Inlägget är skrivet under kategorin ✓ DID 2: Dark Night Rises © BIEBSTOORY.BLOGG.SE

8 - No words can describe

 
''Du betyder mycket för mig, mer än vad du anar'' gäspade hon trött och stängde ögonen. Jag kände hur jag blev varm inom bords. Hur mitt hjärta gjorde en volt. Hur det pirrade i magen. Hur allting kändes perfekt i detta läge. Du betyder allt för mig, du är skälet till att jag lever, att jag orkar leva. You are my soulmate... Jag älskar dig. Men istället sa jag ett enkelt,
''Godnatt, hjärtat'' och kramade mjukt om henne. 
 
Mina ögonlock öppnades, automatiskt denna morgonen, av en underbar doft som spred sig upp i näsan. Vilket var väldigt anorlunnda då jag alltd var jätte seg på mornarna. Jag rufsade till mitt hår med den ena handen och satte mig upp med hjälp av den andra och gäspade stort innan jag tittade mig omkring. Jag lutade mig tillbaks i den mjuka soffan och vila min blick på Summer som stod i köket och fixade med frukosten. I andra soffan låg Brook utslagen, med munnen öppen, och sov som en stock. Vilket jag inte direkt klagade över då jag mer än gärna ville att hennes käft skulle förbli stängd. Annars hade hon babblat på, om vad hon nu pratade om igår, idag igen. Summers blick drogs mor mig och log sedan snett.
''Godmorgon sömntuta'' Flög muntert ur hennes mun. Jag ställde mig upp och började sakta dra mina fötter trött mot det bruna trä golvet innan jag slog mig ner på stolen mitt emot henne med ett nyvaket men muntert leende.
''Godmorgon'' Sa jag samtisigt som jag lutade mitt huvud i mina ena handflata. Plötsligt började saker från igår spelas upp i mitt huvud. Den underbara meningen hon sagt till mig igår. Du betyder mycket för mig, mer än vad du anar. Det var ingen dröm. Hon hade sagt det. Fan, vad löjlig jag är. Blir uppspeld av en liten mening Summer sagt. Det är fånigt. Men jag kunde ändå inte undgå att undra om hon var medveten om vad hon sa? Kanske det bara var något hon sa i sömnen? Jag skakade bort tankarna. Det har ändå ingen betydelse.
''Sugen på frukost?'' Hon ställde fram en vit stor tallrik full med pannkakor i mitten av bordet innan hon dukade fram andra goda grejor som passade bra till de. Bland annat, nutella. Inte förrns då började min mage att skrika efter mat.
''Gärna'' Slickade jag mig runt läpparna och drog åt mig tallriken som nu stod framför mig. Jag började stapla några på min egna tallrik som stod snett jämte mig innan jag ställde tillbaks pannkaks tallriken på sin plats igen. Summer som nyligen stått upp på andra sidan bordet satt nu jämte mig med ett brett leende och proppade i sig maten hon hade på sin tallrik. Jag skulle precis till att stoppa en bit i munnen då hon stoppade mig.
''Vänta'' Hon sträckte sig över bordet och nappade åt sig en skål med jordgubbar, kletade på nutella på toppen av en hon höll i och sträckte den mot min mun. Jag tittade ner på den och funderade på vad hon ville att jag skulle göra, äta den?
''Smaka.'' Jag tvekade inte en sekund innan jag tog hälften av den i min mun och en sötma spred sig i min mun. Choklad blandat med jordgubbar, perfekt kombination. Resten av jordgubben stoppade hon i munnen och åt upp. Jag log snett mot henne och nickade
''Gott'' Sa jag kort. Hon fnittrade till och log nöjt innan hon fortsatte äta. Vilket jag också gjorde. Plötsligt kunde jag höra steg bakom oss. Jag vände mig sakta om och fick syn på Brook som nu vaknat. Ett socker sött leende spred sig på hennes läppar innan hon började gå med raska steg mot oss och slog sig ner bredvid mig. Fuck.
               
Brook satte sig gladligen ner jämte Justin innan hon började fylla sin tallrik med pannkakorna jag för en stund sedan gjort. Jag kunde skymta Justins irriterade blick bränna på Brook. Det gjorde ont, på något sätt, att veta att han inte gillade Brook, medans hon gillade honom. Men på något sätt kändes det ändå skönt, att veta att det inte kommer bli något mellan dem. Konstigt nog, vill jag inte det. Det skulle bara kännas konstigt. Och våran relation, hur skulle den bli då?
''Kan du skicka jordgubbarna?'' Avbröt hon mina tankar. Jag stängde mina ögon med ett djupt andetag innan jag slog upp dem med ett på tvingat leende och räckte henne skålen. En obehaglig pinsam uppstod då ingen hade lust att säga någonting. Just nu, kände jag att jag bara vill att Brook skulle gå. Lämna mig och Justin ifred. För det var inte planerat att hon skulle komma igår kväll. Utan hon bara dök upp. Visserligen brukar hon göra det. Och då är det okej. Men just igår ville jag verkligen inte ha henne med mig och Justin. Heller inte idag.
''Vad ska vi göra idag?'' Undrade Brook medans hon proppade munnen full med jordgubbar. En ursäkt. En snabb ursäkt som skulle få henne att gå, så snabbt som möjligt.
''Jag och killarna ska iväg'' Sa jag snabbt. Hon stannade till och vände sig mot mig,
''Jaha''
''Om en liten stund'' Kved jag till. Snälla läs av situationen, Brook! 
''När?'' Ville hon exakt veta.
''Om fem minter.'' Jag svarade alldeles för snabbt för att få det trovärdigt. Men så dum som hon var gick hon på det. En nick var det enda hon gav mig innan hon började gå mot hallen.
''Vi ses, gumman!'' Vinkade hon med ett leende innan hon steg ut genom dörren. Jag hade aldrig trott att hon skulle gå på det. Jag pustade lättat ut och sjönk ihop på stolen. Jag hade vid detta lag helt glömt bort att Justin satt jämte mig, med sin blick bränandes på mig. Jag vände min blick, sakta mot honom och höjde på ögonbrynen. Han skakade skrattandes på huvudet.
''Vad?'' Slog jag ut med armarna.
''Hur blondinig får man lov att vara?'' Han menade Brook. Jag höll med.
''Antagligen som Brook'' Log jag snett. Vi tittade djupt in i varandras ögon, bara si sådär. Och jag kunde inte vika undan min blick då jag hade blivit paralyserad av hans underbara ögon som var alldeles intensiva... Men så fort jag kunde höra dörren smällas upp avbröts det hela och båda ryckte till. Vi vände våra huven mot dörren och fick syn på... Jag kände hur mitt hjärta gick i tusen bitar. Hur tårarna ville spruta ut ur ögonen och hur jag vill sjunka genom jorden. Tryckt mot väggen stod en tjej, väldigt lätt klädd, knappt några kläder alls med Jays läppar tryckt mot hennes i en kyss, mer som hångel. Jag svalde hårt och bara fortsatte stirra på dem, tills tjejen - som hade 'slampa' stämplat i pannan - fick syn på mig och Justin sittandes chockade med våra blickar fast på dem. Hon puttade undan Jay från sig och tittade förvirrat på oss.
''Vilka är dem?'' Pep hon till med korsade armar. Han stelnade till och vände sig sakta om. När han fick syn på mig, då smalnade hans ögon och munnen föll vidöppen.
''S-Summer?'' Stammade han nervöst fram. Jag skakade sårat på huvudet innan jag rusade in u badrummet. Smällde och låste dörren innan jag sjönk ner på golvet med knäna upp tryckta mot bröstet. Illa måendet spred sig i magen snabbt. Den knöt sig och halsen var grus torr. Maten jag nyligen fick i mig ville upp. Jag kröp snabbt fram till toa stolen innan jag öppnade locket och hukade mig över den i ett försök att få upp allt. Men inget ville ut. Jag grät, snyftade, huklade och satte mig slutligen ner, bredvid toaletten med tårarna som forsade ner för mina kinder. Ytterdörren smälldes till och snabba steg hördes komma mot mig. Jag spärrade upp ögonen och tittade på handtaget. Jag kunde se en skugga under dörr glipan som stannat utanför.
''Summer'' Suckade Justins sorgsna röst.
''Gå'' Snyftade jag
''Öppna dörren, Summer'' Uppmanada han mig med en bestämd röst. Jag skakade på huvudet, även fast jag visste att han inte såg.
''Bara gå, Justin!'' Grät jag och gömde mitt ansikte i mina händer. Att andas var tungt, att leva var jobbigt, att inte kunna försvinna var värst. Han suckade högt innan han gick därifrån. Med ens ångrade jag att jag bad honom gå, jag behövde honom här, nära mig.
                         
Plötsligt slogs dörren upp och jag ryckte lätt till innan jag blickade upp på Justin som nyligen slagit in dörren.
''Vad fan gör du!?'' Tjöt jag gråtandes. Men han varken svarade eller brydde sig om dörren som nu låg på golvet utan rusade istället fram till mig. Slingrade sina muskulösa armar runt min taniga lilla kropp och bar sakta upp mig på fötter. Tårarna slutade inte, utan öste ner ännu mer nu. Jag drog mina armar om hans hals och kramade honom hårt. Snyftade, grät, snyftade grät. Allt om och om igen. Han vägrade att släppa mig. Och jag vägrade att gå ur hans mjuka famn. Vi stod där, ett långt tag. Med armarna om lindade runt varandra medans man kunde höra mina snyftningar då och då. Han släppte taget om mig med ena armen och satte den under mina knä väck innan han bar upp mig i hans famn. Tittade hjärter krossat in i mina ögon och började gå ur från badrummet, vidare mot sängen som han sakta la mig ner på. Han drog täcket om mig, la sig jämte mig och slingrade sin arm runt midjan innan han drog mig närmre sig.
''Du kommer inte lämna mig, eller hur?'' Snyftade jag. Jag behövde veta att någon skulle finnas för mig, när allting var som värst, och inte lämna mig. Han tittade med en tom blick in i mina ögon. 
              
Mitt hjärta slog hårt i bröstet, om det ens var helt. Att den fucking idioten till kille stått och hånglat med en fucking tjej framför ögonen på Summer. Det var ofattbart. Hur han kunde behandla henne på det sättet som han gjorde och sedan brydde han sig knappast om att hon var förkrossad. Jag skulle aldrig göra något sådant mot henne. Inte ens tänka tanken.
''Nej, hjärtat, aldrig.'' Försäkrade jag henne med ett lugnande leende som inte nådde upp till öronen. En ynka tår rann ner för hennes kind, sakta, tills jag smekte bort den med min tumme.
''Och inte ljuga för mig?'' Hon tittade väntade på mig. Snyftade och försökte möta min blick som sjunkit ner i sängen. Ljuga. Jag svalde hårt. Att ljuga, det var på något sätt min grej. Jag ljög för folk, dagligen. Först och främst, för att skydda Summer. Sen, för att sådan är jag. Jag mötte hennes röd sprängda ögon. Fan. Jag kan inte ljuga för henne. Inte när hon blir sviken av nästan varenda i hennes liv.
''Nej, inte det heller, babe.'' Skakade jag på huvudet och drog henne tätt intill mig så hennes ansikte låg tryckt mot min bröst korg. Men det värsta var... Att det var precis det jag gjorde för henne, just nu.

Vad tycker ni om Jay, som bedrog henne?  Vad tror ni Justin ljuger om, guys? Lite svårt att gissa kanske? Det kommer - i nästa kapitel tror jag - bli spännande ;)♥ Dem kommer få reda på saker, som wow, kommer chocka dem. 
Fråga: Vilket är erat favorit land? Skulle ni tänka er att bo där?
Mitt svar: London eller Kanada, det värkar så mysigt i Kanada + så bor ju Justin där sometimes. London värkar så underbar, där det finns massvis med folk och det händer - tror jag - saker hela tiden.
Puss och kram!♥
 

Kommentarer
Lilla jag säger:

Kanada eller Grekland.

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://fantasynovellbiebs.blogg.se

Maria :* säger:

Awesome kapitel! Tycker rkt synd om Summer, Jay var en rkt idiot som bedrog henne. Kan inte vänta tills nästa kapitel kommer så gå och sätt dig på stolen och skriv!! Hahah nej skojar bara, men längtar till nästa kapitel!
Mitt Svar: LA ,Los Angeles eller Kanada :) <3

KOMMENTAR SKRIVEN:

josefin säger:

Jag är nöjd precis där jag bor just nu, Belgien. Alla är schysta där och så.. Men kapitlet.. så spännande, väntar tills nästa :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Amanda säger:

Åh stackars Summer.. Jay är en idiot, fast jag är lite glad att det hände gillade inte riktigt jay (lol) Men kapitlet var sjukt bra!

Mitt svar: Los angeles ;p

KOMMENTAR SKRIVEN:

Emelie säger:

Jätte bra! :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Becca säger:

Jättebra! Längtar tills nästa, haha! USA, skulle va najs att bo där!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Celebnovell säger:

Superbra! USA... eller kanske Brasilien. I USA kan jag tänka mig att bo och i Brasilien också - älskar kulturen där men samtidigt som finns det säkert jättemånga insekter och sånt. :P

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://celebnovell.blogg.se

Anonym säger:

LA

KOMMENTAR SKRIVEN:

Jessica säger:

Är det bara jag som undrar vad Justin ljuger om? HAHAH! Måste få veta!!!
Kan inte vänta till nästa kapitel!

Mitt svar: USA, New York! Lätt!!!! Älskar hur alla är olika och att staden alltid är i rörelse

KOMMENTAR SKRIVEN:

Thilda säger:

super bra kapitel! stackars Summer :/.. btw vad menade justin med att han ljuger för henne ändå? är det typ att han ljuger om sina känslor för henne ? :).

Mitt svar: Los Angeles :D ❤

KOMMENTAR SKRIVEN:

Adina säger:

Guud va braaa! Längtar tills nästa :))

Mitt svar: Vet faktiskt inte.. :o

KOMMENTAR SKRIVEN:

Michelle säger:

Jag älskar det :)

Jag skulle vilja bo i USA :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym chey ♥ säger:

Ohhh, vad ljuger han om seeej! D=
Skulek nog vilja bo i USA, Fankrike eller England =)

Btw London är inget land =)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Natasha säger:

När kommer nästa kapitel? Tacksam för ett svar!❤

Svar: Har tyvärr varit iväg hela dagen, så skriver på 9 just nu och kommer förmodligen publicera det sent inatt, om inte tidigt på morgonen. :)♥
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

Ella säger:

London eller Spanien!! Fortsätt skriv, och få bort den dumma jay killen han förstör.. Älskar hur du skriver<3

KOMMENTAR SKRIVEN:




- Skriv ditt namn här:

- Skriv din e-post:

- Skriv din url här:

- Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback