Inlägget är skrivet under kategorin ✓ DID 2: Dark Night Rises © BIEBSTOORY.BLOGG.SE

23 - Forget everything

 
''Damn...'' Andades jag medans mitt hjärta klappade hårt i bröstkorgen. Jag kommer sakna henne... Mer än vad jag kommer sakna mitt liv när jag sedan ger upp allt jag någonsin älskat. För jag vill att hon ska kunna leva vidare, normalt. För ett normalt liv kommer jag aldrig få, vare sig jag flyttar till andra sidan jord klotet eller inte. Jag ger upp allt för henne, det är jag villig att göra. 
 
''Vart har ni varit?'' Frågade hon med en orolig stämma. Det fick mig alldeles varm. Att hon faktiskt brydde sig.
''Vi bara körde en sväng.'' Ryckte jag på axlarna, allt för nonchalant. ''I åtta timmar? Skulle inte tro det.'' Fnös hon.
''Vi skulle till några... Vänner.'' Stefan tittade osäkert på mig då han inte visste vad han sedan skulle säga.
''Och göra vad?'' Fortsatte hon.
''Vi behövde info.'' La jag till. ''Till vad?'' Nu gick hon mig på nerverna en aning. ''Att andas. Vad fan tror du? 5L.'' Himlade jag med ögonen.
''Ursäkta mig för jag faktsikt var orolig.'' Korsade hon armarna framför bröstet. Alla hade samlats runt köksbordet alldeles oroliga ifall hon kanske skulle få reda på sanningen. Det skulle bara få våran plan att sjunka till båtten. En rynka spred sig i min panna innan jag drog henne en bit ifrån gänget.
''Vadå orolig?'' Undrade jag. Yes, jag var chockad. Nästan lite för chockad. Jag menar... Det var ju inte första gången. Right?
''Orolig för dig och dem andra.'' Hon höjde på ögonbrynen. ''Men... Du är väl arg på mig?'' Dum fråga skrek jag inombords och slog mentalt till mig.
''Bara för jag är arg på dig, betyder det inte att jag kommer sluta bry mig.'' Sa hon tyst innan hon gick därifrån. Ut på terrassen där hon kunde stå för sig själv. Hennes mening ekade i mitt huvud, Bara för jag är arg på dig, betyder det inte att jag kommer sluta bry mig. Var det mina känslor för henne som fick mig att ändra mig? Eller var det bara för att jag visste att jag inte ville lämna henne? Kanske var jag rädd för vad som skulle hända? Men vad det än var som fick mig att ändra mig, gjorde mig en stor känst. Jag skakade på huvudet och suckade högt inne jag stampade in i köket igen med en fundersam blick. Osäker på om jag skulle säga vad som störde eller inte?
Men valet var inte svårt, inte alls.
''Killar'' Sa jag med en bestämd ton. Allas blickar riktades snabbt upp mot mig. ''Vår plan...'' Började jag, men velandet började sagta ta över mig ju längre jag väntade. 
''Vår plan kan vi glömma. Jag ger inte upp mitt liv utan att ens försöka göra något åt saken. Och att ni ens lyssnade på mig innan var en överdrift. Ni borde stoppat mig.'' Flämtade jag lätt chockad över vad jag nyligen sagt. Jag hade tagit tag i min krage och verkligen tänkt efter vad jag höll på att göra. Ett stort, stort misstag som förmodligen skulle förstört hela mitt liv. 
''Tack och lov.'' Pustade Zack medans han satte sin handflata på sin bröstkorg och tittade upp.
''Du höll på att göra ett stort misstag.'' Skakade Damon på huvudet. Bröder, dem håller ihop. Och drar inte in dem i något som kommer resultera döden. Well... Jag höll på att göra det.
''Vi höll på att göra ett misstag.'' Rättade jag honom. ''Men vi ska göra helt tvärt emot...'' Fortsatte jag.
''Jag hör dig bro.'' Flinade Stefan.
      
Vad fan tror han? Att jag slutat bry mig? Att jag är lika iskall som han? Det kallar jag bull shit! En hel drös av ord som inte har någon mening eller betydelse. Han har fel. Och om han trodde jag var okänslig - som honom, behöver han verkligen någon i hans liv som får honom att tänka klart. Han har känt mig länge, men fortfarande inte insätt att jag inte är kall och stel. Bara i vissa lgen då jag faktiskt har andledning att vara det. Men för övrigt försöker jag vara trevlig. Och jag må säga, att jag verkligen förbättrats genom åren. En irriterad suck lämnade min strupe innan jag damp ner på sängkanten och himlade med ögonen.
''Allt detta är bara... Meningar utan någon betydelse. Vem skulle förstå? Och vem skulle vilja lyssna?'' Mumlade jag tyst för mig själv även fast jag visste att det var en på miljonen att dem skulle höra mig ändan där nerifrån dom står. Som vanligt tänkte jag inte på det och skulle förmodligen inte göra det för övrigt. Jag la mig ner raklång och blängde upp i taket. Min bröstkorg åkte sagta upp och sedan ner efter varje andetag jag tog. Det enda som hördes var mumel från nedervåningen och mina andetag och suckningar. Annars var allting knäpp tyst. Jag trycket handen under kudden och drog fram en liten bild på mig och pappa som fick mina känslor att väckas. Som fick hela mig arg och gråtfärdig över hela situationen. Jag menar... Dem har tagit fast honom. Men vi gör ändå inget åt saken! Vi fortsätter som om inget egentligen hänt. Vem vet när dem slår till? Kanske nu? Eller imorgon? Då måste vi vara beredda på vad som helst. Om inte killarna börjar göra något får jag väl göra det. Jag ställde mig hastigt upp och medans jag började gå ner till dem knycklade jag ner bilden i jeans fickan.
''Vi måste gö...-'' Men snabbt avbröt jag mig när jag såg hur dem höll på med en massa. Papper exakt överallt på bordet medans dem kladdade på en karta och skrev på någon dator.
''Vad gör ni?'' Ett snett flin spred sig på mina läppar då jag i princip visste vad dem höll på med. Det var som om dem läst mina tankar. Justin tittade upp på mig och drog sin hand över den stora kartan framför sig tills han stannade på ett rött kryss.
''Behöver ni hjälp?'' Frågade jag utan att få svar. För kartan och krysset fick mig att förstå exakt. Dem gjorde upp en plan. En plan för att döda dem. Döda 5 Lobos.
''Vi behöver all hjälp vi kan få.'' Log han snett och räckte fram en hög med papper med en massa information. Jag var villig att göra vad som helst just nu. För jag visste att jag då kunde få tillbaks pappa. Även fast jag inte förtjänade honom. Jag hade övergivit honom. Och jag fick aldrig reda på om han letade efter mig eller lät mig ta min egen väg. Jag kanske aldrig får reda på det heller? Jag nickade smått och tog emot högen innan jag slog mig ner jämte honom och började bläddra egenom hela högen.
''När blir attacken?'' Mumlade jag med blicken fast i texten. Jag hade redan klurat ut att vi skulle döda dem. Och att rädda pappa utan våld... Skulle aldrig gå.
''I morgon kväll.''

Drygt 2 till 3 kapitel kvar på DNR. Förstår om alla tycker novellen blir väldigt kort. Men nu är det ju så att det är en fortsättning på DID. Och - som i slutet av DID - så har jag slut på ideer. Förutom dem ideerna som dem sista kapitlerna ska innehålla :) Som jag redan avslöjat på Instagram så kommer nästa heta Recaps :) + förlåt, ett kort kapitel. Men ska förbättra mig! Lovar!
 
Fråga: Tycker ni bäst om badboy Justin, Snälla Justin eller verkligen elaka badboy Justin som i Danger?
Svar: Älskar verkligen när Justin är en elak badboy. Det händer bara så mycket mer då! puss!
 

Kommentarer
Anonym säger:

Bästa! Och elak badboy ^^

KOMMENTAR SKRIVEN:

josefin säger:

Ååh. synd att den tar slut så snabbt men kan förså det ;)
svar; jag gillar snälla och lite elaka :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Vicky säger:

Sjukt bra,tycker likadant som dig badboy justin!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

jag gillar badboy justin eller jason! <3 men jag dör när han är gullig ! jag tycker inte om att läsa om kända justin för det är så tråkigt när han turnerar o massa sånt! för det gör han i verkligheten :/ men asbraaaaaaaaaa! <3

KOMMENTAR SKRIVEN:

Maria :* säger:

Sjukt bra! Jag tycker om badboy Justin mer

KOMMENTAR SKRIVEN:

L säger:

Sååååå bra! Synd att det är slut snart :(

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Elak Badboy

KOMMENTAR SKRIVEN:

Celebnovell säger:

ASDFGHJKL JAG KAN INTE ANDAS! DU SKRIVER SÅ PERFEKT! Precis som alltid. ^^
Jag gillar badboy Justin och elaka badboy Justin. Den snälla Justin har blivit så uttjatat haha. :P♥
Kramisar!

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://celebnovell.blogg.se

Emelie säger:

jätte bra :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Rebecca säger:

GRRYYYMT!!
Bad boy Justin (: liksom elaka

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Åh kommer gråta när den tar slut :(

BADBOY JUSTIN

KOMMENTAR SKRIVEN:

NATTIS säger:

Jag gillar typ när Justin är typ badboy när han typ låter ilskan ta över sen så KMR typ hon att lugna ner honom eller när han bara E badboiii

KOMMENTAR SKRIVEN:

Agnes säger:

Åh, du dödar mig. Jag kan knappt vänta tills nästa kapitel kommer upp.

Jag tycker om både Badboy Justin och Snälla Justin det går inte att välja :/

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://justinbdrew.blogg.se

camilla säger:

grymt bra kapitel! Jag gillar när Judnin är bad :-)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Bella❤ säger:

spännande på vad som kommer hända! jag gillar JuTin när han är en baboy :-)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Tjejen ska vara badboy! Och Justin. Lika så

Svar: Badboy? haha badgirl ;)
Handling

KOMMENTAR SKRIVEN:

Badgirl säger:

han ska vara badboy :-)

KOMMENTAR SKRIVEN:




- Skriv ditt namn här:

- Skriv din e-post:

- Skriv din url här:

- Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback