Inlägget är skrivet under kategorin ✓ Recaps © BIEBSTOORY.BLOGG.SE

12 - Dead girl

 
Att döma henne för vad hon är och för vem jag är, skulle aldrig gå. För jag visste... Att jag en dag skulle bli som henne. Tillslut lämnade ett ord min mun och det var bekräftelsen på att jag var redo. 
 
Dagen efter vaknade jag med ett leende, hela natten hade känst som en evighet, som om de aldrig skulle ta slut. Men drömmen jag drömde var kort, knappt en minut lång. Så hur kunde natten vara så lång? Det underliga, eller kanske... Underbara var att jag inte drömmde om samma dröm som jag gjort under alla andra nätter under dom senaste veckorna. Kanske var det ett tecken på att mardrömmarna var på väg bort? Jag log mjukt och lutade huvudet mot handflatan. 
''Holly?'' Sa mamma och viftade med sin hand framför ansiktet på mig. Jag vaknade ur mina tankar och tittade frågande på henne.
''Mhm?''
''Vem är den där killen du umgås med?'' Undrade hon nyfiket och slog sig ner framför mig. Jag tittade ner i flingskålen, rörde om lite och tog en skopa i munnen innan jag mötte hennes blick igen.
''Aha... Eh, bara en kille.'' Ryckte jag och försökte undvika de faktum att nämna hans namn, eftersom alla verkar känna till vem har är, även ha något emot honom.
''Har han ett namn?'' Ett leende spred sig på hennes läppar. ''Justin...'' Mumlade jag ''Bieber.'' Hennes leende tonades sagta bort och hennes blick vek sig.
''Vad är det med honom?'' Jag försökte fånga hennes blick, få henne att titta mig i ögonen igen. Men istället så resten hon sig upp och gick därifrån.
''Inget.'' Sa hon innan hon försvann ur min syn.
 
En hel skoldag, utan en skymt av Justin eller hans gäng. Det kändes tomt, men ändå som en lättnad. Jag kunde inte låta bli att kolla efter honom, hela tiden. Men gav sedan upp och insåg att dom helt enkelt inte var i skolan.
''Hänger du med mig hem idag?'' Log Quinn mjukt mot mig. Det kändes elakt att säga nej, men jag kunde inte.
''Tyvärr, har andra planer... Men imorgon, du jag, övernattning och en läskig film.'' Flinade jag. Hon nickade hastigt och kramade mig mjukt.
''Ring mig ikväll för detaljer.'' Sa hon leendes innan hon gick mot sin bil som stod en bit bort. Jag kände att jag helt enkelt behövde ränsa tankarna, så en tjejkväll skakade inte? Dessutom inte när jag visste att Quinn behövde detta lika mycket som jag gjorde de. Jag satte mig i min bil och började köra hem, när jag sedan skymtade Justins hus en bit framför mig. Jag kunde inte undgå att stanna utanför huset. Jag stirrade ett långt tag på det vita stora huset. Innan man körde in på deras uppfart, med andra ord - parkeringen, så fanns det en hög grön häck som täckte det mesta av huset. Man såg endast taket och lite av övervåningen. Jag hade inte varit på baksidan utan bara på nedervåningen, deras trädgård kanske var lika galen som deras hus var. Då tänkte jag på rummet som var inrätt som en djungel, vänta nej... Rummet som var en djungel. Utan att ens tänka mig för steg jag ur bilen och började gå runt det stora huset. På baksidan fanns en stor nergrävd pool med knall blått vatten. Fina blommor och andra möbler. Sedan en liten stig - gjord av något sten kakel - som ledde in i en ljus skog.
     
Varje sekund, minut, stund jag tillbringar med Holly blir jag påmind av henne. Jag vill inte att samma sak händer Holly, som det gjorde med henne. Den natten, var den värsta i hela mitt liv, jag hade ingen kontroll... Det bara, hände. Och att förlåta mig själv efter att jag lät det hända, har jag inte kunnat. Det är går inte att förlåta. De bruna ögonen, de vänliga ögonen som bruckade stirra rakt in i mina var borta. Det hade gått några år nu. Mycket har förändrats sedan dess. Att jag ens har hjärta att skaffa en ny flickvän, var ofattbart. Med tanke på mitt beteende och mina kraftiga humörsvängar, även de sorg jag har kvar i hjärtat efter att hon lämnat mig. Men allt var mitt fel, det gick inte att missa. För hennes säkerhet, vilade i mina händer. Jag hade ansvaret och jag... Var inte redo. Hur mycket jag än ville erkänna att jag inte var ett monster, så kunde jag inte säga orden, jag kunde inte neka de faktum att jag var ett monster. Jag tittade ner i boken jag höll mellan mina händer. Sida efter sida kunde jag se hennes vackra leende. Hur hon en gång kramade mig. Jag bytte sida och fick syn på den sista bilden vi hann ta, innan olyckan hände.
''Hur fucking dum får man vara!?'' Röt Chace och väkte mig ur mina tankar. Min blick riktades upp mot honom, som såg ut att spricka av ilska. Jag fattade inte att han bara steg in sådär, på mitt ställe, mitt revir. Det var på den ända platsen jag kunde få lugn och ro, den enda platsen jag kunde få vara själv... Tills sin fucked up bror kom och störde.
''Vad är ditt problem?'' Mumlade jag medan jag smällde ihop den lagom tjocka, gamla boken i min famn.
''Holly är mitt problem!'' Morrade han, stängde sina ögon och när han öppnade dom igen... Var dom blå lysande. Fuck.
''Varför har du problem med henne? Hon har fan inte gjort dig något!'' Jag kände hur ilskan fyllde mig, hur han fucking skyllde på att det var Hollys fel att hon nu vet om oss. Om det är någon han ska skylla på så är det mig.
''Vad fan är det du inte förstår Justin?!'' Röt han och puttade mig ur häng mattan. Jag föll ner på det höga gräset och kände mina ögon knipa igen sig. Andas, andas Justin! Låt inte ilskan ta över dig! Skrek en röst i mitt huvud. Men mina ögon hade hunnit bli blåa innan jag visste ordet av det. Jag visste precis vad som sedan skulle hända.
''Hon kommer dö din idiot! Precis som Selena gjorde!'' Röt han. Jag kände hur varje muskel i min kropp spännde sig, min blick höjdes mot honom innan jag flög upp på ben. Hela kroppen brändes, mina ögon sved och händerna knöt sig.
''Din lilla pussy! Du pratar fucking inte om henne!'' Skrek jag i full hals medan jag kände hur hela min kropp förvandlades.
När jag sedan öppnat mina stängda ögon såg jag att även Chace hade förvandlats till en stor varg. Jag morrade till innan jag började springa mot honom i full fart, hoppade på honom och tappade kontrollen över min kropp.
     
Skogen var alldeles ljus och trädens blad var ljusa och fina. Jag gick på den lilla sten stigen och tittade mig farsinerande omkring. Fjärillar, fåglar och massor av fina blommor kretsade runt mig, egentligen överallt. Bladen rörde sig i vinden vilket fick det att låta sådär underbart, friskt och typiskt natur. Plötsligt kom jag ut ur skogen och stigen slutade där det höga gräset började. Jag steg över till de knall gröna gräset och började gå längre ut på ängen när jag plötsligt såg hur en flock av fåglar flög iväg från gräset och något högljutt spred sig i mina öron. Hela min kropp stelnade till och mina fötter fick mig att snurra runt ett halvt varv för att sedan möta... En varg. Och den vargen var Justin. Denna gången såg han inte lika snäll ut, utan mer agressiv och arg. Jag svalde hårt och mötte hans blåa ögon för att i andra sekunden se hur han började gå mot mig, med sin ilskna blick som borrade in sig i min. Hans hastighet började öka och snarta hade han fått mig att trilla hårt på rygg med honom över mig. Han andades tungt och morrade med en mörk ton. Jag hann inte reagera innan en svimm färdig Justin föll ihop på mig så ett stön lämnade mina läppar. Jag knep ihop med ögonen, satte mig upp och drog honom upp i min famn.
''Justin?'' Viskade jag tyst. Han varken svarade eller andades. ''Justin!'' Sa jag denna gången med en darrig, rädd röst.

Har haft lite mycket just nu, olika anledningar till att kapitlet kom ut senare än förväntat. Kan inte lova att den gamla uppdateringen kommer återkomma. Men jag gör mitt bästa :) 
 
Fråga: Vet ni någon bra Sience Fiction film? Alltså fantasy film med krafter osv... :) Om inte, favorit film(er)?
Svar: City Of Bones, helt klart min favorit film och även en bra SF (sience fiction) film jag kan rekommendera att titta på! Har nog inga fler, om man inte räknar med NSN eller AATW :)<3
 
Puss!

Kommentarer
L säger:

Asbra!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

ge oss mer!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Celebnovell säger:

Sjukt bra! Hoppas Justin inte är allvarligt skadad. :O
Sv: Kollade inte på filmer, haha. Har inte tid för det. :P♥

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://celebnovell.blogg.se

Vicky säger:

OMG OMG GUUD VA BRAAA SÅ HIMLA SPÄNNANDE!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Josefin säger:

Din novell blir bara bättre och bättre!
Svar; det är no I'm number four.

Svar: Också en grym film!<3 Gulle, tack!<3
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

Maria :* säger:

Jätte bra!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Nej det får inte sluta så :O :O

Sv: Eftersom Lily är min favorit skådespelare och hon är lite som en förebild för mig så gillar jag ju självklart city of bones och abduction!!

Svar: Abduction är bra ja! Lily är också min favo (skådespelare) och förebild ^^ haha <3
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

jujustory säger:

asdfghjkl, asbra!
sv: asså vet inte, har så många olika

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://jujustory.blogg.se

Becca säger:

Åh du är så grymt duktig, älskar kapitlet!nu börjar man fatta lite mer, haha.

Svar: The host, en jättebra film, älskar den

Svar: Har också sätt den! Grym film!<3Awe tack :*
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

Sandra säger:

Super bra!!!!!!
Svar: asså jag kollar typ inte på filmer den senaste gången jag kollade på film va för 2 veckor sen men det var en läxa och filmen heter tusen gånger starkare och den är väl ok men annars måste jag säga nalle puh eller a cinderella story eller another cinderella story jag vet inte

Svar: :D haha du är för söt ^^
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://www.nattstad.se/justinlover

Ronja säger:

Du är söööööt! Omfg no du ska ha tack:et lol

Svar: <3
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://simpleaswords.blogg.se

Emelie säger:

skiit braa :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Thilda säger:

OMG!! vad händer i slutet!? spännade.. <3 längtar till nästa kapitel :D.. alltid lika bra.

KOMMENTAR SKRIVEN:




- Skriv ditt namn här:

- Skriv din e-post:

- Skriv din url här:

- Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback