till, det är bara en tidsfråga om när gräset börjar växa och mamma och pappa måste sköta om det. Då är det hej då till det fina gräste. Tack vare den gröna höga häcken som befann sig några meter bort så var våran markdel, med andra ord trädgård, mer privat. Det var gränsen mellan våran mark och grannarnas. Jag hade ingen aning vilka det var, om dom var unga eller äldre... Jag visste inget om dom mer än att de var våra grannar. Jag behövde för den delen heller inte veta vilka de var. Jag satte mig ner på den ena sol stolen och la handduken bredvid för att sedan luta mig tillbaks och låta solen bränna mot min hud.
''Säg inte att du ska sola.'' Jag hade för någon sekund glömt bort att Justin fortfarande var här. Vilket jag i för sig visste, men bara hade glömt. Men det förändrade ingenting.
''Jo, jag ska sola.'' Flinade jag och drog ner solglasögonen en bit ner på näsan så jag kunde se Justin utan den mörka nyansen glasögonen gav.
''Kom igen, ett dopp!'' Manade han, slängde sin handduk på mig och korsade armarna framför bröskorgen. Jag lyfte ena ögonbrynet och gick fram till honom, gick med mina fingrar på hans bara bröstkorg och tryckte mina läppar mot hans. La min hand platt mot hans bröstkorg och tryckte honom hårt ifrån mig så han föll mot vattnet, men otruligt nog så greppade han tag i min hand innan han föll mott vattnet. Båda två dök in i det kalla vattnet och kom upp strax där efter. Han skrattade högt och pekade på mig. Jag tittade irriterat på honom och korsade armarna framför bröstkorgen. Började sakta simma mot trappan som ledde upp mot stenytan och slog mig istället ner på poolkanten och skådade Justin simma mot mig. Han dök under vattnet den sista biten och flöt upp framför mig innan han drog handen igenom hans blöta bruna hår.
''Du är så söt när du är arg.'' Flinade han och ställde sig rakt på sina ben så han var i min längd, särade lite på mina ben för att sedan ställa sig mellan dom och slingra sina armar runt min midja. Jag la mina armar om hans nacke och bara tittade in i hans ögon. Jag började tänka på hur våran relation skulle vara... Om det visar sig att Justin var en typisk player. En kille som leker runt med tjejer. Hur jag skulle jag reagera? Skulle vårat förhållande hålla då? Jag kände hur det gjorde ont i hjärtat, som om jag precis visste hur det kändes att bli lämnad... Övergiven. Men jag höll masken och lät inte mina tankar påvärka mitt humör och log mjukt mot honom innan jag tryckte mina läppar passionerat mot hans mjuka läppar.
Våra läppar passade så bra mot varandra, de var som menade för varandra. Fjärilar, det är vad tjejer brukar beskriva hur dom känner när dom är nära en kille dom gillar, eller kysser den killen dom älskar... Men när jag kysser Justin, när vi nuddar vid varandra eller bara tittar på varandra, så är det ett helt zoo som yr runt i magen, en orkan som aldrig slutar. När vi lutat oss ifrån varandra, för att kunna hämta andan så satte jag min hand ungefär under hans öra och min tumme mot hans kind. Jag strök hans kind sakta med tummen innan jag drog in honom i en kram. Om inte han kommit igår, om inte jag tackat nej till att följa med till festen, om inte Quinns mamma ringt... Så hade inget utav det här hänt. Igår kväll, innan allt detta hände... Kände jag inte alls så här. Jag kände, hat och rädsla för honom. Kanske var det tack vare att han först tvingade mig att kyssa honom som fick mig att ändra mina tankar om honom? Det var i alla fall något, som fick mig att ändra känslor för honom. Jag kände hur hans händer greppade tag om min midja och sedan bar mig ut mot vattnet. Jag vred mina ben runt hans midja för att inte trilla i vattnet som var några centimeter under mig. Men kände sedan hans händer vid min rumpa - som stöd - och fick mig en aning mer avslappnad. Jag sträckte på mina armar och lutade mig bakåt för att möta hans blicken med ett leende.
''Holly!'' Hörde jag en svag röst ropa. Alla muskler i hela min kropp stelnade till och mina armar och ben tappade greppet om Justin som fick mig att trilla i vattnet.
''Holly!'' Hörde jag rösten ännu en gång, men denna gången tydligare.
''Shit! Justin, du måste härifrån, nu!'' Viskade jag panikslaget, tog tag i hans hand och rusade upp för trappan, slängde en handduk på honom och kysste honom mjukt på kinden.
''Varför?'' Rynkade han pannan. ''Snälla bara gå, jag förklarar sen!'' Bad jag och puttade honom mot grinden som var öppen längre bort. Han sprang alldeles dyngsur mot utgången, gav mig en sista blick och rusade härifrån. Jag pustade lättat ut och när jag vände mig om kunde jag skymmta mamma stiga ut genom glasdörrarna. Hon bar en blå bikini på sig, med små vita prickar och sedan en handduk i sin hand. Med ett belåtet leende steg hon fram till mig och la huvudet på sned.
''Är du här alldeles själv? Skulle inte Quinn sova över?'' Undrade hon och steg sedan förbi mig och slog sig ned på en av solstolarna. Hon la en klick solkräm i sin handflata och började sedan smeta ut det på hennes ben.
''Jo, men det blev ändrade planer.'' Suckade jag och satte mig på poolkanten.
''Hej systeryster!'' Sa en glad röst bakom mig. Jag behövde inte vände mig om för att se vem det var. För jag både hörde och sedan fick se att det var Izzy. Hon steg långsamt ner för trappan och vattnet höjdes på några mikrosekunder upp till bröstkorgen när hon tagit sista steget ner.
''Är inte Qui..-''
''Hon har åkt hem.'' Tvingade jag fram ett leende. ''Jaha.'' Ryckte hon på axlarna innan hon dök under vattnet.
''Varför är ni hemma tidigt?'' Undrade jag och blickade ner mot mina ben. Dom hade förstört min och Justins perfekta stund. Jag var tvungen att skicka iväg honom i med att hela familjen tycker illa om honom. Det vore bara dåligt för mig om de fick reda på att vi var tillsammans. Jag förstod inte vad som var felet med honom? Inte kunde de veta att Justin var som han var? Att han var en varg, en kille med onaturliga krafter. Det visste ingen om, mer än jag och dom själva. Även dom elaka typerna.
''Låter som du hade velat att vi stannat iväg längre?'' Hon satte på sig sina solglasögon och log mystiskt mot mig.
''Nej'' Jo, definitivt! ''Jag bara undrar.'' Ryckte jag på axlarna.
''Jag och din pappa behövde inte jobba något mer, det räckte med igår.'' Log hon och lutade sig tillbaks mot ryggstödet. Bättre föräldrar kunde man inte få, men båda hade brister på saker och ting. Att komma hem tidigare än sagt, är väl kanske inte en dålig sak... Men nu när jag behöver all tid i världen - ensam, så är det en dålig egenskap. Att störa när man har vänner över - är en av de sämsta sakerna med dom. Det är som om de övervakar, hela tiden. Som om mina vänner ska döda mig eller något. De är inte några föräldrar som mer än gärna vill att jag ska leva livet, festa och ha kul. Utan vill hellre att jag spenderar mina helger med en skål godis och en film - med familjen, eller några vänner. Jag suckade åt mina tankar. Jag hade konstanterat att de var överbeskyddande. Kanske var det på grund av bilolyckan? Då jag var nära på att dö. Kanske var det från den dagen, de lovade sig själva att inte släppa blicken från mig? Vad skälet än är, så är det patetiskt. Det fick mig att tänka på den konstiga boken - albumet - i mitt rum.
''Mamma.'' Sa jag fundersamt. ''Ja, hjärtat?'' Hon låg kvar i samma ställning med stängda ögon, vad jag kunde se från mitt håll.
''Är det något ni håller hemligt för mig?'' Det fick henne att sätta sig upp och dra bort sina tona glasögon så jag kunde möta hennes ögon.
''Varför skulle vi det?'' Sa hon förvirrat. Jag kunde känna Izzys blick brännas mot min kind men vek sedan undan för att simma vidare.
''Jag antar att de blåa albumet är erat, visst har jag rätt?'' Jag höjde ögonbrynen och korsade armarna framför bröstkorgen.
''Vilket album?'' Hon såg nervös ut men försökte dölja det av att dra på sig glasögonen. ''Mamma, titta mig i ögonen och säg att den inte tillhör er.'' Sa jag bestämt och väntade på att hon skulle ge upp. Hon drog hastigt av sig sina glasögon igen och tittade mig rakt in i ögonen.
''Det är inte våran.'' 
''Men för i helvete mamma! Sluta ljug!'' Tjöt jag agressivt och ställde mig upp. ''Holly, snälla hjärt...-'' 
''Fattar du inte att jag ser att något är konstigt!? Du beter dig helt konstigt, även du Izzy!'' Vände jag mig mot henne, hon stirrade tyst på mig och visste inte vad hon skulle säga.
''Vad är det du pratar om?'' Frågade mamma förvirrat. ''Sluta låtsas som om du inte vet... Du beter dig konstig när jag säger Justins namn, det var som om ett minne flashade förbi eller något så bara gick du därifrån. Sen så reagerar Alec också så på hans namn. Vad är det för fel på den här familjen!?''
''Holl...-''
''Sluta försöka lugna ner mig! Jag vet att ni håller något hemligt för mig. Och om du inte berättar, tar jag reda på det själv.'' Spännde jag blicken i henne innan jag vände mig om och gick.

Vad tror ni? Är det något de håller hemligt för henne, i så fall... Vad?
 
Fråga: Berätta något kort/smått/snabbt om er själva ^^ T.ex: 
Svar: Min mamma läser min novell ibland... Haha lol O.o
 
Det där med att Justin ska komma tillbaks till Sverige, vet jag faktiskt inte om det är sant eller om det stämmer. Det var bara något jag hörde på några Bieber sidor på Facebook. Men Believe Tour slutar ju 2014, så maybe att det är sant xD
Puss!<3

Kommentarer
Maja säger:

Jätte bra kapitel! Längtar tills nästa kommer ut!

Hahaha jag dör! Att din mamma läser din novell! Är inte det typ pinsamt om du skriver typ intima scener?

Svar: Åh tack hjärtat!
Hahaha, jooo ^^ till exempel som förra kapitlet O.o xD
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

Vicky säger:

ÅHH VA BRAAA DU ÄR JU AS DUKTIG PÅ ATT SKRIVA!!

Svar: DU ÄR FÖR GULLIG!<3
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

L säger:

Suuuuuuperbrakapitel!

Svar: Taaaaacksåmycket! ♥
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

Celebnovell säger:

Sjukt bra babe! ♥
sv: Jag HATAR att dricka mjölk till maten. xD

Svar: Tack^^ babe ♥
Haha lol x)
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://celebnovell.blogg.se

Anonym säger:

mer!!!!!!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Engla säger:

Jätte bra :D

Haha, vad säger hon om dom intima scenerna då ? x)

Svar: Tack gumman!^^
Haha, det är något jag försöker undvika xD
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

Josefin säger:

SJälvklart att familjen döljer något, är nästan säker på det. Men gud vad jag gudar den där tjejens mage, varför kan jag inte ha en sådan?! o.O
Svar;När jag är uttråkad har jag en vana att pilla med andras händer.. :3

Svar: Magen är perfekt så håller med <3 haha lol x)
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

Alexandra säger:

Åh så bra!
Svar: Jag lyssnar alltid på folk, även om det är någon jag inte tycker om. Tycker det är fel när man inte gör det. Men ändå så avbryter och lyssnar ingen på mig haha.
(jättedåligt svar med kom inte på någonting annat.)

Svar: Åh tack!
Nej men det är ju gulligt!^^
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://jdbstorys.blogg.se

Emelie säger:

jätte braaaa :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Sandra säger:

Sjukt bra!!!!!
Svar: jag lekte med dockor tills jag gick i trean.. Gissa hur jag undvek de ifrån min ex kille som då var min pojkvän.

Svar: Taaack gumman!<3 Haha, har alltid älskat dockor tills jag en dag såg en film om läskiga sockor som började leva, usch... Har mardrömmar om dockor nu... O.o xD
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://www.nattstad.se/justinlover

-A säger:

vilket blåa album? haha nu är jag ute och cyklar xD + Justins turne slutar i år, 8:onde december i Australien ^^

KOMMENTAR SKRIVEN:

jujustory säger:

såå bra, :)

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://jujustory.blogg.se

camilla säger:

sjukt braaa!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Maria :* säger:

Jätte bra kapitel! De håller säkert något hemligt ifrån henne. Undrar vad. Längtar till nästa kapitel! Hahahah OMG! Är det inte lite akward när din mamma läser dina kapitel? Särskilt de som är intima ? O.o

Svar: När jag har tråkigt brukar jag alltid bråka med min stora syster eller stora bror. Hahaha, älskar att reta min store bror xD

Svar: Tack ^^ Haha, alltså hon läser mer igenom dom snabbt för att kunna ge mig feedback om vad jag kan förbättra osv ^^ men ja, de är det O.o

Haha! Har en lillebror så förstår vad du menar ;)
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

Maria :* säger:

Jag förstår om du läxor och så men när kommer kapitlet? Vill inte pressa dig eller något men bara undrar :)
Bara så du vet, om du inte kan skriva kapitel snart så är det lugnt. I alla fall för mig ;) <3

Svar: Awe, tack vad gulligt!<3
+ nej har inte direkt så många läxor, men hade ett prov idag som jag övat stenhårt inför, under veckan. Men ska skriva det sista och så kommer det upp lite senare - ikväll! ^^
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:




- Skriv ditt namn här:

- Skriv din e-post:

- Skriv din url här:

- Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback