Inlägget är skrivet under kategorin ✓ DID 1: Devil In Disguise © BIEBSTOORY.BLOGG.SE

Chapter 39. Unexpectedly

 
''Lämna mig ifred... Snälla...'' Bad jag snyftandes och försökte putta bort honom till bilen som stod någon meter ifrån. Men han kämpade emot och omfamnade mig istället.
''Släpp mig!'' Grät jag och försökte ta mig loss hans grepp.
''Shy...'' Sa han med en lugn röst och höll hårt om mig. Jag grät och försökte med allt för att komma ur hans grepp. Det borde jag kunna. Jag är liksom en agent. Men denna gången. Hade jag så mycket i tankarna vilket fick mig helt hjälplös. Så jag gav upp och lät honom krama mig. Men jag vägrade att krama honom tillbaks.
''Allting kommer bli bra.'' Försökte han. Jag grät mot hans t-shirt och vände mig om då han släppte mig. Och det kommer från honom? Killen som dödade min mamma och syster...
 
Jag stirrade tomt ner i marken och lät tårarna rinna ner för mina kinder.
''Snälla... Noel.'' Bad Justin lugnt. ''Sluta försöka lugna mig! Fattar du inte att allting är helt fucked up!? Lämna mig ifred och sluta bry dig!'' Skrek jag åt honom. Han tittade sorgset ner i marken innan han vände sin blick upp mot mig. Hans ögon hade fått den svarta läskiga färgen igen.
''Fine! Jag slutar bry mig om det är de du vill!'' Röt han och vände sig om och gick mot sin bil. Jag ångrade mig direkt att jag hade bett om att vara ifred. Men jag kunde inte göra något åt saken eftersom han inte skulle lyssna. Jag visste inte vad jag skulle göra. Hur jag skulle betee mig. Jag ville slänga saker. Slita sönder mina kläder. Skrika så högt jag bara kan. Sjunka ner under jorden och bara dö. Jag rusade över bron och slängde mig på en gräs plätt som låg några meter bort och lät tårarna forsa ner för kinderna.
''Noel?'' Sa en mjuk stämma. Rösten kände jag igen. Jag satte mig upp och vände mig om.
''Cece?'' Sa jag med en darrig röst. Hon tittade med sina oroliga ögon på mig och rusade mot mig.
''Men gumman! Vad har hänt!?'' Frågade hon oroligt och kramade om mig. Jag grät mot hennes axel och kunde inte prata. Jag kunde bokstavligen inte prata. Jag ville heller inte det. För jag visste inte vad jag skulle svara henne.
''Kom... Jag skjutsar hem dig.'' Sa hon lugnt och hjälpte mig upp på fötterna innan vi började gå igenom skogen. Jag snyftade och försökte lugna ner mig. Och försöka få dem jävla tårarna att sluta rinna.
''Vill du berätta vad som hänt?'' Undrade hon och sneglade på mig när vi nådde bilen och hade stigit in i den. Jag tittade ner på mina knän och skakade långsamt på huvudet.
''Det är lugnt. Du behöver inte.'' Sa hon lugnande. Men jag visste hur nyfiken hon var. Vi hade börjat köra på den breda vägen där flertals av bilar körde. Men det var en mystiks bil som körde bakom oss hela tiden. Den drog min uppmerksamhet till sig. Bilen var svart med tonade fönster rutor. Vilket gjorde det svårt att se vem som satt i bilen.
''Ehm... By fil.'' Bad jag Cece. Hon tittade förvirrat på mig.
''Varför?'' 
''Bara gör som jag sa.'' Hon tittade ett tag på mig innan hon svängde åt höger och bytte fil. Den svarta bilen bakom oss fortsatte köra på filen jämte och ökade farten så den nästan körde bredvid oss. Den började faktiskt bli ännu mer mysko. Jag som satt på den vänstra sidan jämte den svarta bilen, som körde jämte oss, försökte titta in genom dem tonade rutorna genom att kisa med ögonen. Men jag kunde inte skymta någon i bilen. Eftersom jag kunde inte se in överhuvudtaget. Det kanske bara är någon som kör samma väg som oss? Plötsligt hissades rutan ner och inne i bilen satt... Elijah och Reed. Reed som körde riktade en pistol mot mig. Eller så är det Slyders som vill döda mig.
''Cece!'' Tjöt jag när jag såg hur han höll på att avlossa ett skott. Jag tog tag i ratten med min högra hand och vred om den så vi svängde in i hans bil vilket fick pistolen att trilla i våran bil. Men oturligt nog drog Reed fram ännu en pistol som han började skjuta med mot oss. 
''Vad är det som händer!?'' Tjöt Cece med en rädd röst och hoppade med sin blick mellan mig och vägen.
''Bara fokusera på att köra!'' Beodrade jag henne en aning uppretat. Jag laddade pistolen och riktade den mot fönstret där bak på bilen och sköt sönder den. I baksätet satt det två andra killar med mördande blickar som stirrade argsint på mig. 
''Vad vill du!?'' Skrek jag mot honom när jag hissade ner rutan.
''Vad fan tror du!?'' Röt Elijah tillbaks och spännde sin blick i mig.
''Tror du jag är en jävla tankeläsare eller!?'' Skrek jag i ett försök att över rösta bilarna som man hörde köra i full fart på motorvägarna och den kalla vinden som blåste hårt mot ansiktet.
''Vad tycker Justin om att du ljög?'' Sa han och ett sliskigt flin spred sig på hans läppar. Jag kände hur ilska spred sig inom mig. Fucking Justin. 
''Jag bryr mig inte om den idioten!'' Röt jag och riktade pistolen mot Reed. Jag tryckte snabbt, men mjukt på avlossaren och ett skott flög mot Reeds högra arm och träffade som önskat. 
''Fuck!!'' Skrek han och tittade ner mot såret som han nu hade på armen.
''Jag ska döda dig!'' Röt han så högt att han blev röd i ansiktet. Vilket skrämmde mig en aning. Han släppte ratten medans han spännde sin läskiga blick i mig och började skjuta helt vilt mot oss. Jag var inte rädd för att bli träffad. Eller att dö. Jag var rädd att Cece skulle flippa ur eller att hon blev skadad. Jag ville inte det. och jag ville inte att hon skulle få reda på sanningen om mig. Jag bryr mig om henne. Och älskar henne som man kan älska en vän. Och det är dåligt. Jag både bryr mig och älskar henne. Eftersom jag hade lovat mig själv att inte bli nära vän med någon. Men som vanligt håller jag inte dem löfterna. Utan bryter dem redan första dagen.
''Noel!'' Tjöt Cece som nu börjat gråta. Hennes taniga lilla kropp hade börjat skaka och tårarna ville inte sluta rinna.
''Ta det lugnt.'' Försökte jag lugna ner henne medans jag både försökte undvika skotten och styra bilen med endast min högra hand som jag sträckt mot ratten. Bilen som jag styrde började slira och kunde inte köra rakt en endaste gång utan svängde åt sidorna flertals av gånger vilket gjorde så jag åkte in i Slyders bil. Jag började få panik. Jag kände att jag inte kunde köra så här länge till eftersom min arm hade börjat domna bort.
''Noel! Snälla berätta vad det är som händer!'' Grät Cece och försökte få min uppmärksamhet. Vad fan ska jag göra? Berätta? Skulle det få henne lugnare? Knappast. Bara tvärt om. Få henne ännu mer ledsen och rädd. Upprörd och sårad. Det är verkligen inte vad jag vill. Men vad ska jag annars göra. Ljuga... Igen
''Cece jag...-'' Men avbröt mig själv så jag såg hur bilen framför oss hade började tappa bränsle. Alltså det läckte. Så bränsle rann ur bilen och lämnade spår efter dem. Jag tittade på Reed som också hade märkt det som sedan tittade tillbaks på mig med ett brett, äckligt leende innan han riktade sin pistol mot bränslen. Och sakta, avlossade han skottet som flög i snabb fart mot asfallten och bränslet.
                 
''DUCKA!'' Skrek jag och tryckte ner hennes huvud när jag kunde se en flamma på bilen framför oss och sedan... Hur den exploderade i tusen bitar. Jag satte händerna för mina öron och knep hårt ihop med ögonen. Bilen åkte runt några varm vilket fick mig att stöna till av smärta. Jag kände hur allting slutade snurra. Hur smärtan i kroppen hade tagit över min hjärna. Hur det nästan var det ända i min hjärna tänkte på, för stunden. Tills jag sakta slog upp ögonlocken och mötte ett starkt ljus.
''Cece?'' Viskade jag försiktigt och försökte sätta mig upp i den sönder krossade bilen. Jag puttade till henne för att se så hon levde. Hon slog sakta upp ögonen och tittade med rädda ögon på mig.
''Cece, är du okej? Vi måste ta oss ur bilen.'' Sa jag lugnt. Tårar började rinna ner för hennes smutsiga kinder och hennes händer satte hon för sina öron. Oroligt tittade hon på mig medans hon slog med hand flatorna mot öronen och tjöt:
''Jag kan inte höra något!'' Grät hon.
 

Förlåt för det dröjt så länge! Men ja, jag har varit med mina kompisar hela helgen. Och det kommer jag fortsätta vara nästan hela veckan ut. Det suger att jag inte kommer kunna skriva! Men så får det väl vara... Jag kommer hem på onsdag eftermiddag typ. Då kommer jag få möjlighet att skriva. Hoppas ni gillar kapitlet! Älskar er babes!♥
 

Kommentarer
Jessica säger:

Shit, hon är döv

KOMMENTAR SKRIVEN:

Bieber säger:

Den är jättebra längtar redan tills nästa kapitel tyckte lite synd om justin hehe längtar !!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Celebnovell säger:

OMG BLEV HON DÖD ELLER ÄR DET SÅ BARA FÖR STUNDEN?? OMG HÅLLER PÅ ATT FÅ PANIK!!!

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://Celebnovell.blogg.se

Emelie säger:

Omg skit bra! :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Amanda säger:

Men herregud...hon får inte bli döv men jag ÄLSKAR kapitlet och jag hoppas på att nästa kommer ut snart. <3

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://biebzznovell.blogg.se

Anonym säger:

Omg omg neeeeej!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Blev hon döv???

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Mer snälla

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Snälla säg inte att hon blev döv!!! NOO!
Mer nu btw!

KOMMENTAR SKRIVEN:

alva säger:

grymt, grymt, mer! :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Awesome!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Michelle säger:

Jag älskar det!

KOMMENTAR SKRIVEN:

melinda säger:

Åhh du skriver så jävla bra :O längtar sönder tills nästa :O

KOMMENTAR SKRIVEN:

Adina säger:

Gryymt

KOMMENTAR SKRIVEN:

Maria :* säger:

HERREGUD!! Grymt kapitel!! meeeeeeer

KOMMENTAR SKRIVEN:

biebersfru säger:

omb skitbra meeeeeer shit är hon döv eller??

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://justinnovell.devote.se

Anonym säger:

OMG VAD BRA FY FAN VAD JAG HATAR REED OCH ELIJA OCH DE, CECE FÅR INTE ARA DÖV

KOMMENTAR SKRIVEN:

Bella säger:

Skit bra som vanligt! Du är grym duktig! 3>

KOMMENTAR SKRIVEN:

astrid säger:

åhh gud, jag är helt fast i novellen och jag vet inte vad jag skulle göra om inte din uppdatering är så sjukt bra som den är!:')

KOMMENTAR SKRIVEN:

Cindy säger:

SKRIIIIVV NUUUU FÖR HELVETE

KOMMENTAR SKRIVEN:

Jasmine💜 säger:

Den här novellen verkar jättebra!:) men jag kan inte komma till kapitel 1? Hur gör man? Det brukar stå "tidigare inlägg" men det gör det inte.. Jag vill jättegärna läsa novellen:)

KOMMENTAR SKRIVEN:




- Skriv ditt namn här:

- Skriv din e-post:

- Skriv din url här:

- Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback